Gå til innhold

Hvordan holder dere ut!!!!!

Anbefalte innlegg

Har selv nå forsøkt å få barn nr. 2 i 1,5 år, 4 hormonkurer til ingen nytte.Får eggløsning men ingen graviditet.Jeg skal ikke klage sier mange for dere har jo et barn.Selvfølgelig er vi veldig glad for at vi har en, men vi vil så gjerne ha en til, med ikke så alt for stor aldersforskjell. Jeg har stor respekt for alle dere her inne som holder ut .Men så er det all den ventingen i det offentlige og alle prøver og tester man må ta for å få begynt på en behandling.Står selv i kø i Porsgrun.Hvordan holdere dere ut i denne vente tiden, hvor ALLE rundt dere blir gravide og får barn. Man har jo et håp hver mnd.men så kommer alle symptomen på at nå MÅjeg være gravid, men nei da. Tante rød kommer gjerne en dag før man forventer den. Og så knuses alle drømmene igjen. På igjen i en ny mnd. med presset rundt eggløsning, når skal man gjøre det, er symptomene på eggløsning der nå. JEG BLIR SPRØ! Jeg blir også en dårlig mor og kone av alt dette presset. Takler dette veldig dårlig, mye tårer og våkne netter

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/8125258-hvordan-holder-dere-ut/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hmmm... har man noe valg en å holde ut?

Alternativet er jo veldig negativt :-)

For min del har jeg innsett at vi ikke kan få barn sammen på normal måte - og derfor har sagt at vi vil prøve i alle fall 3 IVF forsøk. Kanskje 4.

Etter hvert blir det en livsstil tror jeg?

Stikking og venting går litt fortere for hver gang, føler i alle fall jeg. Man må sette seg litt i autopilot - og på vent når det gjelder baby... og forsøke å fokusere på hverandre og familien. Det er ikke lett - men man har jo ikke så mange andre valg, enn å grave seg ett hull, og det har ikke jeg lyst til :-)

Hold ut - og kanskje ta en liten pause??

Ja det er litt av et helvete til tider.........

Det som har hjulpet meg hele veien er å være optimist! Tenke positive tanker og å ALDRI GI OPP!!! Aldri tenke at dette kommer aldri til å gå. Uten denne tankegangen, hadde jeg gått og lagt meg for lengst.......

Jeg har lest en bok som heter "Optimistboken" av Bjørg Larsen Rygh før hvert eneste forsøk....Mange gode tips der, både hvordan man skal takle motgangen, unngå å grue seg, klare tøffe tak, få opp selvtilliten etc etc....Sånn på generell basis.....

Anbefaler den til alle... :o)

Tja, hva er valget??

Etter 9 år, 2 aborter og 6 prøverørsforsøk så har jeg ikke noe annet valg enn å bite tenna sammen, brrette opp arma og fortsette kampen. Blir ikke barn ved å gi opp!!!!!!

Beholde troa på at miraklene skjer og ta en dag av gangen er det som holder meg på beina:)

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...