Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Legger dette innlegget inn her også :) På skravlesiden forsvinner det så fort nedover :)

Jeg fikk satt den inn i dag, 11 uker etter min første fødsel (kommet ut av tellingen.. tror det er 11 uker siden nå :)

Det gjorde kjempe vondt og jeg angrer litt nå..

Sitter her med mange spørsmål, som jeg sikkert bude spurt om før jeg fikk satt den inn...

Jeg ammer, kan det skje noe med melken min nå?

Jeg har ikke fått igjen mensen min etter fødselen, burde legen egentlig ha ventet med å sette inn spiralen?

Jeg har ikke planer om å ha spiralen så lenge, for jeg vil ha søsken til prinsessen min. Hvor fort ble dere gravid etter å ha tatt ut spiralen?

Har planer om å vente litt, for jeg må jobbe litt først :)

Og så et siste spørsmål :) Er der mangen av dere nybakte mødre som har fått satt inn spiral?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg satte inn spiral 2-3mnd etter første fødsel. Hadde ikke rukket å få mens. Blødde litt og var litt øm et par dager. Ammet til jenta var 13mnd, masse melk ikkeno problem. Da jenta vår var to år tok vi ut spiralen. Tre uker etterpå ble jeg gravid.

Skrevet

Jeg fikk satt inn spiral 10 uker etter fødselen nå. Jeg fikk mensen 4 uker etter fødselen da. Blør mye mindre med spiralen og har mindre mens smerter. Legen slet veldig med å få satt den inn på meg. Måtte 5 forsøk til og jeg hadde skikkelig vondt i flere dager. Nå er jeg super fornøyd:-) Du kan fint amme med den fordi den inneholder veldig lite hormoner. Legen sa til meg at du får i deg 7 ganger så mye hormoner pr dag med Cerazette pille som med hormonspiral.

Tror ikke du skal angre når den først er på plass:-)

Skrevet

Jeg har hormonspiral og er kjempefornøyd :c) Var ikke så vondt å sette inn,blødde bare litt og hadde "mensen-murr" samme dagen. Har hørt at man nesten ikke/ikke har mens når man bruker denne,og det er jo supert!Snuppa mi er snart 9 mnd,og jeg har ikke fått mens ennå.

Det eneste negative er at jeg hadde kjempe humørsvingninger i noen uker(men det gikk jo over),og at jeg har fått skikkelig tenåringshud igjen.Får noe kviser i ansikt og på hals og rygg + MASSE sorte prikker på brystet.Hmm,når jeg tenker meg litt om er jo det egentlig dritkjipt..

Skrevet

Tusen takk for svar :) Har hatt litt mens-murringer i dag også, men håper det vil gi seg snart. Blødningene har stoppet, heldigvis :)

Håper jeg blir fornøyd med denne spiralen! :-)

Skrevet

Hjelp...

Jeg skal sette inn min om et par uker, og nå begynte jeg å grue meg gitt.

Jaja... Det er vel ikke SÅ vondt...?

Skrevet

Det er sikkert ikke alle som får vondt. Men legen sa at det var litt vanskelig å få satt den inn i meg. Så jeg tenker at det er sikkert derfor det gjorde så vondt med meg! Jeg måtte legge meg ned på en benk etterpå, for jeg ble litt svimmel. Legen sa at det var noen dette skjedde med!

Svimmelheten gikk over etter en stund, og jeg klarte fint å kjøre hjem etterpå!

Nå vil jeg ikke skremme dere som skal få satt inn spiral altså! Jeg visste ingenting om dette på forhånd, trodde egentlig det ikke ville gjøre vondt. Så jeg vet ikke om det er vanlig at det gjør så vondt!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...