Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi skal ut å reise (bare innenfor Norge) med fly. Er usikker på dette med å ta med baby 2,5 mnd... Tenker både på det med transport av vogn, hvilket utstyr jeg bør ha med/ikke bør ha med, "dotter" i ørene, osv....

Kjempefint med tilbakemeldinger fra dere jenter og hvordan dere har gjort dette.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei! Vi tok også fly når vår tulle var lita,hun var ca. 3 mnd da (innenlandsflyging her også),og det gikk kjempefint:) Fikk tips om å gi henne pupp når flyet lettet og landet for å unngå/redusere dott i ørene,og det funket ihvertfall på henne. Hun sov mesteparten av turen. Men så tror jeg også det har mye å si om de er f eks forkjøla,da er det vel lettere å få dott i ørene kanskje.

De sier jo at en må tenke over om en vil reise dersom de små er syke,ellers skal det ikke være noe problem med å fly med de nei:)

Når det gjelder utstyr varierer dette veldig fra flyselskap til flyselskap,så er nesten best å ringe de og høre etter. Noen tillater f eks å ha med bilstol ombord,og regner dette som håndbagasje. Vi fikk heldigvis låne alt utstyr dit vi skulle,så slapp å tenke på akkurat det:)

Vet ikke om dette hjalp deg litt kanskje?:)

Skrevet

Tusen takk:-)

Er det kanskje best å sitte framme i flyet, da man best plass? Har hørt om folk som har fått med vognbagen men jeg skjønner ikke hvordan det skulle la seg gjøre, da den er for stor?

Skrevet

Vi satt midt i flyet,og det gikk helt fint,hun var jo så liten. Hun sov bare på fanget mitt hele turen. Men det går sikkert an å snakke med flyselskapet og høre om det lar seg gjøre,ser jo ofte at folk med barn får sitte fremst nettopp pga plassen,så skader jo ikke å spørre:)

Vet ikke hvordan det er på innenlands flyginger ang å ha plass til vognbag,har hørt om det på utenlands flyginger. Men som sagt,er ikke 100 % sikker på dette,så kan være greit å ringe flyselskapet:)

Uansett,lykke til,det ordner seg nok skal du se. God tur! =)

Skrevet

Jeg har reist med fly da mini var tre uker, å det er kjempegreit:) Var lite folk med, så jeg fikk bilstolen med inn. Ellers så har du lov å ha med et antall kilo i bagasje, og et antall for babyen. Dette står på flyselskapet sine nettsider tipper jeg.

Min fikk smokk når vi letta og landa, uten problemer, Han sov som en sten hele turen. På returreisa sovna han da de starta motorene:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...