Gå til innhold

Hjelp!For etnisk?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi er begge etnisk norske, og har en datter som heter Sarah. Nå venter vi jente nummer to og synes at Soraya er kjempetøft! er det for etnisk?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Første intrykket er at det er et veldig etnisk anvn, men det er et fint navn da. Veit ikke helt jeg, tror ikke jeg ville gått for det.

Skrevet

Syns det er vakkert! Vurderte det for vår datter, som har utenlandsk bakgrunn fra faren, mørhåret og møøørke øyne. Men likevel ble det for eksotisk for meg (oss), da ho skal vokse opp i Norge. Tok likevel og ga ho et uvanlig utenlandsk navn, men det funker bedre her.

Gå med magefølelsen! Igjen...det er vakkert, da.

Skrevet

Ja. Jeg synes ikke det navnet passer til en "helnorsk" lita jenta. Hva med et etnisk-preget navn som er litt mer kjent og brukt i norge, som f.eks Carmen eller Jasmin?

Skrevet

Siden begge er norske synes jeg Soraya er et rart valg.

Hva med Siren?

Skrevet

Nei, syns jeg ikke! :o) Soraya er kult, og passer fint sammen med Sarah.

Og apropos etnisk; Sarah er et gammelt bibelsk navn, ikke så norskt som mange tror :o)

Skrevet

Hmmm..... Klarer liksom ikke helt å uttale det, litt tungt. Men nå har jeg skarre-r da, så da blir det litt spesielt også... Prøv å si det på Bergensk du, eller Sørlandsk......

Skrevet

Jeg synes navnene på barna blir for like. Sarah og Soraya er jo nesten samme navn... blir litt som "tom og tommy" eller "kristin og kjerstin"...

Gjest Antarctica
Skrevet

Soraya er for etnisk og dessverre nesten litt belasta syns jeg, av kjendisen Soraya, dronning av Iran (før Farah Diba) og antikjendisen Soraya Ansari alias Souhaila Andrawes....

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...