Storebror07=Lillebror-juli11 Skrevet 6. februar 2007 #1 Skrevet 6. februar 2007 Tenker litt fremover og lurer på hvordan jeg skal få nok lys under amming på natten, uten at jeg vekker min kjære alt for mye. Noen flergangsfødende som har tips til hvordan man kan gjøre det? Jeg ønsker å gjøre ammingen i sengen... tror jeg.... )
Gjest Skrevet 6. februar 2007 #2 Skrevet 6. februar 2007 Jeg har kjøpt en liten lampe på veggen med skjerm jeg.. På ikea til 35 kr! Tenker å ha en blå eller rød pære inni...Gir ett litt mer behagelig lys! Er jo 1.gangs jeg da.. Men jeg håper og tror det funker )
Anonym bruker Skrevet 6. februar 2007 #3 Skrevet 6. februar 2007 Jeg har en svak nattbordslampe som jeg har vinklet opp i taket. Unngår da at gubben eller resten av oss får lys i øya. Finnes også søte nattlys på Ikea som ikke forstyrrer. Ser ut som spøkelser...
Snufsa *født* Skrevet 6. februar 2007 #4 Skrevet 6. februar 2007 hadde litt svakt lys æ.. men f.eks lys i gangen, me døra åpen kan være nok mange fine små lampe, som kan stå sånn at d ikkje blir flom belysning, men bare sånn at man ser ,)
Mannemor Skrevet 6. februar 2007 #5 Skrevet 6. februar 2007 Jeg har en som ble kjøpt på Ikea med dimmer. Den gir et svakt men bra ammelys :-)
lillebøllaspringmadrass Skrevet 6. februar 2007 #6 Skrevet 6. februar 2007 jeg amma i mørket jeg.. kjente og hørte om han amma riktig..
fiona71*2pp Skrevet 6. februar 2007 #7 Skrevet 6. februar 2007 Vi har kjøpt ei lita lampa på edwis, me litt sånn blått lys til å henge på sprinkel senga. Kjempe fint, skrus sæ av sjøl etter ca 10 min, kvarter hvis man vil det. Liten halvmåne me en liten søt larve som sitt som mannen på månen. Blir det for lite får døra stå åpen me lys i gangen.
Nusse1980 Skrevet 6. februar 2007 #8 Skrevet 6. februar 2007 Hei Var på lampehuset i går og kjøpte en liten lampe for 199,-. Satt i en 15 W pære og den lyser veldig svakt. Er greit å ikke ha noe flommbelysning på soverommet. Kommer også til å amme i sengen tror jeg.
mayaya Skrevet 6. februar 2007 #9 Skrevet 6. februar 2007 Hmm... Dette var et godt spørsmål, for nå gikk det plutselig opp for meg at jeg ikke kommer til å ha noe nattbord heller, når vugga skal inn... OG har jo lite lyst til å henge noe over senga, som gjør at jeg må ta hull i veggen.. Jaja, da har jeg et prosjekt til fremover, da ;-)
Sanna5*m gutt og jente* Skrevet 7. februar 2007 #10 Skrevet 7. februar 2007 Som en noe hysterisk førstegangs var jeg våken 100 ganger hver natt for å se at alt var bra med den lille. I tillegg var det greit med lys til amming- så vi hadde en sånn liten lampe som du setter i stikkontakten-sånn som egentlig lyser hele tida, men veldig svakt da. Det fungerte veldig greit hos oss
plutseligbolle Skrevet 7. februar 2007 #11 Skrevet 7. februar 2007 Hehe, det har jeg ikke tenkt på. Men jeg bruker å være ganske mye våken om natta allerede. Da leser jeg, og har altså leselampe på nattbordet. For at samboeren min ikke skal våkne, legger jeg en t-skjorte over øynene hans (litt som når man legger en duk over buret til fugler som bråker!). Han merker ingenting. Litt komisk men slik ordner vi det. Men kanskje man trenger mindre lys for å amme enn for å lese?
*~**vips**~* Skrevet 7. februar 2007 #12 Skrevet 7. februar 2007 Jeg har bare satt en svakere lyspære i nattbordslampa, 15W eller 25W er fint, da blir lyset behagelig "dunkelt".
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå