Gå til innhold

Teutona Mstral eller Emaljunga City Cross?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei, jeg har lyst på ny vogn. Har ei på 7 mnd, og nå har jeg lyst tl å bytte ut den gamle vogna med en ny sportsvogn. Har ikke fått sett på vognene da vi bor landlig til og lever hektiske dager. Må bestemme meg uten å ha sett dem i virkeligheten! Kjenner noen som skal til Oslo i morgen og kan handle av Rita Holm for meg.

Ser at mange skryter av den nye Emaljunga'en. Syntes likevel at Mstralen er en tanke tøffere utseendemessig. (Har sett på bilder he he). Men det høres veldig bra ut med myggnettet som er ntegrert på Emaljungaen, og at den er stor innvendig.

Jeg legger vekt på at vogna skal være tøff å se på, stabil (derav 4-hjuling), vendbar, og god å trille i skog og mark og på snø. Noen som kan hjelpe meg???

Videoannonse
Annonse
Skrevet

NB, har lyst på søskenbrett sånn at eldstemann kan stå bakpå. Vet at Teutonia har med lufthjul, men har Emaljunga søskenbrett som er ålreit?

Skrevet

Jeg hadde Teutonia Mistral. Men greide ikke å venne meg til designen.

Den ser så plastikk ut!

Samt. kallesjen er kjent for å bli slakk, noe som jeg har hørt ikke kan gjøres noe med. Ellers er det bare positive ting å si: brei sittedel, chasse håndtak, lett, liten sammenlagt ++.

Jeg solgte min etter 3 mnd, og angrer ikke.

Nå sverger jeg til 3 hjuling. De er utrolig kjekke!

Dersom jeg skulle ha gått over til 4hjuling nå, så ville det ha blitt Emmaljunga. De har mye finesser. Integrert myggnetting, som du nevner bl.a. Men om den er like lett, og liten sammenlagt som Teutonia M, tror jeg ikke.

Spørs hva som er viktigst hos deg!

Skrevet

City Cross er en god del LETTERE enn Mistral, er noe høyere (Teutonia er jo kjent for sitt lave tyngdepunkt), har større handlekurv, men ikke vendbart styre. Du kan dog snu sitteinnsatsen, så man kan ha barnet vendt begge veier.

Skrevet

Jeg har hatt begge disse- og endel andre vogner- og jeg er IKKE i tvil: Emmaljunga. Teutoniaene er stive, knirkete og teite og rare (barnslig beskrivelse men likevel...), jeg liker dem ikke- har hatt to ulike. Emmaljunga er mye mykere og utrolig deilige å trille. Og det viktigste som skiller disse to er sitte/liggestilling for barnet. I Mistral er det 3 hakk, i Emmaljunga 4 og MYE bedre sitte og hvilestillinger. Og jeg er uenig med deg: jeg syns Emmaljungaene er finere å se på...

Skrevet

Forresten så har jeg søskenbrett på min, uten lufthjul riktignok men det funker supert som bare det!!!

Skrevet

At Emmaljunga city cross er lettere enn Teutonia M var jeg ikke klar over.Samt at du kan vende setet begge veier.

Nei da ville jeg uten tvil gått for Emmaljunga.

Skrevet

Men Teutonia er lavere, og for mange er dette positivt ved bruk av sportsdelen. Negative er når du har bag, og må bøye deg for å ta opp barnet.

Om ikke så lenge begynner barnet ditt å gå..( hvis han ikke allerede har begynt da) så da er det kjekt at sportsdelen er lav, så han/hun lett kan klive oppi.

Men som sagt..kallesjen er ikke helt god!!

Går du for Teutonia M, så vær flink til å trykke ned kallesjen før du drar den bakover.

Skrevet

Jeg fikk rådet da jeg kjøpte min Mistral hos Rita Holm å bruke en mynt på innsiden av kalesjefestene, der er det spor slik at man kan dreie platen bittelitt rundt for å stramme festene. Nå har ikke vi hatt noe behov foreløpig, men det er ihvertfall mulig å stramme de.

En venninne av meg fikk byttet sine fester, det gikk på garantien, da hennes ble slakk. Men det var en eldre modell, tror de er bedre nå!

Ang. Mistral vs. Emmaljunga....det er da vel ikke noe å lure på!!! Mistralen er mye sprekere, men jeg ville valgt lufthjul på den for de er mykere å trille på!

Lykke til med valget!

Skrevet

Dette burde flere ha visst. Da jeg hadde teutonia m ble jeg aldri tipset om dette!

Skrevet

Hei igjen, ser at mange skryter av Emaljunga'en. Jeg er skeptisk til at man kke får lufthjul til denne, hjulene ser så pastkk-aktig ut. Liker best lufthjul. Og den veier 11 kg med bag. Noen som vet hvor mye den veier med sportsdelen? Teutoniaen veier under 12 kg uten hjul. Tviler på at Emaljungaen er noe lettere med sportsdelen på??? Men er enig at den har noen andre finesser som er bra! syntes fortsatt at Teutona-06 modellen er veldig fin!

Skrevet

Kjøper du City Bagen i tillegg må du ikke bøye deg så mye.

Den blir høyere enn sportsdelen.

Skrevet

EMMALJUNGA så absolutt, og dekkene er jo klempegode og trille med, den justerbare fjeringen fungerer kjempebra så det blir ikke dårligere fjærng pga manglende lufthjul,og du slipper at vogna blir tyngre å trille spesielt under svinging og spesielt inne på kjøpesentre o.l det er kjempe digg å slippe sånn skviking og myke klamme lufthjul på bona gulv...syns nå denne sentertraskeren her da...

Skrevet

Hei, vil bare innformere om at City Cross'en veier 13 kg med sportsdelen. Med bag 11 kg. Dermed blir det under 1 kg forskjell på denne og Mistralen som sportsvogn. Ser det er flere som tror at City Cross er mye lettere.

Skrevet

Ville gått for teutonia mistral fordi den har lufthjul, det har ikke emmaljunga cc.

Er en fordel at vognen er lav når man bruker sportsvogn.

Emmaljunga cc veier IKKE 11 kg, den veier 12.6 kg med bag og 14.6 kg med sportsdel regnet ut slik (ved hjelp av Emmaljungas nettside). Selve understellet veier 6.5 kg, city bag 3,9 og hjul 2,2 = 12.6. Som sportsvogn: Understell 6.5, hjul 2,2 og sportsdel 5,9 = 14.6.

Mistral veier 11 kg. Om man kjøper lufthjul veier de endel ekstra, så da veier den ca 14 kg. Altså er de nokså like i vekt som sportsvogn.

Skrevet

Merkelig at en forhandler/importør anbefaler å putte mynter i kalesjen på en barnevogn .Høres ut som en gjennomgående svakhet ved Mistral...

Skrevet

Bare en bitteliten korreksjon på vekt av disse to: (nøyaktigper, hehe!)

Mistralen veier 11,8 kg pluss hjul som veier fra 2 - 2,8 kg alt ettersom hvilke man velger. Det vil si at Mistralen veier fra 13,8 til 14,6 kg. Dette er ifølge teutonias brosjyre for 2007.

Så oppsummert er det, som positivtest sier, ikke store forskjellen på City Cross og Mistral vektmessig i allefall, og det bør dermed ikke være vekt som er avgjørende for hvilken av disse to man velger.

Personlig har jeg venner som er kjempefornøyde med begge disse vognene, så man får nok uansett en god vogn! :)

Skrevet

er mistralen plutselig en SPREK vogn..hehehe jeg syns den vogna er shit stygg og kunne aldri tenkt meg en slik vogn...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...