Anonym bruker Skrevet 7. februar 2007 #26 Skrevet 7. februar 2007 Synes det er et tankekors at vi "mater" forsikringsselskap dersom vi ikke får noe igjen for det! Blir helt frustrert jeg. JA TIL BOIKOTT AV FORSIKRINGSSELSKAP!! (Hii,hii!)
♥Koseklumpen-3 barnsmor♥ Skrevet 7. februar 2007 #27 Skrevet 7. februar 2007 Heldigvis er dette valgfritt. Og ja, jeg betaler gladelig 2 kr dagen for å forsikre mitt lille gull! Vi kaster jo bort penger på så mye annet viss vass allikevel, så da er ikke forsikring det verste å ha kastet bort penger på selv om man aldri skulle få bruk for det. Jeg håper i alle fall jeg aldri får bruk for det! Godt vi kan bruke pengene våre på forskjellig vis. Det er snakk om prioriteringer.
solsikke pike+pikeimagen/uke41 Skrevet 7. februar 2007 #28 Skrevet 7. februar 2007 Det jeg legger i uavhengig er att jeg ikke vil måtte søke i mange måneder for att mitt barn skal få en helgetur som andre barn kan dra på når de vil. Søkte for to beboere. Måtte gå bak grøten og be på våre knær for att de to skulle få 1 helg ett annet sted enn institusjonen de bor på. For ca 2 år siden fikk de endel bekostet, men ikke nå lengre. Folk må såklart velge selv men tror vi betaler 200kr i året (ikke helt sikker) det betaler jeg gjerne for att tulla skal få en økonomisk trygghet om hun ender i uføre. Samfunnet går nok desverre mer og mer mot att man selv må bygge opp en økonomisk trygghet. Om andre ikke velger å ikke gjøre det for seg og sin familie, er desverre ikke mitt problem. Jeg sparer penger og har forsikringer til tulla slik att jeg vet att uasett hvordan samfunnet utvikler seg så er tullla vår trygg. Så får andre gjøre hva de syntes er rett for sine barn og sin familie. Desverre går det mer og mer den veien.
solsikke pike+pikeimagen/uke41 Skrevet 7. februar 2007 #29 Skrevet 7. februar 2007 Hun var ikke velststående men hadde forsikring=0)
mammmamia ** Skrevet 7. februar 2007 #30 Skrevet 7. februar 2007 ENIG med HappyMom her! Dere andre som ikke forsikrer ungene - forsikrer dere ikke hus, bil eller noe annet heller da, men sparer opp pengene selv?? Og hvorfor er huset og bilen mer verdt enn ungene??
Anonym bruker Skrevet 7. februar 2007 #32 Skrevet 7. februar 2007 Det er heldigvis valgfritt om man vil forsikre barna, bilen, huset, helsa, mobilen, reisen og alt annet. Dere velger selv! Men vær snill og ikke stå fram i avisa og si at dere ikke visste bedre når(hvis) ulykken rammer. Dere visste bedre! Vi har forsikret det kjæreste vi har, barna. For at de skal være sikret økonomisk ved fremtidig uførhet, for at de skal være sikret rask behandling, og for at vi foreldrene kan få råd til å slutte i jobben om nødvendig for å ta oss av dem.
Gjest Skrevet 7. februar 2007 #33 Skrevet 7. februar 2007 HappyMom: Det er ikke bare et spørsmål om prioriteringer, dersom man ikke har råd til forsikring (slik det er for mange i "foregangslandet" USA). At huset og bilen skulle være mer verdt enn ungene??? Hus og bil er TING! Ungene er ikke TING. Ungene er ikke våre eiendeler, som huset og bilen er. Derfor er det ikke bare i foreldrenes interesse å ta vare på ungene; det er også samfunnets interesse. Derfor bør det ikke være opp til de enkelte foreldre å trygge ungene, men det bør være en prioritering for velferdssamfunnet - hvilket det heldigvis fremdeles er.
mammmamia ** Skrevet 7. februar 2007 #34 Skrevet 7. februar 2007 Jeg synes kanskje ikke at man skal la være å forsikre barna sine på grunnlag av en (elendig) artikkel i et blad. Motargumenter mor artikkelen: 1. Legen sier nei - artikkelen påstår at man kun for utbetalt penger hvis barnet blir erklært medisinsk invalid. Dette gjelder noen forsikringer/selskaper, ja. Men da kan man jo bare velge en forsikring/selskap som også dekker resten. 2. Uoppnåelig hovedsum - man må riktignok få legen til å gå med på skaden, men det er ikke like umulig som artikkelen fremstiller det. Videre er all forsikring slik at bare deler av summen utbetales hvis man bare har oppnåd "deler av skaden" (litt forenklet). Dette er ikke unikt for barneforsikring. 3. Selvgjort er vel så bra - dette er det mest latterlige jeg har hørt. Artikkelen foreslår at man i steden skal spare til barna i fond. Hvis barnet ditt blir utsatt for en ulykke når det er 3 år, så vil forsikringsselskapet utbetale en sum som er BETYDELIG større enn det man klarer å oppnå ved å spare kr 129,- i måneden (ved 3 års alder kr 4644,- + avkastning). Ja, dette var sannerlig en elendig artikkel som ikke kom med et eneste godt argument mot å tegne barneforsikring.
Meg og mine to skjønne jenter Skrevet 7. februar 2007 #36 Skrevet 7. februar 2007 Jeg har en datter på 9 år som jeg valgte å få barnetrygden innpå barnas trygghetskonto i postbanken, der er forsikring ved ulykke inkludret. Jg har nå vært så heldig at jeg har fått meg en datter til nå i desember. Da valgte jeg å forsikre begge ungene mine ordentlig. Valget falt til slutt på storebrands barneforsikring. Den koster 131 kr pr barn pr mnd . HUNDRE TRETTI EN KRONER. for guds skyld. Jeg jobber som spl. ved en større sykehus, i barneavd. I den tiden jeg har jobbet her, har jeg sett at vi foreldre ikke skal ta det for gitt at vi har friske barn, selv om barn er født friske. vil ikke nevne diagnoser eller alder på disse barn, bare at de er under 10 år. Flere ganger har det hendt at når jeg har sett noe på avdelingen som har vært vanskeig å fordøye, har jeg kommet hjem og gitt min friske datter en hard klem og takket gud for at hun er frisk. Men det gjør jeg ikke lenger. Spesielt etter å ha vært vitne til hva ulykkr av forskjellige slag kan gjøre. Selvfølglig har staten et ansvar, men er dere villig til å vente i flere mnd på at kommjunen skal kunne tilrettelegge, vil dere godta at barna deres havner i sykehjem i mellomtiden og kanskje blir der i lengre tiden. Syns dere at det er helt greit at sykehuset og kommunen har møter på møter, hvor sykehuset viser til kommunen ansvar og vil ha barnet ut av sykehuset, når det er ferdigbehandlet, og kommunen viser til at det er lite kapasitet. dager, uker, måneder går. Eller vente i lengre tid på at trygdekontor skal godkjenne at du får penger til å ordne huset ditt. Hva med medisiner, hva hvis ungen din skulle ha behov for medisiner osm ikke fåes på blå resept. Trygdekontoret har egne regler for det og, vet dere. Det er så mye som kan nevnes for og imot forsikringene, om det er behov eller ikke. Nå har snuppa mi begynt å sskrike, så får ikke skrivd mer, men vil avslutningsvis nevne at JEG vil ha pose og sekk, så er jeg sikker på at en av delene er på plass, når/hvis behovet skulle melde seg. Jeg har postens gratis trygghetskonto, jeg har storebrands utvidet forsikring og ikke minst jeg har trygdekontor/staten hvis behovet skulle melde seg. Jeg betaler gledelig 262 kr i mnd. Da får jeg heller la vær å kjøpe i hvertfall en ting jeg ikke trenger.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå