TKH71 & Halvor :-) Skrevet 7. februar 2007 #1 Skrevet 7. februar 2007 Jeg ønsker meg en ekstra vogn til bruk på sentere o.l. Synes Stokke sin virker spennende. Har noen erfaring med denne? Jeg har en fin turvogn, Mutsy, fra før.
paula28 Skrevet 7. februar 2007 #2 Skrevet 7. februar 2007 Jepp! Den er helt herlig!! Den er veldig lett å trille, og snur på femøringen. Den er en del smalere enn vanlig bagvogn også, så du kommer deg lettere frem mellom reoler i butikken (likevel er den veldig stødig). Jenta vår på 5 mnd storkoser seg i vogna fordi hun har så god kontakt med oss fra den pga høyden, og har god oversikt over alt som skjer rundt seg. Hun kan også sove i den, for den kan legges nesten helt ned (og babypolstring følger med). Jeg får ikke fullrost vogna nok, men anbefaler den på det varmeste! Ta deg en tur til forhandleren og få den demonstrert/prøvd :-) Den er veldig grei å bruke ute nå om vinteren også, tykk pose følger med, og regntrekk m vindu. (på det verste føret, som meterdjup snø/ isklumper, foretrekker jeg bagvogn da..)
Pike 28 ♥alene med 2 søte små♥ Skrevet 7. februar 2007 #3 Skrevet 7. februar 2007 Den har kommet elendig ut i tester, da... Understellet har tatt kvelden etter 30 timers aktiv bruk, ligge, sitte og hvilekomforen har fått score 1... I tillegg er den svindyr! Alle vogner med svingbare fremhjul klarer da å "snu på femøringen"... http://forbrukerportalen.no/produkter/5542/
Anonym bruker Skrevet 8. februar 2007 #5 Skrevet 8. februar 2007 Testen er gammel, og Stokke har forbedret vognen mye etter det. Dessuten har vognen mottatt priser for bl.a kvalitet og komfort. Men.. smak og behag.. Alle jeg kjenner som har den, er kjempefornøyd, og bruker den til alle sine barn da den er blitt favoritt. Skjønner ikke hvorfor så mange liker å rakke ned på denne vogna uten engang å ha prøvd den..
paula28 Skrevet 8. februar 2007 #6 Skrevet 8. februar 2007 Ser at Stokke Xplory havner på nest beste plass i denne testen..
Anonym bruker Skrevet 11. februar 2007 #7 Skrevet 11. februar 2007 Skjønner ikke hvorfor folk behøver å rakke ned på Stokke Explory. Smak og behag. Jeg synes gammeldagse tunge lave vogner ser mindre pene ut men jeg gidder ikke slakte alle som er interessert i de og komme med uttalelser om at den er stygg. Folk her inne elsker også å vise til den gamle testen hvor hjulene gikk i stykker. Skjønner ikke helt at det er noen vist i, vogna slo jo allikevl flere andre vogner og kom på 2.plass, dessuten har de (som de jo gjør på alle andre vogner) kommet med forbedinger siden det. De aller fleste som har den har jo meget gode erfaringer med den. Kan ikke dere som ikke liker den heller komme med saklige argumenter på hvorfor den ikke er bra? Og kan ikke vi som synes xplory ser lekker ut få lov til det?
Bægge dætern Skrevet 11. februar 2007 #8 Skrevet 11. februar 2007 lekker eller ei, baggen virker liten så barnet må rimelig raskt over i sportsdelen som på meg virker svært lite lun og beskyttende. ikke mye som minner om et trygt rede her nei..... men nå er jeg mer opptatt av barnets komfort og av å gi det en beskyttet tilværelse enn design..... forstå det den som kan.
filijokus *fødeklar* Skrevet 11. februar 2007 #9 Skrevet 11. februar 2007 Jeg har alltid synes Stokke vognen ser kul ut, men den ser også litt "vinglete" og usikker ut. Det er vel heller ikke noen plass under til oppbevaring??? Hvilke fordeler er det ved vognen??
paula28 Skrevet 11. februar 2007 #10 Skrevet 11. februar 2007 Babybagens str: bredde: 42 cm, lengde: 89 cm, dybde: 23 cm. God plass. Når det gjelder handlebagen under, ser den bitteliten ut, men det er fordi den er "pakket inn" og lukket med glidelås, men når den er utslått, rommer den f.eks to fulle bærenett med varer. Og vogna er stødig selv om den ser ut som et stativ, og med det heldekkende regntrekket som følger med, samt varm pose, er den lun, selv til surt kystklima (har prøvd). Men jeg det er jo bra at smaken er forskjellig da, det ville vært kjedelig hvis alle kom med den samme vognen :-) Jeg er ihvertfall kjempefornøyd (og nøye med hva jeg gir til mitt barn, sikkerhet og funksjonalitet settes foran utseende altså).
Bægge dætern Skrevet 11. februar 2007 #11 Skrevet 11. februar 2007 er ikke bagen delt ved bena? hva gjør du med feks voksipose?
Bægge dætern Skrevet 11. februar 2007 #12 Skrevet 11. februar 2007 fant svar i en tråd lenger ned ; )) men syns rett og slett det ser litt utrygt ut der oppe jeg, spesiellt i butikk og by må jo omgivelsene komme rett oppi vogna ??
paula28 Skrevet 11. februar 2007 #13 Skrevet 11. februar 2007 Man kan få kjøpt vanlig pose (som brukes når sittedelen er vendt fra deg/eller til bagen), og pose med bein/fotpose. Sittedelen kan senkes helt ned til nivået de fleste andre sportsvogner har. Mitt barn syns det er spennende å være oppe i høyden og ha oversikt, men det er jo forskjellig fra barn til barn :-)
TKH71 & Halvor :-) Skrevet 11. februar 2007 Forfatter #14 Skrevet 11. februar 2007 Etter å ha ligget på sykehus i 4 uker og med langvarig svekket styrke i beinet, så trenger jeg en vogn til som er lett, så jeg kan være mer selvstendig. Det er for dumt å måtte ha med mannen min for å få vognen inn og ut av bilen. Tror Stokke vognen er lettere i vekt og enklere å legge sammen enn den jeg har i dag, som vi også beholder. Den er også høy, noe som passer min rygg. Skal få låne en vogn ett par uker, så kjøper jeg nok en etter det. Takk for saklig informasjon! :-)
paula28 Skrevet 12. februar 2007 #15 Skrevet 12. februar 2007 Hehe, informasjon av ymse slag ;-) Tror du vil bli fornøyd med vognen. God bedring!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå