Gå til innhold

Feber..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har ei lita ei her hjemme som har hatt feber siden lørdag. Temperaturen har ligget mellom 38-39,5 (hun har en normaltemperatur på under 37). Først i dag begynte hun å hoste også, tidligere har det kun vært feber. Hvor mange dager kan hun gå med feber før vi bør ta henne til lege?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg lar ikke gutten min gå med feber lengre enn 3-4 dager før jeg sankker med legen. Dette itilfellet det trengs antibiotika. Men har han 39-40 i feber så kontakter jeg legen den tredje dagen. Gutten er nå 22 mnd.Jeg er litt obs på kikhoste jeg nå, siden det "går".

Skrevet

Hun har fått ei ekkel hoste nå i dag, kan det være kikhoste da? Jeg føler meg så blank på dette området, og har kanskje litt høy terskel for å ta kontakt med lege.

Skrevet

Bare ring legevakt. Da kan du snakke med noen uten at du i første omgang trenger å dra inn til legen. Jeg ringer sikkert legevakt altfor mye, men heller det og bli beroliget enn å gå rundt og være redd og bekymret. Er slitsomt nok at barnet er sykt.

Skrevet

Ring legen imorgen og få en sjekk.

Da kan legen lytte på lunger, se i hals og ører og ta en CRP for å se om det er bakterier eller virus.

Bakterier vil ofte kreve antibiotika behandling.

Selv er jeg sikkert litt for rask med å ringe legen når det gjelder feber.

Sist fikk gutten feber en mandagskveld og da ringte jeg og fikk lege time torsdag...

Skrevet

Hadde ringt lege i morgen hvis hun fortsatt har feber.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...