Gå til innhold

Seperasjonsangst?


Iben guttemamma <3

Anbefalte innlegg

Hei

Jeg skrev innlegg på skravle og småtroll 0-1 år, ang sønnen min som ikke vil ligge i egen seng lenger. Han vil bare sovne sammen med meg i min seng. Han har ALLTID sovnet i egen seng før, og han har vært trygg. Nå bare hylgråter han. Jeg får så vondt!!

 

Jeg tar han opp etter kort tid å legger meg sammen med han, men er redd dette skal bli en vane??

 

Uff.. han har aldri vært slik før.

 

Noen andre ? Han er 6 mnd og 20 dager

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

hei. jepp, her er d noenlunde d samme som skjer. Ho sovne kanskje i senga hvis ho e kjempe trøtt, sover kanskje 30 min, så bråvåkner ho.. griner og skal opp, kjempe vanskelig å få henne te å sove igjen der inne i senga si.. Ellers så har vi prøvd å få ho te å sovne i arman våres, noe som ho har gjort, etter 30 min har vi lagt ho i senga si igjen,men da har ho våkna igjen kanskje etter 15 min..så har vi d gående.. Vet jo at d ikke er så lurt å gå me ho rundt i arman, men nu har vi bare måtte gjort d..Er kjempe vanskelig, D va jo liksom så bra for litt siden, og nu e alt snudd opp ned.. uff.kjipt å ikke få tid sammen med min mann på kvelden..;O( Ho e 6 mnd og 18 daga.. Råd noen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, sånn holder Noa åsså på. Kan sovne, men våkne etter ei stund og vil opp. Han vil ha nærhet virke det som. Noe som æ gir han. Han vil ikke ha pappaen, bare mæ.

 

Vil gjerne ha senga for oss selv, for å si det slik :)

 

Men klart, om han sliter med angst eller noe annet må jo dette komme først... Men bare det ikke blir en vane.

 

Noen andre?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Æsj, nå hadde jeg svart deg, og så forsvant innlegget... Ja, ja, jeg prøver igjen... :o)

 

Karsten legges i sin egen seng om kvelden, stort sett helt greit uten noe tull. Men han har i det siste begynt å våkne 2-3 og 4-5 timer etter sengetid. Jeg har trodd at det har vært for ammingen sin del (fullammer, har trodd han har fått lite mat på dagen), så jeg har tatt ham opp og ammet. Men så var jeg borte en kveld, og da gikk det helt greit når far bysset fem minutters tid. Etter det har vi testet ut og bare gitt ham smokken, eventuelt tatt ham opp og roet ham ned før vi har lagt ham igjen. Det fungerer stort sett greit. Derfor tror jeg dette er en vane han har lagt seg til. Jeg innbiller meg at han våkner for å sjekke at vi er der... Han har også begynt å våkne mye mer på natten, uten at det egentlig alltid er mat han vil ha (men heller kosen).

 

Jeg tror at om du tar ham opp og legger deg sammen med ham så lager du vane på ham. (Men gjør sånt selv, altså!) Men du har ikke forsøkt å bare ta ham opp og roe ham, og så legge ham tilbake i sengen? Dersom du venner ham til at han skal opp og få kose seg med deg, så skjønner han jo at dersom han skriker lenge nok så får han komme opp... Har dere forsøkt at pappaen tar ham opp og roer ham ned i stedet?

 

Dersom du ønsker å gi gutten din den tryggheten at du tar ham opp, så kan du jo sikkert det. Du lager vel kanskje en vane for ham da, men det er jo bare å venne ham av med den vanen igjen når du synes han er klar for det... :o)

 

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...