Gjest Skrevet 7. februar 2007 #1 Del Skrevet 7. februar 2007 Må dele denne gleden med dere. Etter snart syv måneder med slitsomme netter har det endelig begynt å bedre seg. I natt hadde vi den beste natta hittil, gullgutten sov fra åtte til seks uten oppvåkning! Jeg tror det er flere faktorer som gjør at han sover bedre nå: *Han spiser større porsjoner mat, blir skikkelig mett før han legger seg (tror dette er det viktigste og det som har hjulpet oss mest). *Kveldsrutine med mat, stell (/bad et par-tre ganger i uka), pysj, kos og så pupp til slutt inne på mørkt rom (dette har vi gjort i mange måneder, så han forstår godt at det er natt). Han roer seg på egenhånd og sovner etter en liten stund. Hvis han er veldig trøtt sovner han så og si ved puppen og jeg kan legge han over. *Vi la han på eget rom for et par uker siden (seks mnd +). Da blir han mindre forstyrret av oss når vi går og legger oss. Senga står sånn at vi hører han hvis han våkner (det går an å ha babycall også). *Hvis han våkner på natta nå tar jeg han ikke inn på soverommet vårt, men sitter og ammer på en stol ved siden av senga hans. (Håper med dette på at han kanskje synes det ikke er fullt så stas). *Til sist tror jeg også dette er en modningssak, det bedrer seg med tiden. Håper dette fortsetter og at andre kan ha nytte av erfaringene! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/8124124-jippi-i-natt-sov-han-fra-ca-2000-til-0600-for-f%C3%B8rste-gang/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 7. februar 2007 #2 Del Skrevet 7. februar 2007 Så bra!!! Jeg skjønner så inderlig godt hva dere har slitt/sliter med!! Gutten vår er 10 mnd og vi har fortsatt stort sett dårlige netter. Han glimter til innimellom og sover natta gjennom. Jeg tror rett og slett vi har et barn som ikke har så stort søvnbehov. Folk "kritiserer" når de hører at vi ikke legger ham før i 8-9 tiden på kvelden, men grunnen til det er såre enkel - hvis ikke våkner han jo i 4 tiden og er ferdigsovet. DET fikser vi bare ikke lenger. Ikke sover han særlig på dagen heller dessverre. Han får masse mat, leker masse med andre barn, er glad og frisk, sover på eget soverom....vi gjør alle de "rette" tingene men han begynner stort sett å våkne til i 1-2 tiden på natten og klynker, gråter, lager lyd osv i timesvis. Vi ligger på soverom vegg i vegg med ørepropper, men vi hører ham jo for det. Temmelig temmelig slitsomt. Tror aldri jeg orker flere barn hvis det er sånn det skal være. Stakkars...blir enebarn fordi han har lite søvnbehov...Kjipt. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/8124124-jippi-i-natt-sov-han-fra-ca-2000-til-0600-for-f%C3%B8rste-gang/#findComment-8126095 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå