Gå til innhold

Bortkasta barneforsikring

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi opprettet Barnas konto (eller hva det nå heter) i Postbanken, og da "følger det med" gratis forsikring...

Skrevet

bra link du hadde der

mye bra info

Skrevet

hmm.. tror jeg dropper forsikringen jeg..

Skrevet

ELLER forsikre deg selv sånn at barnet sitter igjen med noe hvis noe skjer med deg og/eller far.

eller helst kanskje begge deler. både spare og ha forsikring på deg.

Skrevet

Synes artikkelen var feilaktig og tullete jeg. Det anbefales å heller betale ned boliglånet raskere for å ha ekstra penger som sikkerhet der...Hallo? En barneforsikring koster kr 100 i måneden..det blir mye ekstra nedbetaling på huslånet det??? Det ville ifølge artikkelen da BARE ta 10 år før en med et sparebeløp på 1000 kr pr mnd ville ha 300 000 som sikkerhet om noe skulle skje barnet...Nå skjer de fleste ulykker og skader, samt sykdom, skjer LENGE før barnet er ti år!! Så når du sitter der med 25 000 oppspart på konto og et barn med f.eks. skade på spiserør som følge av å ha drukket plumbo, 7 utslåtte melketenner som følge av sykkelulykke, eller alvorlig hjerneskade etter å ha falt med hodet først et sted, så er du nok ikke veldig glad for at du valgte den løsningen...

Artikkelen har rett i at det nesten er umulig å bli erklært 100% medisinsk invalid, og det stemmer. Men ta da isteden og kjøp en forsikring som også dekker yrkesmessig invaliditet..!! Da er barnet ditt godt relativt godt sikret, og havner det på sykehus med noe langvarig får du som forelder dekket utgifter til pleie, etterbehandling osv...

Skrevet

Jeg har en venninne som hadde en søster som ble utsatt for en grusom bilulykke da hun var 2 år. Hun løp ut i veien. Ble lam fra halsen og nes, pustemaskin, Hadde ikke familien hatt forsikring hadde ikke kunne gjøre om hele huset slik att tulla fikk bo hjemme, de hadde ikke fått dele de 2 siste årene sammen med henne. Hun hadde mest sansynlig endt opp på en institusjon. Så jeg skal helt klart ha forsikring til min tulle. Koster da ikke mange slanter så det er uasnett ikke mye dere får satt inn på konto. Gjør heller begge deler så er ungen sikret godt =0)

Skrevet

Jeg skjønner ikke helt vitsen med å forsikre barna jeg.. Hvis det skulle hende barna noe, så har vi jo et gratis helsevesen i Norge. Og joda, man hadde fått tilrettelagt boligen slik at man kunne hatt barnet hjemme.Kan være man måtte krangle litt for det, men det hadde man fått. Syns derimot det er mye viktigere at foreldrene er forsikret, slik at man eventuelt er sikret en inntekt skulle ulykken være ute. Hvis jeg har misforstått, kan noen forklare meg det?

Skrevet

Hvorfor forsikrer du bilen, leiligheten, huset, innbo, deg selv? Hvorfor vil du ikke forsikre det viktigste i livet slik att h#n kan få det beste livet om uføret skulle skje? Om du som mamma får ett multihandikappet barn har du råd til å omgjøre huset, ta vare på det og tilrettelegge slik att han slipper bo på institusjon om det er valget ditt? Har du penger slik att han får ett verdig liv etter han er fyllt 18?

Jobber med meget syke ungdommer, etter man er 18 år må man klare seg på trygd. Om du hadde hatt forsikring kan det være han da hadde hatt en god slump penger på konto slik att han kunne leve ett mer verdig liv som å reise, behandlinger med mer som ikke blir kostet på av staten.

Skrevet

Staten tilrettelegger huset om det skulle være nødvendig, alle hjelpemiddler vil vi ha krav på gjennom hjelpemiddelsentralen. Staten er ansvarlig for at de får et verdig liv. Har jobbet med utviklingshemmede barn, de fikk til og med reiser betalt av staten, bil fikk de leilighet fikk de, personale fikk de osv osv. Sier ikke at dette nødvendigvis er rett, men sånn er systemet. Jeg har bilforsikring fordi hvis jeg kræsjer, så dekker forsikringen min bil og den andre sin bil mm. De forsikringene vi har er jo nettopp fordi dette er ting staten ikke dekker. Mannen min og jeg er forsikret gjennom jobben, men den vil jo sikkre oss god inntekt om noe skulle skje, og gjennom den blir på en måte barna også forsikret.

Jeg skjønner at barna er det kjæreste vi har, men jeg ser likevel ikke helt poenget med denne forsikringen.

Skrevet

tror ikke man hadde fått igjen noe på forsikringen pga 7 utslåtte melketenner.. og hvis det er så vanskelig å få erklæring som artikkelen sier, hva er da vitsen med forsikring? men den sier jo også at HVIS det store uhellet er ute, vil det lønne seg..sjangsen er jo liten. kan det ikke da være like greit å spare selv? f eks spare barnetrygden? da sitter man ihvertfall igjen med noe, hvis ungen forblir frisk, noe den mest sannsynlig gjør..

men vet rett og slett ikke om jeg tør å droppe den, for man kan jo aldri faktisk slutte å tenke "enn om".. synes kanskje forsikringsselskapene kunne ha opplyst bedre om alt dette med medisink invaliditet..

Skrevet

Desverre tar du feil. Hadde en beboer som ville reise på en tur til syden måtte da betale en egenandel på 50 000.Må selv betale for pleier utenom fast turnus pluss reisen. Etter 18 får de ingen støtte for ferier.Tar ca 3 måneder å få en ny rullestol fra hjelpemiddelsentralen. Har pasienter som kjøper sin egen. Har da valget om man har penger på bok.

Siden det er lange ventelister med mer kan man da heller kjøpe tjenester som fysio med mer. Vi har 1 fysioterapaut delt på mange mange beboere.

Jeg syntes det er greit att staten ikke skal betale for alt i mitt liv eller mitt barns. Greit å være uavhengig. Flott en forsikring slik att man unngår ende i uføre.

Har ikke lyst til å være en av de som ender opp i vg forteller hvor lite staten gjør for en som har ett barn som er sykt. Bedre å gjøre noe før, men det er meg =0)

Skrevet

Her ble det debatt! Jeg banker i bordet og håper at alle barna forblir uskadde. Og så skal jeg sette av noen slanter sånn uansett.

Skrevet

Da tror jeg det må være forskjell på dette fra kommune til kommune, for det fikk de der jeg jobbet. Kan også være litt forskjell på hvor mye foreldrene "krever" på barnas vegne, for at man må stå på er det ingen tvil om.

Skrevet

Forresten så blir man vel ikke uavhengig uansett om man får et så skadet eller funksjonshemmet barn, alle vet jo at forsikringsselskapene ikke gir ut mer enn de akkurat må. Bare se på Cathrine Bråtane, som har vært i rettsak med forsikringsselskapet i over et tiår, litt kjedelig om man hadde regnet med de pengene fra dag 1. Skjønner heller ikke hvordan de du jobber med kan kjøpe rullestolen selv, da må de være serdeles velstående, for en elektrisk rullestol koster fort en 400-500 000kr.

Skrevet

jeg har forsiket mine barn. jeg har en datter på 8 år som har fått diagnosen cøliaki. og da får hun utbetalt 100 000kr på forsikringen. og det trenger hun når hun blir eldre for det er kjempe dyrt med glutenfri kost. hun får også fra staten 1693 kr i md til dekning av mat. Så jeg er kjempe glad for att jeg har forsikret mine barn...

Skrevet

Ja, da er du jo heldig som fikk såpass av forsikringsselskapet, men du får jo likevel strengt tatt det du trenger fra staten. Men er jo klart at de sikkert kommer godt med de 100 000 også!

Skrevet

ja det er egentlig nok, men skal du unne deg noe godt uten og bake det selv så koster det penger f. eks. 61,50 kr for seks rundstk.

Så ja det er bra de med cøliaki får penger av staten me det er jo kjekt og få litt ekstra også. for det er jo ikke akkurtat kjekt og ha cøliaki...

Hlisen en som er glad hun har forsikring

Skrevet

Jeg lurer på om det er mange som tenker på at vi lever i et samfunn der det heldigvis ikke er livsnødvendig å forsikre ungene? Hvor mange er det som faktisk verdsetter at vi har et sånt samfunn? Og hvor mange er det som tenker på at når flere og flere begynner å forsikre ungene, vil disse felles ordningene undegraves i større og større grad? Dette vil skape større forskjeller mellom folk. De som av en eller annen grunn ikke betaler forsikring, vil bli tapere. Vil dere ha et sånt samunn? Vil dere at vi skal ha det som f.eks. i USA, der forsikringsselskapene nærmest styrer folk sine liv?

"Jeg syntes det er greit att staten ikke skal betale for alt i mitt liv eller mitt barns. Greit å være uavhengig." skrev Solsikke76. Jeg lurer på om du vet hva som ligger i det du skriver her? Synes du det er bedre at vi er avhengige av forsikringsselskapene enn av staten? Synes du det er greit at de som ikke har råd til forsikring, faller utenfor? At det blir et klassesamfunn, der barns trygghet blir avgjort av hvilke ressurser foreldrene har?

Vil jeg vurdere det som nødvendig, vil jeg selvsagt forsikre ungene mine, men jeg har vurdert det slik at det ikke er nødvendig - enda.

Skrevet

Jeg er enig med deg anonym. Jeg setter hvertfall pris på denne siden av vårt velferdsamfunn!!

Skrevet

Min far jobber i forsikrning. Han sier helt fortrolig til oss at vi MÅ forsikre barna våre. Han sier det er meget viktig. Jeg kan ikke nok om det til å fortelle dere hvorfor, men jeg ville bare fortelle dere hva en fagperson har sagt. Og dette er som sagt min far, så han sier det ikke bare for å få oss som kunde.

Ja, vi har velferdssamfunn, men det er nok ikke alltid nok å hente der.

Skrevet

Det koster så lite, og prisen er så stor om noe skjer. Så jeg forsikrer! Uten en eneste tvil!

Skrevet

Sambo og jeg pratet om forsikring, jeg mente det var bedre å spare penger selv, om man står på får man det man trenger i Norge. Ingen ting kommer av seg selv:-(

Men så kom svigers inn i bildet, de ordnet med forsikring, selv om vi heller kunne tenkt oss å spare opp litt:-) Svigermor valgte en som var såååå fin, barnet får utbetalt 18.000,- av disse pengene når hun blir 18 år. Ha ha, det er ikke mye penger nå, hva tror du det blir om 18 år???? 250 kr....åååå svigermor.........Men det er jo kjempefint at de vil betale for forsikringen da. Så vi sa selvsakt tusen tusen takk.

Bank i bordet at det ikke skal blir bruk for den.

Skrevet

I USA er det livsviktig med forsikringer til alt mulig for ikke å havne på gaten, men i Norge blir man tatt hånd om dersom man trenger hjelp.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...