Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hei hei!

Ja nå har jeg altså hatt uttak, fikk 12 egg og er kjempefornøyd! Selve uttaket gikk som en drøm, gjort på 10 minutter og minimalt med vondt. Så i morgen på onsdag er det tilbakesetting.Hm håper det går bra denne gangen. Hvordan er formen hos deg, har du vært på ultralyd nå???Fikk du sykemeld. hos Hausken, eller måtte du til fastlege?

Vi får snakkes senere, skal på nattevakt snart, skulle ønske jeg slapp:((.

mvh

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/8116196-hei-ivf-mbaby/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei sans! :-)

Så flott da! 12 egg er jo helt supert!

Ja, uttak hos Hausken går som en drøm:)

Vi fikk jo ut 10 egg, 9 ble befruktet og fikk 2 egg inn og 3 egg på frys.

Hvor mange er blitt befruktet hos dere?

Jeg skrev et innlegg til deg og fivel igår. Etterlyste dere og spurte hvordan det gikk. Det ligger nok langt nede på siden nå, men jeg skal hente det opp igjen.

Her går ting bare bra:) Var på UL forrige tirsdag og der stod det bare bra til. Det lå en bitteliten baby der inne.....og vi fikk høre hjerteslagene også:) Helt uvirkelig alt sammen. Skal tilbake på ny UL om 5 uker. Da blir det UL i 3D. Om 4 timer og litt går jeg over i uke 14:)

Jeg ba om sykemelding fra Hausken da vi var på samtale der og det var helt i orden. Trengte ikke gå til fastlegen, for det skulle han fikse. Da fikk jeg sm fra uttak til testdag.

Går du på pregnyl nå?

Jeg skal tenke på dere imorgen og krysser fingrene for dere! Sender masse babystøv***********************************************************

Setter dere tilbake 2 egg?

LYKKE TIL!!! :o))))))))))))))))))

Ta godt vare å deg selv nå og sørg for å få sm slik at du får optimale rugeforhold!

Ha det bra så lenge!

Gode klemmer til deg:)

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/8116196-hei-ivf-mbaby/#findComment-8116450
Del på andre sider

Halloen:))

Var på innsetting i dag, fikk satt inn 2 gullegg( ett firdelt og ett femdelt).Men fikk ingen på frys, litt synd men slik er det nå en gang:((

Ang. sykemeld. så må jeg til fastlegen i morgen tidlig, men det går seg nok til får vi håpe. I allefall fikk jeg fortsette på pregnyl da jeg har brukt dette tidligere, synes det er greit med stikking annen hver dag. Likte ikke crinonen eller de små kapslene, det ble så kliss. Fikk beskjed å bruke 2500ie dvs 0,5 ml, er det samme dosen som du hadde? Kunne du spare sprøyten til neste stikk? Er litt usikker der fordi på apoteket sa de at jeg måtte kaste det som ikke ble brukt? Vel det er ikke alt en skal bli klok på heller.

Hadde i allefall en fin fin tur inn fra Bergen til Haugesund, flott vær men kaldt. Ang klinikk Hausken må jeg bare få skryte , de er så skjønne de som jobber der!! Hilste på Anna, hun som jobber med eggene, en flott dame.Elise er jo helt topp, ingen spørsmål er dumme, det er bare å spørre.

Skal teste den 20/2 og 22/2 pga pregnylen skal de måle hcg, så det blir noen spennende dager. Har i allefall bestemt meg for ikke å teste selv, for se om jeg klarer å gjennomføre det!!

Ser at du har vært på ultralyd, fikk du vite kjønnet, eller skal det være en overraskelse? Er så misunnelig på deg, håper at jeg kommer etter snart!

Du får ha det bra så lenge, skal nok etterlyse deg...

mange klemmer fra

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/8116196-hei-ivf-mbaby/#findComment-8132936
Del på andre sider

Hei sans! :-)))

Så flott at du fikk satt tilbake 2 gullegg! Dette skal gå veien skal du se:)

Nei, frys er jo ikke noe vi er bortskjemte med her i gården heller....

Det viktigeste er jo at du får tilbake virkelig gode egg og det fikk du!:)

Fikk du ikke sm av Hausken? Fikk du det av fastlegene din idag da? Håper det...

Prengnyl var helt fantastisk å bruke istedet for det andre klisset, ja.

Altså, du knekker ampuller sant? En ampull væske og en ampull pulver gir 5000IE, så jeg tok halve innholdet en dag, la sprøyten i kjøleskapet og tok siste halvdel 2 dager etter. Det var det Elise sa jeg skulle gjøre.

Apoteket mente nok at du skulle hive alt etter du var ferdig med rugeperioden, men de har jo ikke helt peiling på det her som vi driver på med:-/

Jeg testet heller ikke hjemme, men tok blodprøve borte på labben på dag 14 og hadde en hcg på 178. Det er ikke vits i å test hjemme da den vil bli positiv uansett. Det eneste sikre du kan gjøre er å ta hcg. Og du klare å vente på det, spesielt når en vet at en hjemmetest kan vise feil resultat....

Jeg var på UL sist tirsdag, da var jeg 11+6 og alt var som det skulle:) Det er for tidlig å se kjønnet da tror jeg? Jeg spørte ikke heller, for vi vet ikke om vi vil vite det.........spennende!

Skal ha 3D UL om 4 uker og 6 dager og da spørs det hva vi får se;) Er utrolig spent ihvertfall:)

Jeg har vondt i ryggen, hodet innimellom, tissetregnt og litt andre småting, men jeg kjenner meg liksom ikke "gravid gravid" om du skjønner? Sliter litt med det innimellom, men det går nok bra, tror du ikke? Ingen mens/blødninger i sikte ihvertfall og jeg går nå i uke 14, så jeg satser på å holde løpet ut:)

Håper du kommer etter meg snart:)))

Krysser fingrene for deg de neste 10-12 dagene og sender massevis av baystøv opp til Bergen!

Hvor bor du hen i Bergen forresten? Jeg har bodd flere år i Bergen. Ute på Nordnes, der bodde far min i mange år bl.a. Jeg har vært mye der og reist dit i mange år ellers også, så jeg er veldig glad i Bergen-by:-)

Ta vare på deg selv nå, slapp av og kos deg med feks. fersk ananas;)

Ha det bra så lenge, så prates vi snart igjen!

LYKKE TIL!!! :-)))

Mange babystøv-klemmer til deg;o)

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/8116196-hei-ivf-mbaby/#findComment-8148412
Del på andre sider

Hei igjen!!

Ja nå er jeg på rugedag 3 allerede. Synes det går sååå tregt:(( Vet ikke hvordan jeg skal holde ut kommende uke.. Vet du noenlunde når eggene skal feste seg? Glemte å spørre da jeg var i Haugesund. Har følt litt press/stikkninger i magen, men det kan jo bare være innbillninger. Disse dagene er jo helt umenneskelige for oss alle. Var hos fastlegen min i går, det var så vidt at han ville gi meg sykemeld. Mente at dette ikke var noen stor greie, men jeg sa i fra at jeg var uenig og fikk frem til 18/2.

Jeg bor midt i sentrum, gåavstand til det meste. Det er jo kjekt! Ikke så kjekt da det er sonepark. må ut og flytte bilen ofte. Vi er ofte på tur ut til Nordnes, fint turtereng der.

Du vil nok snart begynne å føle deg gravid vil jeg tro, med de første sparkene osv. Men jeg skal være enig med deg det er nervepirrende å gå slik. Med første mann følte jeg det ikke slik, men da visste jeg jo ikke heller at vi skulle få slike problemer. Nå går jeg egentlig å føler på alt. Svinger fra ikke gravid til gravid, akkurat nå føler jeg at jeg har menssmerter osv. Mannen min bare rister på hodet, tenk om jeg kunne ha en slik holdning som han har, da hadde kommende uke vært som en drøm.

Du jeg lurer på en ting, fikk du noen tabletter på innsettingsdagen som skulle tas ca 2 timer før og 4 timer etter innsetting? De skulle visst forhindre kramper ? Det blir mange spørsmål på en gang dette, du får iallefall ha en riktig god helg, og kose deg:))

mange klemmer fra

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/8116196-hei-ivf-mbaby/#findComment-8162680
Del på andre sider

Hei sans:-)

Rugedag 3 allerede? Jeg syns det går fort, jeg:) Men nå er det ikke jeg som ruger, så jeg vet hvordan du har det...

Mener å ha lest og fått fortalt at egget fester seg fra dag 4 til 7 og det syns jeg hørs logisk ut. Og du, det med stikkninger og mens hadde jeg også tidlig, så det kan veldig gjerne være positive tegn! Ihvertfall stikkningene:-))) Spennede!!!!

Og menssmerter kan jeg kjenne enda rett som der er og det er like ubehagelig hver gang. Men det er bare livmoren som vokser, så da er det greit:)

Legen sa det ikke var noe stor greie? Ja vel og hva vet vel han om det? Slikt provosereme altså. Det er så mange bedrevitere der ute....! Godt du fikk en uke ihvertfall. Egget skal ha festet seg innen den tid, så da kan du føle deg mere trygg.

Ja, håper jeg snart kan føle meg litt mere gravid. Det hadde vært noe:) Kjenner jo alltids litt til noe, men du vet hva jeg mener:)

De krampetab. har jeg ikke hørt om før? Krampe hvor hen? Livmor/mage eller legg......he he:) Har du vært plaget med krampe tidligere? Tror nok Hausken er ganske frempå med medisin og andre medikamenter. Han vil prøve nye ting, finne ut av ting og satse litt og det er jo utrolig positivt!! Ikke som det vanlige tørre offentlige som ikke kan noen andre navn enn Gonal-f for mitt vedkommende... :-/

Hvordan går det med pregnylen?

Ja, menn har en tendens til å ikke bekymre seg for alt og ingenting og de tar heller ikke sorgen på forskudd, noe som jeg misunner de.

Men, når det er sagt så er det heller ikke de som er proppa full av hormoner, som tar uttak, som ruger......vi føler det jo titusen ganger mer på kroppen enn hva de gjør. Det spruter i koppen de, så er resten opp til oss, mer eller mindre for å si det rett ut. Jeg sier ikke at de ikke bidrar, men det er vi som hele tiden sitter i førersete og det kan være slitsomt nok til tider...

Men takk Gud for at de finnes og for at de har sin sinnsro - jeg hadde ikke klart meg uten:)))

Da må du ha all verden lykke til videre. Ta godt vare på deg selv og ruge som best du bare kan. Sender mye babystøv opp til Bergen, så nå må du springe bort på Torgallmenningen og grabbe til deg***********

*********************************************************************************

*********************************************************************************

Ha en god helg og kos der alle tre!:-)

Mange klemmer til deg :o)

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/8116196-hei-ivf-mbaby/#findComment-8163093
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...