Gå til innhold

I går var jeg med på noe av det dummeste..


Kristannaa

Anbefalte innlegg

Sist jeg var på helsestasjonen,fortalte hs at de hadde fått en psykolog som skulle "lese" barna og tolke deres signaler og gråt osv. Hun var veldig intressert i de minste barna så hs lurte på om hun kunne få prøve på Kasper.

Jeg sa ja,tenkte det kunne vært intressant! Må si det ikke ga meg noe særlig!

Hun satt egentlig bare å så på han og sa så fin,så sterk osv..

Siden hs var der spurte jeg litt om mme og tilbredning. Da drev hun psykologen og blanda seg og sa at jeg ikke måtte være så hysterisk angående bakterier,spedbarn tålte litt av hvert! Ikke trengte man å koke vannet de skulle ha,men man kunne jo kanskje koke flaskene da! Så begynte hun og grave og mase om jeg var opphengt i bakterier med andre ting også! For det kunne nemlig utvikle seg til ett stort problem for meg, hvis jeg var for opptatt av at det ikke skulle være bakterier på ting!

Arg,hun irriterte meg! Måtte bare få ut litt frustrasjon her;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Da er jeg å hysterisk..... herregud vi koker vannet til våre barn, vi må være gale ;o)

 

Skjønner godt at du ble irritert!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jaja... men HS har jo sine rettningslinjer å gå etter.

så det var merkelig at ikke HS avbrøt henne.

 

å det høres også ut som om ho dama ikke hadde noen unger heller.

 

men ang det med å koke vannet, jeg fikk vite at når barnet er over 6 mnd,så trenger man ikke å koke vannet mer.

da holder det med at man varmer opp kaldt vann fra springen til 40 grader.(varmet i mikroen)

så det gjorde jeg med min første jente, stoppet å koke vannet da hun var 6 mnd.

det er jo også da hun begynte å få mer fast føde.

hun hadde fått grøt før da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Mange rare folk der ute i denne verden sier nå bare jeg.

Men når det gjelder det med å koke vannet så hadde hun nok rett. Da vi fikk Jenny for snart 3 år siden ga de henne vann rett fra springen på barselavdelingen. Men jeg kokte vannet da jeg kom hjem jeg altså, men om vi ikke hadde forurenset vann var det vist ingen fare. Men da innbiller jeg meg at det bare var snakk om i små mengder og ikke når vi lagde mme. Til Jonatan bruker jeg å mme og jeg koker både flasker og vann jeg. Å det kommer jeg nok til å gjøre en stund å:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

HS avbrøt og sa at jeg måte koke! Hun psykologen var liksom sånn som visste "alt" og visste best! Slitsom dame!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klart de tåler litt bakterier, men ikke koke vannet er jo sinnsykt:/

 

Er enig i at man ikke skal være hysterisk, men hun hadde (1) ikke noe med det å gjøre og (2) det kan gå for langt andre veien og det er jo direkte farlig. Jeg koker selvsagt alltid vannet til mme og flaskene blir vasket og kokt mellom hver mating, iallefall til så små. Tuttene koker jeg med av og til, men til daglig skyller jeg dem bare i kaldvann.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...