Gå til innhold

Trenger hjelp!!!!! (litt langt)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er nå 5 dager på overtid og syns det er fryktelig slitsomt. Bare gråter og gråter. Er blitt skikkelig deppa. Og er redd for at jeg begynner å bli "sinna" på ungen, fordi han ikke kommer ut. Tenk om jeg ikke blir glad i han? Dessuten vet jeg at ungen blir ganske stor som jordmor sier (synes det er sårende), ca 4 kg til termin. Og for hver dag som går nå frykter jeg at babyen tilslutt blir nærmere 5 kg, så nå er jeg litt utrøstelig og begynner å gruer meg til fødselen, noe jeg ikke har gjort før. Hjelper ikke at alle maser på tlf om babyen ikke kommer snart.......

Skal til jordmor på fredag og hun sa sist at da skulle hun ringe sykehuset og bestille time for meg. Vet ikke helt hva som skal skje da, men tror det bare er kontroll. Er det noen som vet hva som skjer fremover når man er på overtid????? Kunne trenge litt oppmuntring og støtte fra dere supre damer her inn nå.......

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Huff da.. det er ikke noe morsomt når det blir sånn- jeg er heldigvis ikke på overtid enda. Jeg er i uke 38, men forstår din angst. Tror nok du blir kjempe glad i han,selvom du blir sur på han nå eller om noen dager. Det er jo lille nurket ditt. Tenker sånn selv til tider, så du er ikke alene. Men tror ikke du har noe å frykte. Er du alene eller har du samboer??

Skrevet

Uffda... høres ikke noe særlig ut nei!!!

SKjønner veldig godt din frustrasjon, og slik kommer nok jeg også til å være om jeg må gå over termin... jeg har også fått beskjed om at jeg sannsynligvis føder en stor unge...

de kan vel ikke "plage" oss til å vente og vente, og når den først kommer ut så skal den i tillegg være borti 5 kg og vi er kjempeslitne???

oooff... må innrømme jeg gruer litt jeg og!!!

Skrevet

Forrige gang var jeg suuuperlei, og siden jeg var så diger hadde mange allerede spurt i 2 mnd om ikke den babyen var ute snart...Holdt på å klikke for meg...

Jeg ble satt i gang 12 dager på overtid og detunner jeg ingen med så stort barn.

Håper du slipper det. Selv om du er såå lei nå skal jeg love deg at det er verdt å vente på naturlig start...for da jobber kroppen med deg og ikke mot deg.

Et tips:

Hvis du skal på kontroll på sykehuset før du rekker å få rier osv...så insister (hvis ike de foreslår det selv da) at de tar en UL med vektestimering!!! Det gjorde de på meg og så at han ville veie rundt 4,9 kg og satte lav terskel for keisersnitt...

Han veide akkurat 4,9kg når han ble tatt med hastesnitt også, og det gikk fint.

MEN hvis du får vite at barnet vil veie over 5 kilo hadde jeg bare sagt gi meg ks:) For det er jo veldig stort barn. Men ei jeg kjenner, som er kjemptynn og lita, hun fødte en gutt på 4,7kg og det gikk fint.

Så prøv å ta det med ro og samle krefter til du skal på sykehuset eller evt går i fødsel.

Lykke til, håper du oppdaterer oss her inne.

Klem

Skrevet

Min opplevelse på overtidskontroll er:

De måler og sjekker opp og i mente for å se om det eventuelt er modent nok til å sette i gang. Noe som det somregel er når du er på overtid. De vurderer tilstand til mor psykisk. De vil jo helst ikke sette i gang en fødsel viss de ikke finner det høyst nødvendig fordi det er en ekstra påkjenning for både mor og barn. Håper og krysser fingrene for at det starter av seg selv de nærmeste dagene. Skjønner at du er lei. Enhver kan miste mote og tålmodigheten når de går på overtid. Men jeg skal love deg det at du kommer til å elske det barnet når det er ute. Det trenger du ikke bekymre deg for. Lykke til.

Skrevet

Hei! Jeg gikk også på overtid sist gang. Var på sykehuset 14. dagen på overtid og ble sendt hjem igjen iom at jeg var i fin form både fysisk og psykisk og barnet hadde det bra. Ble innlagt igjen 16. dagen på overtid og fikk da kur! Gikk kjempefint! Fødselen var helt uproblematisk - og gutten var 3950 g :o) Så jeg ville bare si at jeg har ingen negativ erfaring ved det å bli satt i gang. Så ikke gruv deg for det!!!! Men de vurderer jo situasjonen selvfølgelig. Om mor begynner å bli kjempesliten så er det jo ingen grunn til å presse deg unødig. Du skal jo ha krefter til å føde dette barnet også. Så det kan jo være at du får en dato så om ingen ting har skjedd til da blir du satt i gang f.eks..... Du får fortelle jordmor hvordan du føler det nå på fredag, så har hun vel noen gode råd tenker jeg.. ;o) LYKKE TIL!!!! Klem :o)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...