Gå til innhold

Nå har jeg laget gulrotmos. Gud, så godt det var!!!

Anbefalte innlegg

Skikkelig nam, gleder meg til snuppa skal få når hun våkner:) Har prøvd et sånn Nestleglass med blandede grønnsaker, for å teste smak og konsistens, men det smakte jo dritt.

Nå håper jeg snuppa våkner snart, ellers spiser jeg opp maten hennes, hihi..

Fortsetter under...

Type well done.. dvs jeg glemte de litt, hihi.. Men tryggest å koke de litt i hjel, tilfelle stavmikseren er litt sløv, og det blir mos i stedet for pure.

Hvordan lagde du pære? Bare koke + blande med litt kokevann? Hvor lenge?

Jeg skrellet pære og en liten bit eple.. og kokte med en god del vann( det dekket bitene liksom) kokte det i ca 10-15 min og moste med stavmikseren..i kokevannet.. så det ble veldig flytende pure..:) håper jeg har kokt det nok? de var veldig myke...

Annonse

jeg lager all middagsmaten selv. Og tuppa mi liker ikke de på glass np som hun er vant med hjemmelagd. Man kan bruke alle slags grønnsaker, hvertfall de vanlige som potet, gulrot, brokkoli, blomkål og vanlig kål. Men husk å introduser en og en om gangen slik at du vet hva babyen reagerer på dersom den får en allergisk reaksjon. ( tror det skjer veldig sjelden med grønnsaker) Prøv en sort i et par-tre dager. Går det bra, kan du tilsette en ny sort.

Skjær grønnsekene i små biter, da koker de fortere. Mos de med en stavmikser med litt kokevann og en dæsj olje. Koker du en kasseroll kan man fryse ned i posjonspakninger. Det er kjempeenkelt. Etterhvert kan man tilsette kjøtt, kylling eller fisk. Verre er det ikke :)

klart det! Nestle grønnsakmos er jo blanding av gulrot mais og potet. men de første smaksprøvene bør være enkle i smaken, så jeg tenkte å ta en smak av gangen. tenk deg, alt du har spist hittil er melk, da tenker jeg tom. det skvipet til nestle er en smaksbombe;)

men potet smaker jo ikke mye da...

Jepp, jeg økte med 1 og 1 ingrediens. Nå får han: 1 potet, 1/2 gulrot, 5cm av en squash, 10 tråder spaghetti, 30gr kylling-kjøttdeig, litt oregano, olje og kokevann. Hiver alt unntatt kylling i en kjele med vann( delt i terninger) og koker i 20 min, tar i kylling og koker i 5 min til. Oljen tilsetter jeg mens jeg moser i stavmikser. Pleier å slå av kokevannet i en egen skål før jeg moser fordi det gjør potetene så seige, tilsetter så mye jeg ønsker på slutten av miksinga. Er MYE bedre enn nestle-middag, han elsker det.

Skal lage 10 porsjoner og fryse i dag :0)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...