Gå til innhold

Oktober: Hvor lenge skal dere amme? og har dere tenkt til å begynne m grøt ved 4 eller 6mnd?

Anbefalte innlegg

Og er det mange som fullammer?

Har egentlig lyst til å slutte å amme ved 7-8måneder, men blir så forvirret for det er så mange her inne som ammer veeldig lenge i mine øyne.. Gleder meg til å få litt mer av friheten min tilbake og at jeg kan overlate gullungen til pappan en hel kveld mens jeg bare stikker til en venninne og slapper av uten å måtte pumpe og det styret der.

Hva har dere tenkt til??

Fortsetter under...

Tror jeg kommer til å troppe ned på ammingen når han begynner å spise fast føde, f.eks bare amme morgen og kveld, det ser jeg mange som gjør. Tenker jeg prøver å slutte helt å amme når jeg går tilbake på jobb (da er han 11 mnd), men vi får se! Jeg har ikke noe i mot å amme så er ikke noe stgress for min del, og vi har gitt ham mme på flaske dersom jeg skal være borte et måltid eller to, det går helt fint. Hater å pumpe :)

Han tenkt å vente med grøt til han nærmer seg 6 mnd

kommer til å amme så lenge gutten min vil ha. dette er en liten periode i livet mitt og ofrer gjerne "egentid" for at han skal få morsmelk lengst mulig. syns også det er skikkelig koselig å amme, så det gjør meg ingenting. skal vente med grøt til han blir 6 mnd.

forløpig klarer lillemor seg på bare mm. og vi koser oss masse med det. håper å fullamme så lenge som mulig. tenkte å starte emen grøt når hun nærmer seg 6 mnd og så amme ved siden av til hun blir ca 1 år

Jeg håper jeg klarer å holde amminga i gang så lenge jeg ikke jobber i allefall, og da er jo lillemann ca 11 mnd. Jeg har ingen betenkeligheter med å gi han mme dersom jeg skal ut med jentene en kveld - da står pappan parat med flaska. Jeg syns det er et slit å pumpe meg så da gjør jeg heller det når jeg kommer hjem dersom jeg har spreng. På kvelden har jeg ikke så mye at det blir så krise før lillemann skal ha litt igjen.

Vi har begynt med grøt - lillemann er 4 mnd og han elsker det. Vi introduserte det ved 3 og en halv mnd alder og har økt gradvis frem til nå. Han tar enda ikke full porsjon likevel.

Lykke til - uansett hva du velger :)

Jeg håper hun er fornøyd med morsmelk til hun er over et halvt år. Hun er såppass stor at jeg ikke vil begynne med grøt/ fastere føde før senest mulig. Men det kan være at det plutselig ikke er nok med morsmelk siden hun er så stor, så vi får se.

Har sagt hele tiden at når hun får tenner er det stopp. Jeg er så livredd for å bli bitt... Vi får se der og, trapper vel ned etter å ha begynt på fast føde.

Annonse

Fullammer til 6 mnd tenker jeg, og begynner deretter med litt grøt. Det er nå sånn jeg tenker det, men må jo se hva gullet er fornøyd med etter hvert. Satser på å amme han til jeg begynner å jobbe omtrent, da er han 10 mnd.

• 4 uker senere...

Jeg har tenkt til å amme så lenge det er melk.. han får litt grøt og frukt nå,men pumper hver gang han spiser og putter i frysa-bedre å ha enn å mangle senere.. så han skal få mm så lenge det er:=)

Her fullammes det og skal fortsette med det ennå en stund. "Ordre fra legen om fullamming til 6mnd pga allergifaren" .

Jeg trives med ammingen og har ingen hast med å slutte. Håper det blir lenge til vi slutter med det.

Vi har begynt med grøt og litt fruktmos, tenkte å begynne med litt grønnsaker også snart. Jeg tenker å trappe ned på ammingen frem til hun er 7 mnd, jeg skal begynne å jobbe igjen 50% da. Lettere for pappaen som skal være hjemme i permisjon hvis hun ikke er avhengig av puppen da. Jeg synes også at ammingen er veldig mye styr - syns ikke det er særlig lett og koselig! Det er så veldig ofte hun styrer og skriker når jeg skal amme henne, så jeg synes ikke det er enkelt i det hele tatt. Så jeg gleder meg egentlig til vi er ferdig med det! Skal prøve å amme morgen og kveld så lenge hun vil ha, gjerne til hun blir 1 år hvis hun vil...men vi får vel se hvordan det går. Jeg synes ikke det er gale å slutte å amme når de er 7-8 mnd :). Eldstejenta her ammet jeg frem til hun var 5 mnd, da ga jeg opp fordi det ble så stress. Det blir folk av de fleste, også om de ikke fullammes til de er 6 mnd eller ammes til de blir 1 år eller mer ;).

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...