Gå til innhold

Amming om natten..

Anbefalte innlegg

Min datter er nå 10 mnd og vi nattammer fortsatt. Tenkte vi skulle prøve å få slutt på det snart, for nettene er så urolige. Hun våkner ofte og da vil hun ha pupp. Hun drikker jo en god del, så det er ikke bare for kosen sin skyld heller. Hun spiser dårlig på dagtid, så håper vi kanskje hadde fått i henne mer frokost og middag etter hvert. Har ikke lagt på seg noe den siste tiden. Har dere noen tips til meg ang avvenning om natten? Vil gjerne fortsette å amme, men ikke så ofte på nattestid som det er nå....Når sluttet dere andre med det? Hun får utslett av mme, så hun får i seg lite veske ellers. Vann er ikke så populært heller....

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/8121094-amming-om-natten/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei!

Samme problem her.. gutten er snart 9 mnd og vi nattammer.

Jeg har prøvd nå å trappe ned på ammingen om natta. VAr ute en kveld og lot mamma passe ham, da fikk han ikke mat mellom 18:30 og 01:30 og da skjønte jeg at han kanskje ikke trenger det heller.. men, han er glad i vann og fikk dette isteden. Nå ammer jeg rundt midnatt og helst ikke før 05. Men de siste nettene har jeg gitt etter og har ammet ca 24, halv 4 og halv 7. Er uansett en liten bedring fra tidligere. Han blir lysvåken om han ikke får pupp og jeg er ganske sikker på han har blitt "avhengig" av puppen for å få sove igjen om natta...

Han spiser godt på dagen og drikker mye vann. Jeg syns du skal få jenta di til å bli glad i vann til å begynne med. bland ut kaldt vann fra springen med litt kokt vann så det blir passe temperatur. gi fra flaske om hun liker det. Prøv å få henne til å spise bra på dagen, gi henne ting hun liker. Om hun liker frukt kan du smuldre en brødskive ned i et fruktbeger f.eks så lurer du i henne litt ordentlig mat. Du kan blande banan og avocado så får hun i seg nyttige fetter. Liker hun gulrot, eller annen søt grønnsak, så bland dette i alt du lager av mat. Mais, erter og gulrot med litt smør i smaker vidunderlig og gutten min har levd på det i perioder..

Jeg gir hirsegrøt og blander i banan, litt rismelk og kanel på toppen.. dette smaker også herlig.

Håper dette var noen nyttige tips for deg:)

masse lykke til!!

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/8121094-amming-om-natten/#findComment-8121392
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...