Gå til innhold

Miste av bh-plass pga fødselspermisjon?

Anbefalte innlegg

Har full plass for 2-åring i bedriftsbh. Er hjemme med en på 7 uker, får nå beskjed om at plassen for storebror reduseres til 50% på dette grunnlag. Under 2 ukers varsel.

De har visst om min permisjon i over et halvår, ingen har nevnt denne muligheten med et ord, og ingen har spurt oss på forhånd. Riktignok er det hjemlet i vedtektene at man kan miste plassen ved permisjon, men siden både jeg og min mann er ansatt i bedriften mente vi det ikke ville gjelde oss. Er det noen som har peiling på jussen i dette tilfellet?

Det må sies at å gå hjemme med begge er uaktuelt for oss uten at jeg vil argumentere for dette her.

Fortsetter under...

Hvis mannen din jobber fullt burde jo barnet få beholde plassen! De fleste som har bedriftsplass har jo bare den ene foreldren jobbende i den bedriften. Da er det jo irellevant hva den andre gjør. Håper det ordner seg! :)

Hvis mannen din også jobber i bedriften vil jeg også tro de ikke kan redusere eller si opp plassen til gutten din fordi du er i permisjon. Høres ut som et merkelig sted. Jeg ville følt meg mobba, jeg, tror jeg. Krev å få full plass igjen!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...