Gå til innhold

Hvilke triks bruker du....

Anbefalte innlegg

Skrevet

...når gullungen din sliter skikkelig med å få sove? Det kan jo være gøy å vite. Sikkert mange kreative løsninger der ute i verden.

En "gammel flamme" fortalte at når han var liten brukte han å lage en liten "kost" av håret til mora og stappe det inn i øret når han skulle kose/sovne... Synes jo unektelig det er et av de mer originale jeg har hørt hittil.

Vel, her i gården funker det fint å stryke horisontalt over øyenbrynene eller stryke nedover fra panna og over nesen. (Nesen blir som et lite hopp, liksom.. ;P) De gangene han ligger i senga si og virkelig strever med å "komme i havn" med nattesøvnen, er det dette "rå-trikset" som gjelder:

Ta ned grinda på sida av sprinkelsenga, legge seg på kne ved siden av senga, legge armen rundt/over hodet på han (det blir som om han ligger i armkroken) og holde i motsatt hånd og stryke litt i ansiktet. (Skulle egentlig vært mulig å tegne det.)

Selve "støtet", som han til dags dato ikke har klart å motstå, er når vi legger ansiktet tett inntil hans ansikt, nese mot nese....

Da; ZZZZZZZZZZZZZ.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ingen morsomme triks for min del, puppe i søvn er vel temmelig uorginalt. Men pappaen legger gutten i vippestolen og "ryster", drar teppet godt opp under ørene på gutten... Det funker alltid etter noen minutter! :o)

Skrevet

likte denne tråden jeg:D

Det må da finnes mange lure triks der ute som erfarne mammaer kan!

Selv har jeg ikke så mange geniale teknikker.

Har teken på å få han til å sovne kjapt i sjal, holder hodet hans inntil brystet mitt og legger haka inntil øynene hans, rugger litt og jammen meg legger han seg til å sove ila et minutt. Som regel med en protest, men går fort over.

Ligge med han i armkroken og vugge mens jeg stryker over håret er også virksomt.

Noen som har noen lure triks?

Skrevet

Vet ikke om det kvalifiserer som noe triks da :-P Men her i gården så sovner hun som en stein om vi gjør følgende ; litt før hun skal sove så setter vi vinduet hennes opp på fullt (står bare oppe i rundt 15 min så det blir ikke skikkelig kaldt, bare bra kjølig ;-) ), når vi åpner vinduet så legger vi samtidig ole brumm varmeflasken i senga.. Så når hun legges ned i senga så flytter vi ole, og dermed så legges hun i et skikkelig kjølig rom men på en god og varm plass (dyna blir jo også varm og god), så holder hun rundt gode og varme ole og sovner :-P

Skrevet

Her er det å legge han tett inn i armkroken med ansiktet nesten inn i armhulen min. Da koser han seg inni der, litt tett og mørkt mens jeg klapper han taktfast på rumpa. da går det ikke mange minuttene før øynene vrenger seg bak i hodet samme å sur han er.

Skrevet

Her sovnes det fortere når han blir pakket godt inn i et teppe. Men triks er det vel neppe, er jo en velkjent greie. Lett klapping på stumpen er også en hit.

Noen ganger kan det hjelpe å stryke fingrene forsiktig over øynene hans, slik at de lukkes. Til HI: orginalt med gamlekjæstens hårtriks ja:):)

Skrevet

Siden jeg har hatt syk gutt disse dager så har han hatt et stort søvnbehov Jeg har lagt meg i sengen min med ham ved siden av og ligget og klappet på magen (sånn omtrent som du over skrev om rumpeklapping) litt klapp klapp og ikke stryking. Sliik har han sovnet gjerne om det er litt godt under dyna

Ellers er sjal også et godt triks her Da han jeg vugge klappe og "brumme" en sang og han sovner

Skrevet

Jenny synes det er veldig deilig om man legger hånden lett inntil eller over ansiktet hennes. Eventulet så kan man holde hendene hennes slik at hun tar tak i de og drar de opp til ansiktet:) Er så kos når hun gjør det.. hadde en sånn seanse etter mating klokken 04.30 i morges:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...