Anonym bruker Skrevet 6. februar 2007 #1 Skrevet 6. februar 2007 Jeg får svarte hår på hake, hals og overleppe. Har aldri hatt noe slikt før. Hvordan få det vekk uten at det blir stivere???
Anonym bruker Skrevet 7. februar 2007 #3 Skrevet 7. februar 2007 Hei! Jeg har kjøpt en krem som skal hindre/hemme uønsket hårvekst. Har bare brukt den et par ganger så kan ikke garantere noen virkning. Den heter Kalo. Uønsket hår skal fjernes med roten. Voks eller napp dem. Jeg brukte voks strips første gangen siden det var ganske mye hår. Kremen skal påføres 2-3 ganger daglig på de aktuelle områdene i to dager. Da skal man ikke bruke andre kremer her. Behandlingen må gjentas, og resultatene kommer etter 4-6 behandlinger. Jeg har nappet hårene med pinsett når de har begynt å vokse ut igjen, og deretter påført kremen. Det gror fortsatt, men synes det tar lengre tid før stubbene kommer frem. Håper det gir resultater etter hvert. Ekkelt med skjeggstubber og bart...
Anonym bruker Skrevet 7. februar 2007 #4 Skrevet 7. februar 2007 Jeg har det samme problemet og føler at det er skikkelig tabu. Må nappe noen svarte hår på haka hver dag. Synes det er helt pyton.Og er livredd for at noen skal se hårene og kommentere det. Jeg har prøvd en krem de har på vita som heter hårstopp. Syntes den virket ganske bra. har ikke brukt den på 6 måneder så jeg er tilbake der jeg begynte. Synes ikke jeg får fjernet hårene ved voks. Jeg hadde det ikke slik før jeg fikk barn. Jeg vet at jeg har litt høyere mannlige kjønnshormoner enn det som er normalt, men uten at det er noe farlig. En lege sa til meg en gang at jeg skulle være glad for å ha litt ekstra mannlige kjønnshormoner for det gjør at man har bedre sexlyst. I usa gir de mannlige kjønnshormoner til kvinner som plages med dårlig sexlyst.
Anonym bruker Skrevet 8. februar 2007 #5 Skrevet 8. februar 2007 Jeg sliter med "skjegg" Så om noen har et godt tips til meg blir jeg superglad.
Anonym bruker Skrevet 13. februar 2007 #7 Skrevet 13. februar 2007 Hvis dere har problemer med mørke hår i ansiktet, ville jeg anbefalt å investere i noen laserbehandlinger, de fjerner hårene for godt.
Anonym bruker Skrevet 13. februar 2007 #8 Skrevet 13. februar 2007 Er faktisk ikke alltid det hjelper. Lurer på om det finst noen hormon eller noe sånt man kan ta jeg? Tenker på alle disse mannfolka som vil bli kvinner? De må jo ta noe for å bli kvitt håra.................
Anonym bruker Skrevet 13. februar 2007 #9 Skrevet 13. februar 2007 Hør med legen om det er noe du kan ta. Vet at det går an å få tabletter med mer kvinnelige hormoner og visse p-piller skal også hjelpe. Lykke til!
Anonym bruker Skrevet 13. februar 2007 #10 Skrevet 13. februar 2007 Laser virker ikke alltid, men elektrolyse virker. Jeg har gått til behandling for svarte hår på haka, og nå er de fleste stive mørke hårene borte, og de kommer aldri mer igjen... Gjør litt vondt, men det er absolutt verdt det! Får du legeattest så kan du også få tilbakebetalt noe fra trygdekontoret...
Anonym bruker Skrevet 14. februar 2007 #11 Skrevet 14. februar 2007 Kan man ta elektrolyse når man er gravid, og hvor mye koster det?
Anonym bruker Skrevet 14. februar 2007 #12 Skrevet 14. februar 2007 før jeg ble gravid fikk jeg medisiner mot dette av legen..... men de fungerer også som p piller pga hormoner i dem. måtte slutte da jeg ønsket å bli gravid. har nå fått masse hår på magen ( ikke egentlig synlig for andre enn meg da men) snakket med legen om det å han sa at mange kunne få det unner graviditeten, det kan forsvinne når du har født og er ferdig med å amme. men jeg kunne ikke få noe mot det nå... snakk med legen din om det, kanskje han kan henvise deg videre eller gi deg noe som hemmer hårveksten. veit om mange som har fått annsiktshår/dun mens de gikk gravide.
Anonym bruker Skrevet 14. februar 2007 #13 Skrevet 14. februar 2007 Dette trenger ikke vedvare etter barnet er født, og hormoner vender tilbake til normalen. Gå til hudpleier å voks leppe, hake eller hva det måtte være. Må gjøres igjen etter en stund, men koster ikke altfor masse... Lykke til!
duogjeg og vitre Skrevet 15. februar 2007 #14 Skrevet 15. februar 2007 Man kan ikke ta laser eller elektrolyse mens man er gravid
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå