Anonym bruker Skrevet 6. februar 2007 #1 Skrevet 6. februar 2007 Har ei lita ei her hjemme som har hatt feber siden lørdag. Temperaturen har ligget mellom 38-39,5 (hun har en normaltemperatur på under 37). Først i dag begynte hun å hoste også, tidligere har det kun vært feber. Hvor mange dager kan hun gå med feber før vi bør ta henne til lege?
to tette og ei badehette:o) Skrevet 6. februar 2007 #2 Skrevet 6. februar 2007 Jeg lar ikke gutten min gå med feber lengre enn 3-4 dager før jeg sankker med legen. Dette itilfellet det trengs antibiotika. Men har han 39-40 i feber så kontakter jeg legen den tredje dagen. Gutten er nå 22 mnd.Jeg er litt obs på kikhoste jeg nå, siden det "går".
Anonym bruker Skrevet 6. februar 2007 #3 Skrevet 6. februar 2007 Hun har fått ei ekkel hoste nå i dag, kan det være kikhoste da? Jeg føler meg så blank på dette området, og har kanskje litt høy terskel for å ta kontakt med lege.
Anonym bruker Skrevet 6. februar 2007 #4 Skrevet 6. februar 2007 Bare ring legevakt. Da kan du snakke med noen uten at du i første omgang trenger å dra inn til legen. Jeg ringer sikkert legevakt altfor mye, men heller det og bli beroliget enn å gå rundt og være redd og bekymret. Er slitsomt nok at barnet er sykt.
Meg og bøllegutta!! Skrevet 6. februar 2007 #5 Skrevet 6. februar 2007 Ring legen imorgen og få en sjekk. Da kan legen lytte på lunger, se i hals og ører og ta en CRP for å se om det er bakterier eller virus. Bakterier vil ofte kreve antibiotika behandling. Selv er jeg sikkert litt for rask med å ringe legen når det gjelder feber. Sist fikk gutten feber en mandagskveld og da ringte jeg og fikk lege time torsdag...
*jaja* Skrevet 6. februar 2007 #6 Skrevet 6. februar 2007 Hadde ringt lege i morgen hvis hun fortsatt har feber.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå