Gå til innhold

Jeg trenger seriøst hjelp nå med og klare og gå ned i vekt.


Gjest

Anbefalte innlegg

Jeg veide 103 kilo for 7 dager siden og nå veier jeg nesten 109 kilo og jeg er bare 166 høy. Jeg slutta og røyke for 7 dager siden og jeg har ikke puttet noe sukker eller proppa i meg mat. Jeg mistet mat lysten når jeg slutta og røyke.

 

 

Ja jeg vet jeg veier ALTFOR mye. Jeg har ikke mulighet for og trene,men jeg ønser meg et treningsapperat hjemme bare jeg får råd om tusen år.

 

 

Men har dere noen forslag på åssen jeg kan klare og gå ned i vekt? Og hva jeg kan spise og ikke spise? Det frister og beynne og leve på bare vann men det er ikke noe vits for da kommer alle kiloene tilbake når jeg begynner og spise.

 

Kan dere vær så snill og komme med tips,støtte og råd til ei som er så skuffet over kroppen sin. Vil ikke leve som feit kvinne lenger er så dritt lei av og bli mobbet om dagene.

 

Tusen takk damer

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

har vel egntlig ikkje så mange råd,du veit vel det meste om å spise sunt/grovt,kutte på gotteri osv..

 

men et råd har æ (som æ dessverre ikkje kan gjør sjøl sia sambo fær på jobb tili..); -ta dæ en liten jogge-tur/rask gåtur på mårran før frokost,drikk en kopp kaffe kvær mårran for å få opp forbrenninga,og spis frokost me grovt -brød me magert pålegg osv. da har du fått opp forbrenninga før du spis!

-1 ss kli 15 min før måltid.

dette gjor ei venninna av mæ,ho gikk ned 8 kg på 2 mnd!! :)

+ at ho brukte nå greier fra helsekost som "skilte ut" karbohydratan som ho spiste.. trur det heite nå som "phase2"...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjøp deg en treningsdvd m. f.eks. Kari Jaquesson hun har en fin en med 3 programmer a. 20 min. så kjører du gjennom ett eller flere sånne programmer på morgenkvisten. Trenger ikke være så avansert for å få igang forbrenninga :o)

Ellers er det å spise sundt og ofte. Unngå mest mulig pasta, ris, poteter, fete sauser osv. Spise magert og rent kjøtt. Tenke positivt og innstille deg på at det kommer til å ta tid. Hvis du tar tiden til hjelp er det større sjangse for at du klarer å gjøre livsvarige endringer istedetfor å gå i slankemodus og konstant glede deg til den dagen du er ferdig med det og kan gå tilbake til å leve som du en gang gjorde, da er du raskt tilbake der du er nå.

Lykke til og bare spørr hvis det er noe mer du lurer på eller trenger litt støtte :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prøv stacker jeg har gått på de i en uke å allerede gått ned 4kilo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vet ikke om dette er noe for deg, men jeg bruker herbalife sine produkter. Erstatter to måltider om dagen med shaken dem har. Jeg la på meg 14 kg i svangerskapet og har gått ned 32 kg til nå, så jeg er tilbake på trivselvekta mi:)

Mange som er skeptiske til herbalife, men det fungerer, og i tilegg smaker det godt! Dem har 6 forskjellige smaker. 284 kr for en boks, og den er stor og holder ca 1 mnd hvis man erstatter 2 måltider.

Lykke til:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Camillaogtiril!

Vi er egentlig ganske likt vi to.. Jeg er også 166cm (skal vi kalle det lav... Eller høy.. hehe) Jeg veier ikke over 100 men skal også masse ned. Føler ikke at noe jeg har gjort hjelper så jeg skal ta turen til legen for å få resept på reductil..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Koster alt fra i underkant av 600 opp til 750 tror jeg.. For 28 piller (altså en mnd)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Først og fremst vil jeg si at mye av problemene overvektige møter kommer av de nedlatende holdningene i samfunnet. Det snakkes det aldri om!

Når det er sagt vil jeg anbefale deg å snakke med en god lege som du har tillit til, og som du vet kan behandle deg med respekt. En som kan gi deg råd, oppmuntring, og følge deg opp.

 

Jeg har gått ned mange kilo med å legge om kosten med Fedon Lindbergs teori. Han har jeg veldig stor tro på! Kosten er svært viktig, alfa og omega. Han har også et godt syn på det med trening. Og det kan være vanskelig å få til å trene når man er stor. Begynn å gå turer fler ganger i uken, en times tur i slengen. Lån Fedons bøker på biblioteket. Han har også eget nettsted. Jeg anbefaler hans teori av hele mitt hjerte:)

 

Jeg baker selv et veldig grovt brød. Hvis du sender meg en mail her på BIM kan du få oppskriften av meg.

 

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Mamma til goklumpen, ikke for å være frekk...men hvis man veier 109 kg og nettopp har slutta å røyke, så skal man ikke begynne med en joggetur før frokost...gåtur før frokost er heller ikke å anbefale...da blir du bare slapp. Skal du gå så tar du deg mat først.

 

Her er det du skal spise pr dag, sannsynligvis din grete roede meny, jeg har gått ned nesten 10 kg på dette. Veide 94 og veier 85 i dag...enda på vei ned.

 

frokost:

2 brødskiver (60 gram, dette må du veie, selvfølgelig ikke loff!)

40 gram pålegg, hold deg unna vanlig norvegia (fete greier), sjokoladepålegg og annet med mye kcal. Gode forslag er skinke, hamburgerrygg, kyllingpålegg, skinkeost på tube osv. Du kan ha lettmargarin på skiva, men da bare 15 g pålegg pr skive.

 

lunsj:

likt som frokost

 

mellommåltid:

her har du 100 kcal, kan være en banan, en youghurt osv.

Jeg bruker mitt til banan, en skive med pålegg el youplait 0.1 % fett med musli.

 

middag:

150 gram kjøtt (kylling filet, karbonadedeig, kyllingkjøttdeig andre magre kjøttsorter)

100 gram pasta, ris, potet osv.

50 kcal til saus osv.

 

Kvelds:

en skive med pålegg

 

Ved siden av dette får du 200 kcal til melk og 200 kcal til frukt.

 

Du skal veie og regne sammen hver dag...du skal ende opp på ca 1600 kcal.

 

Dette kan du gjøre på www.vektklubben.no

 

Du kan spise helt vanlige middager osv, bare uten fete sauser og slikt. Bytt ut lettrømme med kesam 8% (smaker det samme, stor forskjell i kcal) kjøttdeig med karbonadedeig osv. Grønnsaker kan du spise deg kvalm på...har selv halvparten av tallerkenen med gode salater, grønnsaker osv hver dag, disse teller du ikke i kcal regnskapet.

 

10 glass vann pr dag.

 

Lykke til!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Camilla og tiril...du har mulighet til å trene uten barnepass med vogna og ungen=) Man må bare gjøre det beste ut av det man har

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selvfølgelig kan du gå tur før frokost, det er ikke snakk om milevis, men øk gjerne lengden ettersom formen tilsier det:) spise frokost gjør du etterpå...dette er supert for forbrenningen din!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Jeg vil sterkt anbefale deg å begynne på Grete Roede-kurs. Selv har jeg tatt av meg over 4 kilo på 5 uker. For meg er det helt nytt å spise så ofte. Du skal spise små måltider hver tredje time. Det er ganske dyrt å gå på Grete Roede-kurs, men det nytter... Selv har jeg ca. 15 kilo som skal bort, og jeg har prøvd å slanke meg på egenhånd uten å lykkes. Men Grete Roede fungerer faktisk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...