Gå til innhold

Sammenheng mellom jernmangel og hodepine?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har de siste to ukene slitt veldig med at jeg våkner med vondt i hodet og det går ikke over utover dagen selv om jeg tar pararcet. Jeg har egentlig migrene men den har vært borte fra jeg ble gravid, hvertfall fram til nå. En venninne tipset meg om at jeg kunne ha jernmangel, noe legen min sa jeg var utsatt for på forrige kontroll. Noen som har erfaringen med dette? Sammenhengen mellom jernmangel og hodepine? (skal til legen om en halv uke men tenkte å høre med dere, det er vel uansett ikke farlig å ta 25mg jern om dagen..??)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det har absolutt en sammenheng- både jernmangell og lavt blodtrykk kan gi hodepine.

Skrevet

Tusen takk for svar, begynte å ta tabletter i går og håper det bedrer seg snart. Hodenpinen gikk hvertfall over av seg selv etter en halvtime når jeg våknet i dag, får håpe det er et godt tegn og ikke bare tilfeldigheter:)

Skrevet

Ser du allerede har fått svar, og det bekreftes på nettdoktoren (lurte på det samme)

Jernmangel gir først og fremst anemi (blodmangel). Dette forekommer etter lang tid med jernunderskudd, siden kroppens jernlagre i lever, milt og beinmarg må tømmes først.

Symptomer ved jernmangel kan være tretthet, blek hudfarge, hjertebank, hodepine, svimmelhet og åndenød.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...