Gå til innhold

Ok å bruke fryst mm når jeg har hatt sopp

Anbefalte innlegg

....... og fortsatt ikke er helt kvitt det?

Har masse melk som er lagret i fryseren, men har jo hele veien slitt med trøske. Er litt bedre nå, men ikke kvitt det (kommer og går). Har absolutt ikke mer melk enn jeg må til lillemor som er over 5 mnd nå, klarer således ikke å pumpe.

Spørsmålet blir derfor, er det best å gi henne dette eller skal jeg heller gi mme når jeg skal bort og andre må passe henne litt? Eller er det bare å kaste alle isbitposene med mm (det er mange poser.....snufs)?

Noen som vet?

Fortsetter under...

Du kan faktisk skolde melken (mer enn 60°), det dreper soppen. Selv om enzymer og immunstoffer blir borte så er det fremdeles de riktige proteinene, og det er ikke immunstoffer i mme heller ;)

Så la (til en forandring, dette er ikke for alle!) sørg for at melken blir veldig varm og så kjøles ned igjen. Mikro kan til og med være lurt, husk å riste. Skikkelig rykende varm (men ikke kokende) skal den bli.

Pass på at du koker smokker, tannkosten (din og mandens, og tullas, om hun har noen), biteringer... Og kokevask bh, eller stryk dem på to prikker.

Takk for svar expat.

Hmm har kokt alt som kokes kan, brukt mycostatinkur flere ganger, farris, tyttebærsaft, biola, you name it.... men nå er jeg så lei at jeg egentlig har gitt litt f! Bruker nå bare canesten på meg, veslemor ser ikke ut til å plages lenger (da hun var liten måtte vi på legevakt med henne pga at hun ikke ville spise grunnet trøske). Som sagt er det litt av og på for tiden så det er mye mye bedre enn det var på sitt verste;-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...