kokka Skrevet 7. februar 2007 #1 Skrevet 7. februar 2007 Jeg har fått et kjempe problem. Min datter har alltid vært flink, og klart seg selv. Veldig selvstedig og skulle klare alt selv. Vi fikk aldrig lov å hjelpe henne. Nå har hun plutselig, de siste ukene blitt kjepe baby. Klarer ingen ting selv. Vil mates, hjelp til å kle av, ikke gå på do, legger seg ned å skriker å later som hun er baby. (Hun får ikke hjelp av oss, hun må klare seg selv) Hun går i en liten familie barnehage, der alle barna er yngere enn henne. Og hun ser all oppmerksomheten de får. Noen som har noen tips om hva jeg kan gjøre? Orker ikke ha en "stor baby". Takk for svar. =)
Anonym bruker Skrevet 7. februar 2007 #2 Skrevet 7. februar 2007 Vet ikke om det hjelper, men hva om dere lar henne være baby for en dag? Mater henne, bærer, osv osv, og ikke lar henne gjøre noen ting selv. Ikke la henne leke eller se på tv ol, for slikt gjør jo ikke små babyer. Rett og slett behandle henne som en baby, kanskje hun da finner ut at det er kjedeligt og være baby og ikke kunne gjøre noe selv? Er bare et forslag, leste noe om dette i ei bok en gang men har jo aldri opplevd det selv, så om det virker hvet jeg jo ikke da.) Lykke til.
Anonym bruker Skrevet 7. februar 2007 #3 Skrevet 7. februar 2007 Skulle til å foreslå det samme jeg La henne være baby. Men husk at babyer ikke kan gå, får ikke lov å leke seg med små ting, må spise grøt (lag den ekkel.hehe), bestemme hva hun skal ha på seg selv (ta på henne noe hun absolutt IKKE liker) og slike ting... Det er enten den metoden en stund, da finner hun ut at det å være baby er kjempekjedelig. Annen metode er å overse henne totalt når hun begynner slik. Kan bli mye spetakkel da og det tar lengre tid tror jeg. Lykke til.
Anonym bruker Skrevet 7. februar 2007 #4 Skrevet 7. februar 2007 Tusen takk for svar. Dette skal jeg prøve. Har prøvd å overse henne men da skriker hun som en baby i stedet.Hun har lært seg til å skrike som babyer gjør. Men jeg skal la henne være baby i noen dager, så får hun se hvor "moro" det er. Takk.
kokka Skrevet 7. februar 2007 Forfatter #5 Skrevet 7. februar 2007 Oi! trykket visst på Annonym knappen jeg. Gammel vane...
Anonym bruker Skrevet 7. februar 2007 #6 Skrevet 7. februar 2007 Min datter har også sånne dager, eller perioder, der hun er ekstra liten og klarer ingenting selv... men det går over Av og til er det greit at hun slipper å kle på selv, tørke seg selv osv. Akkurat som hun har et behov for ekstra oppmerksomhet... bare det ikke varer for lenge da! Men prøv det babytrikset, god ide.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå