Gå til innhold

Har DU syk baby ?


Frk.Bibelstripp m/spire

Anbefalte innlegg

Jeg er så lei !!!

i en og enhalv uke har Elvira vært syk nå,

Jeg syns så ufattelig synd på henne !

Hun gråter og gråter og har ørebetennelse å hoster slim til hun spyr.

Hun er helt utrøstelig å jeg får så vondt i meg !

(å jeg trenger søøøøvn....)

 

 

Bli friske alle syke babyer !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Stakkars liten! Jenta mi er skikkelig tett i nesa og vondt i halsen - det samme som slo ut meg i helga, tenker jeg, men virker som hun har en "lettere" utgave.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har *bankibordet* ikke hatt sykt barn enda!!!

 

Sender en bli-frisk klem til dere og måtte den gode nattesøvnen komme til dere snart!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff da! Så vondt for henne! Og så slitsomt for deg!

 

Jo da, Nora har vært syk hun også, vi ble innlagt med en mageinfeksjon da hun var rett under 3 mnd. Og hun var nok mer pjusk, hadde ikke så mye energi igjen til å skrike, stakkar. Men som foreldre så blir vi veldig bekymret for våre stakkars små!

 

Har du vært flere ganger til legen? Regner med at Elvira får antibiotika. Har de sjekket at prøvene hennes går rette veien? Om du er i tvil, skader det aldri å ta en ny tur!

 

Sender mange ønsker om god bedring til Elvira og om god søvn til deg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff, da, det hørtes leit ut. Og så lenge hun har vært syk, da!

Karsten har hatt litt diare og er på vei til å bli frisk av sin andre forkjølelse. Men ingenting har vært så ille at han har grått ordentlig, bare vært litt sutrete et par dager... Riktig god bedring til Elvira! :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jepp.. Begynte for 2 uker siden med vond hals, snørr og feber. Har vært feber fri i over 1 uke men hoster mye fremdeles. i dag kastet han opp slim også.. Søvn hadde vært noe ja.. :) Stakars søte små!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har foresten et tips mot hoste. Vet ikke hvordan det er å gi det til så små barn, så det tar jeg ikke noe ansvar for. Men dere kan jo få tipset likevel.

 

Ta og hul ut en gulrot, pass på at det er litt bunn igjen. Fyll på med sukker. Vent en liten stund og det hele blir flytende. Gi en liten ts, av det flytende.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stakkars snuppa di. Håper hun blir frisk snart.

 

Snuppa mi har også vært syk en stund nå, forkjøla og surklete i brystet. Hun har hostet en del, men begynner å bli bedre nå.

 

God bedring til alle de syke små :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

TAKK ! :)

Har vært hos legen to ganger med henne.... dem vil ikke gi henne pencilin, sa at det var absolutt siste løsning når dem var så små...

Vi måtte visst bare vente å se.... har venta i halvannen uke nå! å var hos legen igår å han sa vent litt til...

Hun hadde ørebetennelse i begge ørene stakkar.

Noen som har fler tips mot hoste ??

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Både Oda og jeg er syk om dagen, passer lite siden vi er på flyttefot (det er så mye jeg ikke får gjort, som skulle vært gjort for lenge siden).

Oda er forkjølet mens jeg har bihulebetennelse og går på antibiotika.

Oda er syk på sin 3 dag, og etter 2 netter uten søvn sendte jeg sambo til et annet rom, pluss at Oda fikk en paracet i natt. Hun sov fra 00 - 10 med pupp 6:30. Så det var deilig å få masse søvn igjen. Oda virker heldigvis bedre nå, så jeg håper det verste er over. Vi skal nå få sengen for oss selv i natt også, siden gjeste sengen hos "svigers" er mindre enn vår egen.

 

Det er fælt når de små blir syk, Oda har vært forkjølet 3 - 4 ganger (første gang da hun var 2 mnd.) Det har alltid vart i minst 3 uker, så har litt vanskelig for å tro at hun virkelig er på bedringens vei.

 

God bedring til Elvira, det er jo skikkelig vondt med ørebetennelse...huff ¨så leit, jeg håper hun blir fort frisk igjen. Håper du får deg en god natt søvn snart.

 

trøste klem fra oss:-)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk !

Så godt at Oda begynner å bli frisk igjen å at dere har fått dere litt søvn !

Kansje ikke så dumt å skifte rom for ei natt ;)

Skulle virkelig ønske jeg kunne bytte med Elvira, at jeg ble syk istedet. er så fælt når dem er så små og utrøstelige...

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oi da! Dette hørtes ikke lett ut! Har hun skikkelig ørebetennelse på begge ørene?

Nå skal ikke jeg legge meg opp i andre kollegers vurderinger, for jeg har ikke sett henne selv, men om det er uttalt ørebetennelse skal barn under ett år ha antibiotika - sier veilederne for bruk av antibiotika... Det finnes "flere grader" av ørebetennelse, så det kan godt være din lege har helt rett.

Har de tatt blodprøve av henne (CRP) for å sjekke om dette er en infeksjon forårsaket av virus eller bakterier?

 

Uff, dette ble et litt leit innlegg - men jeg skulle gjerne sett at du tar kontakt med legen din på nytt dersom hun ikke blir bedre!

 

God bedring til Elvira!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

tre små:

 

Hun har nok ikke nok ørebetennelse da siden hun ikke får antibiotika. dem sa jeg skulle vente noen dager å så skulle dem gi henne pencilin viss det ikke gikk over...

dem tok blodprøve ja, den var normal sa dem.

Så hun er nok bare svært forkjøla med litt ørebetennelse....

Er egentlig glad hun ikke får pencilin, selv om det hadde vært godt å få henne frisk !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var veldig godt å høre:-) Når blodprøven er normal, er det nok en virusinfeksjon hun sliter med - og da hjelper ikke antibiotika uansett! Jeg er helt enig i at man ikke skal bruke antibiotika i utrengsmål.

 

Jeg måtte bare skrive et svar til deg for å få dette klart, håper du ikke tar det ille opp at jeg blander meg. Vi liker ikke å legge oss opp i andres beslutninger, og når dette er klarlagt - da kan iallefall jeg sove godt i natt;-)

 

Nok en gang - god bedring!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tar det ikke ille opp i det hele tatt ! Er GLAD du blander deg ! :)

takk skal du ha ! natta du :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...