Gå til innhold

nattillegg???


tingeling81

Anbefalte innlegg

Har eigentleg 50% nattstilling, men er fritatt frå den pga graviditet. Har fått tilrettelagt med dag- og kveldsvakter, ca 50%, men eg får jo ikkje nattillegga!!! Og då går eg ned masse i lønn...kan ikkje forstå at det skal vere rett? Vil jo eigentleg lønne seg å bli sjukmeldt, men kan jo ikkje gå sjukmeldt til september!!!

Litt frustrert her, nokon som veit noko om dette? Skal jo ikkje gå ned i lønn fordi ein blir gravid...

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Tillegg er noe du får når du jobber på ubekvemte tider.. Når du ikke gjør det, har du ikke krav på tillegget..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det er nok desverre riktig. Det vil faktisk løne seg for deg å være sykemeldt i stedet for å jobbe. Også med tenke på permisjonspengene som beregnes ut i fra de siste 4 ukene før du går ut i permisjon. Om du klarer å jobbe redusert nattstilling hadde vel det vært det beste økonomisk. Det er jo ofte roligere på nettene enn på dagvaktene også...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jamen med 50% større sjanse for spontanabort, og at å jobbe natt ikkje er gunstig i det heile, så er ikkje det aktuelt. Har tidlegare hatt ein ma...så blir ikkje meir netter på meg...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det stemmer faktisk ikke. Mulig det varierer fra yrke til yrke, men jeg fikk faktisk beskjed av personalsjefen vår i dag at jeg får turnustillegg som om jeg var i vanlig jobb. Dette gjelder både nå mens jeg er 50 prosent sykemeldt og i en kommende svangerskapspermisjon. Jeg får til og med friuke, som vanlig selv om jeg ikke jobber kveld. Dette er fordi vi ikke skal "straffes" økonomisk for å være syke.

 

Sjekk med klubblederen din, du!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er også gravid og jobber turnus i helsevesenet, er fritatt nattarbeid nå pga ikke alle arbeidsoppgavene jeg kan gjøre på natt lenger. Går nå kun dagtid. Mister IKKE natt/kvelds tilleggene mine for det. Skal ikke gå ned i lønn fordi om du er gravid! Skjekk med din tillitsvalgt/fagforening om du lurer. Stå på!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja, må finne ut av det her...kan ikkje forstå at det skal vere rett at eg skal gå ned i lønn, nattillegga er faktisk masse peng!

(Jobbar i helsevesenet)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...