Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

er det andre som sliter med det, og kan det være ett tegn på noe eller er det noe å bekymre seg for?

er i uke 34+3, og har hatt det sånn i noen uker nå. spiser sundt og grovt brød osv, så tror ikke at det kan ha med det å gjøre.

noen som har noen råd eventuelt?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei!

Jeg har ikke vært plaget med dette, men leste om dette inne på www.helsenett.no å der var det ei sykepleierske som skrev dette til ei som spurte om diare i svangerskapet.

Dette er tiden for omgangssyke og influensa. Og dårlig mat kan også gjøre at man får trøbbel. Eller du kan ha fått i deg virus eller bakterier som gjør at kroppen tømmer seg. Får du diare som varer lenge, og du har mange diareer i løpet av dagen, så skal du oppsøke lege hvis du er gravid. Drikk blåbærsaft og spis kokt potet, det virker stoppende. Være nøye med håndvasken. Drikk rikelig, og gjerne en blanding av like deler eplejuice og farris hvis du sliter over lang tid.

Når det gjelder dette med å tømme seg før fødsel, så tilbys kvinner klyster på sykehuset for å tømme tarmen i forbindelse med fødsel. Kroppen renser ikke opp slik selv.

Har du smerter, så kan det komme fra tarmen, eller det kan være fødselen som begynner å nærme seg hvis du er så langt ut i svangerskapet. Prat med lege eller jordmor om du er i tvil. Men jeg vil bare si at de aller fleste forstår veldig godt når det endelig skjer og fødselen er i gang. Lykke til!

Skrevet

Hmm har du diare eller løs mage!? Jeg har sånn at må jeg på do så må jeg.. men det er ikke diare.. spiser veldig mye fiber o.l... trur det er verre og ha forstoppelse for å si det slik.. Men ta det opp med lege/jordmor neste gang .. visst det bekymrer deg!!! men jeg tror ikke det er noe farlig.. men er ikke lege heller:)

Skrevet

Har ikke diare, men er løsere i magen og er oftere på do nå enn tidligere i svangerskapet. Er i uke 37 nå, og har hatt det sånn noen uker. Men spiser veldig mye frukt/grønnsaker, og det hjelper vel på:-)

Har hørt andre som har vært plaget med diare. Tror vi reagerer ulikt, noen blir forstoppet, andre løs i magen.

Skrevet

spiser frukt, grovt brød og spiser sunn middag med poteter og grønnsaker, så tror nok ikke det er kostholdet. vasker hendene ofte og vasker frukt og grønnsaker også. må på do flere ganger i døgnet og det en ganske tyntflytende for å si det sånn,- sorry detaljer..

drikker også eplejus, men ikke med farris da..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...