StælkenGundersen Skrevet 7. februar 2007 #1 Skrevet 7. februar 2007 Noen som har erfaringer med disse vognene?? Hvilken ville dere ha valgt?? Vi har stasjonsvogn, enebolig og ingen bratte bakker vi må opp, så størrelsen på vogna har kanskje ikke så mye å si.. Komforten for babyen er viktigere! =)
Gjest Skrevet 7. februar 2007 #2 Skrevet 7. februar 2007 Vi har City cross og er kjempefornøyd med den. Valgte den fordi den var lettere. Hadde City-bagen de førdte 6 mnd. Kan også kjøpe Britax bilsete med understell i Sverige.. Så den kan sitte på vogna. Kjempegreit når babyen har sovna i bilsetet!
Gjest Skrevet 7. februar 2007 #4 Skrevet 7. februar 2007 Syns ikke city bagen var så mye mindre jeg.. Den er jo bedre enn å bruke en softbag ihvertfall.. Men vi brukte den bare i 6 mnd.. for etter det ville hun bare sitte..
Gjest Skrevet 7. februar 2007 #5 Skrevet 7. februar 2007 Det kommer an på når på året du får barn. Om du får sommer eller høstbarn hadde jeg valgt edge duo combi siden bagen er større.
Keiko&Sivert Nikolai<3 Skrevet 7. februar 2007 #6 Skrevet 7. februar 2007 Eg har termin 25mai, åg eg ska ha emmaljunga citycross, med city bag. Eg hadde først bestemt meg for emmaljunga edge duo.. men så ombestemte eg meg åg valgte citycross. Edge Duo: Har mye bedre bag, enn citybagen, me både vugge funksjon, ventilasjon, åg hode beskyttelse, ågså e den ca 5cm større. Men sportsdeln i Edge Duo e dårligere enn den i City Cross, mindre funskjoner, tyngere, og kalasjen du brukte på bagen, må du bruke på sportsdeln(Da er fargen ofte dårligere på kalasjen enn på sportsdeln som ikke er blitt brukt) City Cross med City Bag: City Bag har ikkje venilasjon som Edge duo, eller vugge funksjon, åg hodebeskyttelse. Men den e mye lettere, åg d er to forskjellige vogn deler. City Cross er mye bedre på sportsdeln enn Edge duo, den er lettere, har litt flere funksjoner, når d gjelder liggestillinger, åg andre ting. Den har regulerbart handtak. Åg d er jo sportsdel man bruker lengst. I tillegg kan man kjøpe emmaljunga sitt bilsete å feste på understellet til city cross. Spurte i den barnebutikken der eg skal kjøpe vogn om ka ho hadde tatt, åg da svarte hun city cross med city bag. Selvom denne er billigere enn Edge duo. Me tanke på Bagen, så treng man jo egentli ikkje vugge funksjon, åg ventilasjon i bunnen. Hodebeskyttelse, kan man lage selv. Dessuten så e d ikkje alle vogner som har hodebeskyttelse i utgangspunktet, så d e egentli ikkje et must. Så d kommer jo egentli heilt ann på ka du vektlegge som viktig. Å ha en Superbra bagdel som du kan bruke i 6-9mnd..eller en Superbra sportsdel som du kan bruke i 2-3år. CITY CROSS Fotpose (til å bruke på sportsdelen) Ja Vekt understell 6,5 Vekt Hjul 2,2 Vekt sportsvogndel 5,9 Vekt bag 3,9 Liggelengde i sportsvogndel 90 Liggelengde bag 75 Sittemål(innermål) 90x32x19 Liggemål bag liggdel (innermål) 75x33x19 Vognbredde(yttermål) 60 Yttermål sammenslått inkl. hjul (lengde x bredde x høyde) 89x60x47 EDGE DUO Fotpose Ikke nødvendig (dette er jo først å fremst ei Bagvogn) Vekt understell 8,9 Vekt Hjul 4,0 Vekt sportsvogndel 6,4 Vekt bag 5,6 Liggelengde i sportsvogndel 90 Liggelengde bag 79 Sittemål(innermål) 90x32x19 Liggemål bag liggdel (innermål) 79x33x20 Vognbredde(yttermål) 67 Yttermål sammenslått inkl. hjul (lengde x bredde x høyde) 96x67x52 Bei litt langt, men du kan jo no vudere sjøl, ka som e best for deg:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå