Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg skal til Argentina når jeg er i uke 25. Jeg har hele tiden tenkt at det ikke er noe problem å reise når man er gravid og vært helt rolig på at det kommer til å gå kjempe fint. Er veldig fin form.

Men når jeg forteller andre at jeg skal reise, spør de om det er så lurt og lurer på om ikke jeg gruer meg og slikt.

Noen som har noen tanker?

Er egentlig ikke bekymret selv men blir jo litt engstelig når andre blir det!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Folk vet som regel ikke hva de snakker om. Bare reis du, og ikke vær redd! Kan ikke skjønne hva det er å være redd for. Jeg har en svigermor som er livredd for at jeg skal falle når vi går tur o.l. Hadde det vært opp til henne skulle jeg vel holdt meg innendørs hele vinteren. Men det er ikke farlig med mindre man detter skikkelig hardt rett på magen. Folk tror man er så svakelig og må være så forsiktig når man er gravide, men man kan jo stort sett leve som normalt da...

Jeg er i uke 25 nå, og kunne godt ha reist på tur. Så hvis du er i god form og ikke føler at det skal være noe problem å dra, så synes jeg du skal lukke ørene for hva andre sier. Du vet best selv.

Skrevet

Ja, den har jeg møtt mange ganger. Vi skal reise 14 dager til tenerife når jeg er ca 26 uker på vei. Må tilføye at jeg allerede har bekkenløsning, men det skal ikke stoppe meg. Bare husk støttestrømper på flyreisen og forhør deg med lenge ang blodfortynnende el.

Vi skal reise å kose oss når vi er gravide også. Føler at det å være gravid nesten blir en tilstand der man må stå på vent. Sofasitting er nesten farlig det og..

Skrevet

jeg skal til berlin når jeg er i uke 29/30.. bare for en helg..men jeg gleder meg sånn..

skal handle baby klær å kose meg på kafe..=)

Skrevet

Takk for svar, og jeg er veldig motstander av å sette livet på vent.

Men er det andre som skal ut på lange flyreiser?

Skrevet

hehe...flyreisa vår blir temmelig lang selv om vi ikke skal så langt..

først 2timer til oslo å så videre til berlin..

tror total reise tid var på rundt 5timer..

det er nesten like langt som til gran canaria som er mye lengre borte...=)

Skrevet

Ja men det er allikevel endel kortere enn 15 timer til Argentina....

Er det noen som har erfaring med å fly så lange strekk?

Skrevet

Hei,

Jeg har en reise på nærmere 25 timer neste uke fra USA til Norge, men jeg er bare i 15. uke. Turen ned gikk helt fint. Bare pass på å bevege deg regelmessig, kjøp støttestrømper på apoteket og pass på å få i deg nok væske. Jeg kjøper med meg ekstra drikke på flyplassen - synes ikke man får nok gjennom den vanlige serveringen ombord.

Og tenk på at bakteriefloraen der nede er uvant for magen din, og at salater osv. kanskje ikke er like godt vasket (toksoplasmose osv.)

God tur!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...