ellemmelle og bitteliten Skrevet 7. februar 2007 #1 Skrevet 7. februar 2007 Gir det samme resultat eller får man høyere temp vaginalt? Min normale temp målt i øret ligger på rundt 36.2-3 og vaginalt ble den 36,8.. Bare lurer litt :-)
magedans Skrevet 7. februar 2007 #2 Skrevet 7. februar 2007 Hei! Tempen blir mest nøyaktig (og høyere) om du måler den rektalt (altså i endetarmen). Når det gjelder vaginal måling har jeg ingen erfaring
Dyne&Pute Skrevet 7. februar 2007 #3 Skrevet 7. februar 2007 Jeg fikk beskjed av legen om å teste rektalt.. så det gjør jeg.. :-///
Nela Skrevet 7. februar 2007 #4 Skrevet 7. februar 2007 Her kan du lese masse nyttig om temping: http://pernille.info/basaltemp.htm Her står det blant annet at øretermometere er for unøyaktige, så det ville jeg ikke brukt:)
Gjest Skrevet 7. februar 2007 #5 Skrevet 7. februar 2007 Øretermometer er ikke like nøyaktige som når man temper rektalt/vaginalt. Det går helt fint å måle i munnen også. Legg termometeret godt under under tunga bak i munnen. Så lenge man måler på samme sted til samme tid hver dag skulle man kunne klare å finne forskjellene i tempen. Husk å bruke et digital tempmål med 2 desimaler
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå