Gå til innhold

Min historie - kanskje til hjelp for noen her?

Anbefalte innlegg

Dette er første gangen jeg er innom dette forumet, vanligvis holder jeg til på Skravlesiden eller Småtroll.

Jeg tenkte jeg skulle fortelle min (eller vår) historie, for vi også var slitere i mange år før det klaffet.

Det begynte i 1996/97, da vi fant ut at vi ønsket barn sammen og trodde det skulle være fort gjort (mannen min hadde barn fra før). Neida, året gikk uten at noe skjedde. Mannen min tok en sædprøve som viste seg å være flott, og jeg selv fikk sjekket at egglederne var i orden. Alt så bra ut. Siden det hadde gått over et år, så søkte legen IVF-behandling for oss, og mens vi sto på venteliste fortsatte vi å prøve uten hell.

Første IVF hadde vi på Ullevål, og før det hadde vi to inseminasjonsforsøk. Alt var mislykket.

Andre IVF hadde vi også på Ullevål, men dette ble også mislykket. Eggene ble befruktet, men de ville ikke feste seg.

Så kom den laaaaange diskusjonen om full egenbetaling for IVF-behandling, og vi la alt på is til de hadde diskutert ferdig.

Vi gjenopptok IVF-behandling i 2003, men denne gangen på RH, rett og slett fordi de har fryser der.

Denne gangen hadde jeg også startet samtidig behandling med øreakupunktur og fotsoneterapi parallellt med forsøket. Og undere over alle undere: egget festet seg! Jeg rakk akkurat å ta en positiv grav.test på RH, før jeg sponanaborterte. Denne nedturen var større enn tidligere, og jeg var langt nede. Jeg bestemte meg for å fortsette behandlingen med øreakupunktur og fotsoneterapi, og gikk og ventet på neste mens for å starte ny IVF-runde.

Men mensen kom ikke! Jeg hadde blitt gravid på naturlig vis! Og da junior var 11 mnd ble jeg gravid på nytt, denne gangen også helt naturlig.

Selv er jeg overbevist om at øreakupunktur og fotsoneterapi var det riktige for meg. Det er verdt et forsøk når man har prøvd alt som vanlig medisin har å by på.

Hva vil jeg med denne historien da? Vel, ikke annet enn å opprettholde det håpet dere alle har om å få et lite frø til å feste seg. Vi slet i 7 år, og det gikk bra til slutt. Ønsker dere alle lykke til.

Fortsetter under...

Så flott at alt endte godt til slutt!

Men helt klart at dere også slet i mange år,heldigvis kom belønninga til slutt:-)

Tror nokk øreakupunktur og fotsoneterapi var tingen for deg.Da du ble gravid for andre gang,hadde du behandling da også i forkant? eller ble du bare helt plutselig gravid?

Da ble jeg bare "plutselig" gravid, ja ((:

Tror nok det løste opp masse med de behandlingene (tror jeg hadde 12-13 beh.). I starten var det utrolig vondt når hun trykte under bena. Etter hvert ble det mer og mer behagelig. Jeg kjente det helt ut i armene av og til, så det er tydelig at noe skjedde. Det gjorde mindre og mindre vondt å sette nåler i ørene også (jeg lå med disse mens hun holdt på med fotsone).

Ikke sikkert dette er løsningen for alle, men for de som har problemer uten at det er noen bestemt årsak, så tror jeg kanskje ofte at miljøet i livmoren ikke er godt nok til at et egg vil feste seg. Det er dette de kan gjøre noe med.

Det er godt å høre at det finnes alternative metoder en kan ty til. Svigerinnen min har slitt med at hun kke har eggløsning/uregelmessig og kort mens, men etter hun begynte på akupunktur så har hun fått en regemessig mens. Foreløpig er det litt tidlig å si om hun har full effekt (gravid) men det er jo lov å håpe

• 2 uker senere...

Hei der.

Jeg har gått til akupunktur i 3 tre år før vi startet "barneprosjektet". Til nå etter 18pp har ennå ingenting skjedd.

For 5pp siden startet jeg hos en helhetsterapaut, ikke gravid ennå, men jeg har har det bedre med meg selv og mitt humør er mye bedre. Så jeg mener det er bare positive effekter med akupunktur og fotsone terapi. Nå skal jeg til gynekolog på mandag og jeg håper virkelig han skal ta UL og kanskje sette meg opp til sånn kontrastveske ting. Vi begynner å bli ganske lei. Våre respektive nieser og nevøer maser om kusiner/fettere. Og vi skulle så gjerne gi dem det!

Føler jeg bare er negativ her inne, men nå er jeg faktisk ganske så positiv. Jeg fikk mensen i dag, men har ikke grått en eneste tåre. Grunnen er fordi på mandag skjer det noe. Kanskje også fordi den fordel med mensen er en god kald ØL!!!

Hmmm dette ble langt.

RIKTIG GOD WEEKEND TIL ALLE PRØVERE. Kos dere i helgen

Annonse

Ja jeg har stor tro på alternativ behandling. Hvis mensen kommer neste uke så skal jeg ringe en akupunktør jeg har funnet og bestille. Skal ha forsøk i Mai/juni så tenkte å begynne nå :-)Takk for innspill!!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...