Åleby Skrevet 7. februar 2007 #1 Del Skrevet 7. februar 2007 Heisann. I dag er jeg tidlig oppe og skulle gjøre så mye fornuftig. Men så dumpa jeg ned foran pc'n, og her sitter jeg... Vel, dagen er ikke over ennå, så det er lov å håpe. Du gleder deg vel til i morgen du, kanskje?? Jeg kjenner at jeg blir så spent på dine vegne. Selvfølgelig er alt bra nå, men det er som du sier - man blir litt usikker før disse kontrollene. Jeg har jo sneket meg til en ul midt i mellom jeg, da, bare for å føle meg tryggere. Du må skrive og fortelle når du har vært der i morgen. Er det på riksen du skal, forresten? Når en har vanket der så mye som jeg føler jeg har, er det litt rart å være ferdig der, på en måte. Det blir nesten så jeg savner plassen.... M og jeg har også snakket om å treffes, t.o.m. kanskje før fødsel også. Det er så artig at dere kjenner hverandre fra før, og at vi har "timet" dette så bra. Vi får komme tilbake til det. Nå skal jeg faktisk ta meg i nakken å få gjort litt jobb-greier. Jeg har jo masse som ikke er "ferdig". Stiler som må rettes og rapporter som er sent ute i utgangspunktet. Jippi!!!!! Ha en fin dag. Gleder meg til å høre fra deg i morgen.. (ikke noe press altså hehe..) Klemmer fra Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/8122910-marimarei-ny-tr%C3%A5d/
Marimarei Skrevet 8. februar 2007 #2 Del Skrevet 8. februar 2007 Heisann hoppsann Så superkoselig at du og jeg har vår egen tråd. Morro det! Fikk ikke svar deg i går, var så mye å styre med før jeg startet på jobb i går kl 13.30. Jenta vår har blitt syk, og vi måtte til lege igår. Feber og CRP på 104. Hun hoster så hun sliter seg helt ut. Ny penicilinkur igjen (( Huff det er den 17 kuren hennes siden hun ble født. At det virkelig er mulig. Spør hver gang om vi kan droppe det, men siden hun får så høy betennelse i kroppen må hun ha medisin. Hvis ikke kan hun få blodforgiftning, og det er jo veldig farlig. Så da må jo bare ta medisin. Hun blir nok raskt bedre nå - håper jeg da. Er du bedre av hosting og forkjølelsen? Og hvordan går det med ribbeinet ditt? Nå er det kun 2 og 1/2 time til vi skal på UL, veldig spennede dette. Jeg kjenner bobling i magen, så den lille krabaten vår er nok i form. Synes det er godt å komme til Riksen nå. Trives der, ikke så rart siden de har hjulpet oss med de viktigste i livet. Skjønner godt at du føler slik du gjør mht til at nesten savner stedet litt. Men du kommer sikkert til å få det like bra dit du følges opp. Skriver hvordan det har gått på UL etterpå. Ha en fin dag du også. Stor klem fra en spent Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/8122910-marimarei-ny-tr%C3%A5d/#findComment-8138653
Åleby Skrevet 8. februar 2007 Forfatter #3 Del Skrevet 8. februar 2007 Heia. Hvordan gikk det i dag??? Er kjempespent, og håper selvfølgelig at alt var sånn som det skal. En vet jo aldri, uansett... Stakkars jenta deres. Det var jo veldig høy crp, da.. Store M hadde 117 i jula, og syntes så synd i seg selv at det halve omtrent kunne vært nok. Han sov 20 av 24 timer i døgnet julaften og 1. juledag. Men han er jo voksen. Stakkars - det er ikke så gøy når disse små, forsvarsløse blir syke. Min forkjølelse sitter som klistret. Blir overhode ikke kvitt den, og hoster og snørrer som bare det. Fin kombinasjon med brukket ribben er det jo ikke, men jeg overlever. Har lite feber - rundt 38.3.. hver dag, men det går greit. En venninne som er gravid i uke 8 ca. skulle bare kjøre mannen sin til flyplassen. Han skulle på en jobb i utlandet og skulle være borte 6 uker. Det var før hin falt og knakk benet på 3 steder.... De har en jente på 1 1/2 fra før.. Så jeg skal ikke klage. Så du kjenner bevegelser??? Det gjør jeg også - noen ganger mye, andre dager ingenting. Vet jeg ikke trenger å tenke så mye på det, men det blir automatisk sånn, tror jeg. Nå vet jeg at jeg bare kan ringe sykehuset dersom jeg er bekymret, så tar de mot meg med åpne armer. Så jeg skal vel egentlig ikke klage på oppfølgingen, nei. Nei, jeg får gå og lage middag til Mene mine. Deilige svenske kjøttbuller... Skriv når du får mulighet, da. Klemmer fra oss Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/8122910-marimarei-ny-tr%C3%A5d/#findComment-8144676
Marimarei Skrevet 8. februar 2007 #4 Del Skrevet 8. februar 2007 Hei på deg. Det gikk så fint på UL. Alt ser ut til å være som det skal. Jordmoren tok seg god tid, vi var inne i 45 min, og det er så godt å føle at de gjør en grundig jobb. Det var den samme jordmoren som vi hadde på den obligatoriske UL med M også, så det var jo koselig. Hun flyttet terminen til 2 juli, men lar den 4 juli stå, det spiller jo ingen rolle. Noen dager fra eller til. Jeg trodde først at vi hadde den 5 juli, min bursdag forresten - men lege Omland satte den til den 4. Jeg skal for øvrig bli fult godt opp pga min alvorlige svangerskapsforgiftning som jeg fikk sist. Skal på kontroll om ca 4 uker. Riksen er flinke til å følge opp synes jeg. Takk for det. Håper jeg slipper svangerskapsforgiftning denne gangen, hun sa det kunne skje, men at det var mindre muligheter nå. Vi ga beskjed om at vi ikke ville vite om det var en liten gutt eller liten jente, så da sa at hun heller ikke skulle se etter det. Om vi hadde ønsket å vite det hadde hun sett det sa hun,etter at hun var ferdig. Nyskjerrig er vi, men vi ville vente. Så da får vi bare nyte tiden videre som gravide. Stor klem fra meg Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/8122910-marimarei-ny-tr%C3%A5d/#findComment-8147616
Åleby Skrevet 10. februar 2007 Forfatter #5 Del Skrevet 10. februar 2007 God kveld i stua. Jeg er på vei i loppekassa nå. Er ikke så utholdende lenger for å si det mildt...... Så fint at alt var bra!!! Og så at hun flyttet termindatoen da! JEg fikk ikke vite noe om hverken størrelse eller termin da jeg var på ul, jeg, men jeg skal visst tilbake på tirsdag, så da skal jeg spørre. Man kan sannelig bli både religiøs og det som verre er når man leser om Gøril. Det må jeg si gikk ordentlig innpå meg, for jeg hadde mange sånne tanker før jeg gikk med på å prøve en gang til. Jeg ringte riksen ned flere ganger og var til flere samtaler for å få litt mer "kjøtt på beina" før jeg bestemte meg. Håper av hele mitt hjerte at alt viser seg å bli bra for henne... og alle oss andre også. Svangerskapsforgiftning ja. Det er vel ikke noen behagelig opplevelse, så jeg håper vi slipper det. Det er visst økt fare for det med tvillingsvangerskap, og i det tempoet jeg spiser godteri, kommer det vel i morgen.. Jeg må virkelig skjerpe meg, men det er ikke lett. Hvordan går det med din M da? Håper hun begynner å bli bedre, hvertfall. Jeg drømmer om bedre tider selv, jeg. Har hostet så mye at jeg er støl og sår i hele kroppen, men nå må det fa.. ta snart gi seg. Er redd for at den dagen jeg er frisk igjen, er jeg for stor til å finne på noe med min M. Kos dere videre i helgen. Satser på at det er litt mildere i morgen, så det går an å få prøvd skiene (har oppkjørte løyper rett utenfor stuedøra omtrent..) Lille M har også fått seg ski, så det hadde vært gøy å prøve de. Mange klemmer Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/8122910-marimarei-ny-tr%C3%A5d/#findComment-8177392
Marimarei Skrevet 11. februar 2007 #6 Del Skrevet 11. februar 2007 Får si god morgen jeg da. Ble tidlig kvelden på meg i går, forkjøla og hoster og hoster. Blir helt utslitt av det der. Tenkte på en ting. Har du tatt en prøve som heter Mycoplasma for å sjekke ut denne hostingen? Bare å ta en blodprøve så blir den sendt inn, men det tar 5-6 dager før en får svar på om det er det. Kan hende du har det siden du hoster så mye og lenge. Man kan få penicilin for det og da blir det bedre. Bare et lite tips fra en legesekretær Stakkars Gøril, helt vanvittig historie. Håper og tror at det kommer til å gå bra. Blir helt dårlig av å høre slike historier. Det går bra med vår M. Hun er mye bedre og har vært feberfri siden torsdag så da blir det barnehage i morgen. Må på jobb. Så deilig med å ha skiløypa rett utenfor huset. Morro å la de på prøve seg en del. Vi har hytte i Trysil slik at vi går mye på ski og står på slalom der. M fikk slalomutstyr i påsken i fjor, men sto bare noen før ganger før sesongen var over. Bare to-tre turer hver gang. Men i år er skikkelig stas. Hun er så ivrig, opp og ned bakken gang på gang. Vi har henne i sele, men hun holde ballansen alene. Flink jenter synes vi. Langrennskiene tar vi med opp og ned til hytta, slik at hun kan prøve de litt her hjemme også. Vi skal i 4 års bursdag i dag, så det blir ikke så mye utaktivitet i dag. Men det er kanskje best også siden det er 10 minus her. Kos dere i vinterværet og hils så masse. Snakkes snart igjen da Åleby. Klem fra Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/8122910-marimarei-ny-tr%C3%A5d/#findComment-8179487
Åleby Skrevet 14. februar 2007 Forfatter #7 Del Skrevet 14. februar 2007 Heia! Tenkte bare jeg måtte skrive deg og takke for tipset ang. mycoplasma, for det er kanskje det jeg har. Var hos legen i dag, og hadde crp på 65. Fikk heldigvis antibiotika - appoxi....ett eller annet. Nå håper jeg på bedre tider. Jeg holdt på å steile da han sa at det kunne være clamydia også;-) Men jeg skjønte jo at det ikke var det samme som kjønnsykdommen, heldigvis. Var på ny kontroll på sykehuset i går. Det var en vanlig jordmorkontroll, men siden de har ul så får vi det. bebissene så ut til å ha det helt supert, og sånn føles det også. Men jeg var ikke fullt så fornøyd med kontrollen i seg selv. Det var litt - inn-og-ta-ul- og-ut-igjen. Jeg har ikke behov for å se dem hver gang, jeg ønsker mer samtaler om alle de 1000 spm jeg har. Håper det tar seg opp etter hvert. Jeg skal vel uansett ikke klage - det er jo deilig å få hyppig bekreftelse på at alt er bra. Nå står store M og vasker opp etter middagen, mens den litte sitter klistret til stereoanlegget og hører på Kardemommeby på lydbok. Hun kan hele hakkebakkeskogen utenat, så nå er dette neste post... I barnehagen snakker hun bare om disse. Hun er jo litt snål da. Den hytta deres er gjenstand for ekstrem misunnelse fra min side. Det er min store drøm å få en hytte på fjellet. Den skal realiseres en gang, for det blir ikke mange sydenturer med 5 i familien... Jeg er kjempeglad i å gå på ski - både bortover og slalåm, og nå har jaggu M begynt med det også. Det skjedde selvf. da jeg var gravid sist og ikke kunne være med. Jeg hadde jo bare masa i 4 år..... Nei, nå får jeg går ned. Vi snakkes snart! Klemmer fra Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/8122910-marimarei-ny-tr%C3%A5d/#findComment-8228088
Marimarei Skrevet 15. februar 2007 #8 Del Skrevet 15. februar 2007 Hei på deg Kanskje du har mycoplasma du da. Stakkars deg, ikke noe gått å hoste og hoste slik. Tok også en slik mycoplasma prøve på mandag, og ringte mikrobiologen på Sykehuset i dag. Jeg hadde ikke myco, men hadde hatt. Når da lurer jeg på ??? Ja ja. crp var på vei ned, og jeg har vel blitt bedre. Så da står jeg over noen kur. Men hadde jeg ikke begynt å bli bedre hadde jeg i samråd med legen kanskje startet med en kur. Nå skal du se at du snart blir bedre ) Jeg også lurte første gang jeg så skjema ang mycoplasma, Clamydia tenkte jeg, hææ. Men det var vist noe annet hi hi .. Så morro med ny ul, godt å høre at alt er bare bra. Men at man ikke helt får svar på spm kjenner jeg litt til. Noen ganger går det litt fort i svingen, og så går man ut igjen med like mange spm - kanskje flere. Skriv de opp og si i starten av timen at du har noen spm. Kanskje det kan være et lite tips. Ja vi storkoser oss på hytta i Trysil. Det er vårt fristed som vi virkelig slapper av. Kjøpte hytta i 2001 og den har dobblet seg i verdi nå. Men det spiller ingen rolle egentlig, for vi kommer aldri til å selge det stedet Ha en riktig god helg. Stor klem fra meg Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/8122910-marimarei-ny-tr%C3%A5d/#findComment-8246563
Åleby Skrevet 20. februar 2007 Forfatter #9 Del Skrevet 20. februar 2007 Hallo! Hvordan er det med dere? Her i metropolen Horten går livet som før. Som sykmeldt gjør jeg fint lite, shopper gravideklær på salg på h&m og rydder.... Vi reiser på vinterferie i morgen, så jeg får velprøve å "shine" opp litt her. Ingenting er kjedeligere enn å komme hjem til rot og skitne gulv.. Magen vokser og vokser, og jeg tenker en del på hvor stor den faktisk skal bli, og hvordan jeg vil bære den. Inne der er det tidvis full action, og foreløpig er det bare gøy. Har dere ferie? Da reiser dere vel på hytta, tenker jeg. Bygde dere selv eller kjøpte dere? Har M gått mye på langrenn før hun prøvde seg på slalåm? Vår M får vel ikke prøvd seg noe før neste år, men jeg håper vi får brukt bortoverskiene litt mer etter hvert. Det har jo vært så kaldt at det ikke har vært mulig, nesten. Og så har vi jo vært syke både den ene og den andre. Jeg begynner heldigvis å bli bedre nå. Vet fremdeles ikke hvilken type l.bet. jeg har hatt, men så lenge pillene virker, klager jeg ikke. Ønsker dere en riktig god ferie/helg/uke alt ettersom. Klemmer fra oss Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/8122910-marimarei-ny-tr%C3%A5d/#findComment-8308780
Marimarei Skrevet 20. februar 2007 #10 Del Skrevet 20. februar 2007 Hei å hå Her er alt bare bra. Nå ihvertfall. Natt til søndag fikk jeg omgangsyke, oppkast og diare. Lenge siden jeg har hatt en så kraftig runde med omgangsyke. Tror jeg kastet opp ca 12 ganger på ett døgn. Helt pyton. Men nå er jeg helt frisk igjen. Vi var i Trysil i helgen, og vi kom oss rett og slett ikke hjem på søndag pga at jeg var blitt syk. Så T måtte ta seg en feriedag, og jeg måtte gi beskjed om at jeg ikke kom på jobb på mandag. Kan ikke jobbe på legekontor når man har omgangsyke. Godt vi ikke måtte ut av en leid hytte, da hadde det vært krise - he he. Det blir desverre ikke noe vinterferie på oss. Skulle veldig gjerne ha hatt det, men vi er så få på jobb nå at jeg må jobb. Men i påsken skal jeg ha fri - det kan du skrive opp )) Heldige dere som skal ha ferie, kos dere masse og ny vinteren. Hytta vår kjøpte vi i 2001. Den er bydt i 1987. Vi har brukt nesten 100.000 på opppussing. Slipt gulv, lysnet panel og tak, malt kjøkkeninnredning og dører.Så nå har vi virkelig fått den slik vi ønsker å ha den. Vi fikk et firma til å gjøre det for oss, da vi ikke hadde mulighet til å gjøre alt dette selv i helgene vi hadde til rådighet. Selvom det kostet, så var det vel verdt pengene synes vi. M begynte med slalom første gang i påsken i fjor, da bare noen få runder. Men i år har hun virkelig fått dreisen på det. Hun er veldig ivrig, og står i mange timer hver gang nå. Utrolig gøy å se hvor fort små barn lærer seg ting. Langrenn synes hun også er veldig morro. Vi gikk en fin liten tur på lørdag - da var jeg enda frisk ) Så vi kombinerer slalom og langrenn. Begge deler må benyttes og øves på. Godt at du har blitt bedre, den forkjølelsen har virkelig svært langvarig for deg. Ikke noe morro det der. Jeg er helt frisk av forkjølelsen min nå. Så nå håper jeg at jeg holder meg frisk leeeenge. Så var det graviditetene våres da, for vi er jo gravide vi - HURRA HURRA !! Måtte bare rope det litt ut. Tenker stadig på hvor heldige vi er. Du må jo begynne å få en god og rund mage nå, jeg har en liten kul nå. Synes jo, men ikke voldsomt stor. Men nå er jeg bare 21 uker også da. Og da jeg gikk med M fikk jeg aldri noe stor mage. Spennende å se hvordan det blir denne gangen. Kjenner masse liv nå, å det er så utrolig deilig. Oj i dag hadde jeg mye på hjertet. Hils så mye, og hygg dere og kose dere masse på ferien deres. Stor og god klem fra Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/8122910-marimarei-ny-tr%C3%A5d/#findComment-8311909
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå