Gå til innhold

Andre som blir uvel av å ligge på rygg?

Anbefalte innlegg

Skrevet

De siste dagene har jeg merket at noen ganger når jeg ligger på rygg, selv når jeg ikke ligger flatt, men gjerne skrått så blir jeg svimmel og uvel. Jeg vet jo at ut i svangerskapet (men trodde ikke det var før i 3.trimester?) så blir livmoren så tung at den presser mot vene cava når en ligger flatt på rygg slik at det kan gjøre en svimmel, men jeg er jo bare i uke 23 og dette skjer slett ikke alltid og også når jeg ligger oppstøttet og altså ikke flatt. Skjønner ikke helt dette jeg, kan det være noe annet? Andre som også er plaget?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei, det er nok livmora som presser på, ja. Jeg har hatt det sånn siden 11.-12. uke, jeg... Jeg føler jeg får åndenød. Men heldigvis er det ikke hver eneste gang jeg ligger i ryggleie,heldigvis. Vi må nok bare innfinne oss med at sånn er det... :)

Skrevet

Uff, vil ikke det, er jo kjempeekkelt, jeg blir skikkelig svimmel og kvalm og føler at alt bare suser og må skyndte meg opp igjen i sittende. Kan ikke huske at jeg var noe videre plaget med dette med de to andre. Jaja, du har vel rett, det er sikkert vekten av livmoren som gjør det, takk for svar :-)

Skrevet

Å så "godt" å høre at det er andre som har det sånn.. (missforstå meg rett..;)

Jeg har hatt det sånn siden uke 15. Klarer ikke ligge på rygg mer enn max 1min! Blir helt kvalm og skjelven:S

Skrevet

Har faktisk ikke fått vena cava-plager hittil denne gangen (er i uke 24), men med forrigemann hadde jeg det fra før uke 20- husker ikke nøyaktig , men godt før.

Håper det drøyer denne gangen.elsker å ligge på ryggen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...