Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hei alle medsøstre som prøver!

Jeg har vært borte noe dager nå, og merker at en blir helt avhengig av å kikke innom på disse sidene - får helt "abstinenser" hvis det har gått for lang tid:-)

Synes det er en veldig koselig og støttende stemning på innleggene her inne, så jeg er glad det er dette forumet jeg hører hjemme i. (Forhåpentligvis ikke for alltid:-) )

Takk til alle alle!!

Med så mange flotte, modne jenter er det sikkert noen som kan gi meg et svar på dette:

Fikk mensen ca en uke tidligere enn beregnet denne måneden. Er ikke helt sikker på syklusen min i og med at jeg har hatt hormonspiral de siste 5 åra. Etter at jeg tok den ut, hadde jeg småblødninger i begynnelsen og deretter en kraftig mens. Fikk neste mens etter ca en mnd som var ganske svak og bare ca 4 dager. Det samme denne måneden og da kom den altså etter 3 uker.

Håpet på at det kunne være festeblødninger som jeg har lest om her inne, men har ingen andre symptomer som tyder på det, dessverre.

Blir litt deppa når jeg tenker at kanskje mensen er i ferd med å bli ustabil og forsvinne og at det er for sent å få den attpåklatten vi ønsker oss?

Og en annen ting?

Tar dere et glass vin fra tanta kommer og til EL? For da er det vel "trygt"?

Synes det er litt vanskelig når en er sammen med andre og blir budt vin til maten siden en ikke vet om en kan være gravid.

Blir jo gjerne spørsmål hvis en takker nei og dumt å røpe at en holder på å prøve (spes i min alder kanskje???)

Samtidig vil jeg jo ikke gjøre noe som kan skade barnet.

Unnskyldningen min forrige gang var vondt i halsen, men kan jo ikke bruke den hver gang heller:-)

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/8122846-ustabil-mens/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Heihei

Kan ikke helt svare på det med mensen. Men når det gjelder det med vin...Jeg tar meg et glass vin mellom tr og el, mellom el og tr gjør jeg det ikke, sånn for sikkerhets skyld. Da vi først begynte å prøve var jeg avholds hele tiden, men siden det har gått veldig lenge nå tenker jeg at jeg heller må leve "normalt" og ikke utfra at jeg kanskje snart blir gravid.

Så ta deg et glass vin med god samvittighet tenker jeg.

Lykke til

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/8122846-ustabil-mens/#findComment-8123640
Del på andre sider

Hei hei.

Er ikke sikker på det med mensen, men har hørt at syklusene kan komme en del i hytt og vær etter at man tar ut hormonspiral. Så jeg hadde ikke bekymret meg særlig om det. Men dersom det fortsetter slik i flere måneder, kan det være en ide å kontakte legen. Da kan det jo hende at du har for kort luteal-fase, og da har som kjent egget ikke "tid" til å feste seg (altså perioden mellom el og mens må være mellom 10 og 16 dager. 10 dager er helst litt lite). Muligens kan pergo hjelpe da...

Når det gjelder vin var jeg helt avholds da jeg ble gravid for første gang for litt over ett år siden. Siden har jeg vært gravid to ganger til, og i de periodene var jeg avholds mellom el og mens "for sikkerhets skyld".

Men nå, etter å ha mistet 3 ganger, gidder jeg ikke bry meg om jeg drikker eller ei mellom el og mens. Det får gå som det går. Jeg drikker veldig lite og tenker derfor at jeg ikke trenger tenke på det. (Tilogmed alkoholikere og narkomane får jo helt friske barn, ja, iallefall innimellom...).

Så jeg lever normalt og drikker når det passer. Orker ikke lenger gi meg selv dårlig samvittighet for det også... Drikker jo ikke dersom jeg blir gravid.

=)

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/8122846-ustabil-mens/#findComment-8124514
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...