Gå til innhold

Ha med mannen til jordmor

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er i uke 16 og skal til jordmor for første gang i morgen. Mannen min gjerne bli med, og jeg har lyst til å ha han med. Er dette vanlig?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

det begynner å bli mer og mer vanlig nå. kjæresten min er med på ALT. :) å det er kjempe koselig

Skrevet

Bare å ta han med! :o) Min hadde også vært med hvis ikke han hadde vært borte på jobb hver gang.....:(

Skrevet

Så fint at han kan det da, og da skal han jo få lov til det. Det er fint at gutta vil være med, da blir de jo mye mer involvert.

Jeg syns det høres koselig ut. Det er jo så mye å snakke om etterpå også...

Skrevet

Min vil ogsaa vaere med paa alt--kontroller, ultralyd, osv. Veldig hyggelig--og de blir jo mye mer involvert av det. Det er ogsaa veldig greit aa vaere to, for det kan vaere at man selv glemmer noe av det som blir sagt.

Bare vaer obs paa en ting: det kan godt hende han vil foelge veldig godt med og "passe litt ekstra paa" at du gjoer alt som blir sagt paa kontrollene. Mannen min foelger for eksempel veldig godt med paa at jeg tar vitaminene mine hver dag fordi legen sa det paa kontroll. Og han er ogsaa klar over hva jeg veier og slikt fordi det ogsaa blir sagt paa kontrollene. Paa foerste kontroll spurte legen oss en hel rekke med spoersmaal, blandt annet om jeg selv mener jeg spiser et sunt og variert kosthold. Jeg svarte ja, men ansiktsuttrykket til mannen min viste nok at han mente noe annet. Legen lo. Saa der ble jeg avsloert gitt...han hadde jo rett, da--jeg har en tendens til aa spise for mye snop. Vaer klar over at infomasjon som vanligvis er "hemmelig" ikke blir "hemmelig" lenger hvis han er med. :-) Til tross for dette er jeg glad for aa ha ham med og synes det er koselig at han er involvert.

Skrevet

Mannen min er med paa alt han ogsaa. Jeg tror jeg var paa en kontroll i forrige svangerskap uten at han var med (han hadde noe som foregikk paa jobb). Han tar det som en selvfoelge at han skal vaere med - og det er da koselig det - det er jo hans baby ogsaa. Han maa jo passe paa at jeg foelger legen's raad..... Ble skikkelig sint paa ham sist, fordi han sa til legen at det var luft jeg kjente og ikke babyen - idiot!! Hva vet han da??...hihi Han er litt morsom da. legger seg litt for mye borti ting, men maa jo inkludere han.

Skrevet

Hehehe... måtte bare flire litt da du skrev det mannen din sa om luft i magen. Jeg har begynt å kjenne babyen såvidt (nesten sikker ihvertfall), men hver gang jeg sier det til samboer sier han bare 'neida, du fiser så mye for tida at dét er nok bare luft' (han har rett i at jeg fiser mye da :))) Men hva vet han?? Hehe.

Han ble ikke med på første jordmor-time, fordi den visste jeg hva gikk ut på, men 2. time skal han være med, slik at han får høre hjertelyden :)

Skrevet

Jeg venter nr2 nå og faren har ikke vert med til jordmor denne gang, men han skal vær med en gang for å få en oppdatering av forrige gang. Med første var han med hver gang til jord mor og det va kjempeflott!! Så det vil jeg anbefale til alle som har anledning!! Litt lettere for di å forstå hva vi går gjennom og at di må ta hensyn når en fag person sier det og ikke bare du som "klage"...he he

Skrevet

jeg venter nr 4 og har kun hatt med mannen min på ul. vi har bestemt oss for at trenger ikke å bli med,det er bare kjerringprat lell. hehe.

Skrevet

Vanlig vet jeg ikke. Men jeg har hatt med min mann til jordmor og til legen, og til sykehuset de to gangene jeg har blitt sendt dit. Stort sett har jeg hatt med mannen min overalt. Men han har bare vært med meg en gang til jordmor og lege fordi han jobber jo egentlig.

Jeg syntes personlig at det bare er godt å ha med mannen min, han er jo min høyre hånd og han er en utrolig støtte for meg. Jordmor har mye å si og det er ikke alltid jeg husker alt hun har sagt så da kan jo min mann huske litt og jeg huske litt.

Jeg skal på en kontroll på sykehuset i uke 35 også, det er en svangerskapskontroll som de tilbyr til de som skal føde der, også får vi en omvisning på sykehuset samtidig. Og da skal jeg også ha med mannen min. Jeg syntes du skal gjøre det du føler er riktig for deg, og for mannen din også da selvfølgelig. Men hvis han vil være med ser nok jordmor bare det som positivt.

Skrevet

jeg venter førstemann og har bare hatt med sambo på ultralyd. han har en jobb han vanskelig kan ta seg fri fra og jeg synes heller ikke det er noe poeng i å ha ham med på kontroller. tror ikke måling av blodtrykk, blodprosent og veiing er avgjørende å få med seg mht hvor engasjert man blir i svangerskapet som far. jeg forteller om det som har skjedd og det er det. vi skal ta en 3D ultralyd om noen uker og 'for gøy' og skal sammen på omvisning på fødeavdelingen. så med mindre han har et brennende ønske om å bli med til lege/jordmor, går jeg alene.

Skrevet

høres i tgangspunktet litt "too much" ut for meg - min erfaring er at kontrollene er kjedelige og en får lite ut av dem. Men hurra for de mennene som synes det er ekstra spennende og stiller opp da ;)

Skrevet

Tror det er ganske vanlig å ha med mannen på ultralyd, ja :)

Mannen min skal i hvert fall være med, og han gleder seg veldig veldig masse :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...