Gå til innhold

Leukocytter i urin!

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

leukocytter i urinen er vel tegn på UVI, så ikke noe farlig :) Men kan også være for at dden har blitt forurenset med f.eks. utflod, derfor de setter denb til dyrking over natta.. Hvis de finner ut at det er uvi, sender de deg en resept i posten ;) så farligere er det ikke!

leucocytter er bare hvite blodlegemer - de som deltar i forsvaret, kroppens kampangrep. Antallet leucocytter øker ved en infeksjon, f.eks. UVI. Kan være tegn på at du har blærekatarr. De senere eller gjør en dyrkning på legekontoret for å se om det er aktive bakterier der. Ikke uvanlig at gravide har det. Legen vil skrive ut resept på legemiddel som er trygt å bruke under graviditet. Ingenting å bekymre seg over.

Jeg hadde også leukocytter i en urinprøve.. Legen sa det var forurensing f.eks fra utflod. Så på kontrollen etter, så ville jeg ha en "ren" prøve. Ta med glasset i dusjen, tiss litt, og stopp strålen. Dusj deg og vask deg med underlivsåpe, og skyll godt. Så setter du glasset under, og "avleverer" en urinprøve på glass:) Dette gjorde underverker for meg. Fikk en helt ren urinprøve på siste kontroll, og da vil det jo syns godt om det skulle være noe annet som ikke stemmer, mtp proteiner eller noe.

Lykke til!!

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...