Gå til innhold

Flere som dropper 6-ukerskontrollen?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Ble sydd inne og ute, men det henger jo sammen og siden GU er valgfitt etter fødsel nå, så tenkte jeg å dropp hele greia. Prevensjon får jeg jo ved å ringe forkontoret likevel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Er ikke det dumt da ?

Viktig å ta vare på sin egen helse - vel så viktig som å sjekke barnet, synes jeg.

De skal jo også sjekke at livmor har rukket seg sammen som den skal og slikt da.

 

Jeg ville ikke droppet det iallefall, og særlig ikke hvis du har blitt sydd her og der....

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nja, det har streifet tankene mine, har blitt mer og mer engstelig for hver gang jeg skal noe "down there". Men fornuften har seiret denne gangen også, så jeg skal til pers neste torsdag (nesten 8 uker etter fødselen). Skal ha resept på spiral og dessuten har de sent meg et kjekt brev fra Kreftregisteret med bekymringsmelding om at de savner celleprøven av meg for n-te år, så får gjort dette også da. Blir vel en koselig dag dette, hehe, men godt å få det gjort.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var på seksukerskontroll, forberedt på gu, men så sa legen at det ikke var nødvendig med mindre jeg hadde spesielle problemer. Og det hadde jeg jo ikke, så da var det takk og farvel. Men hvis man ikke har tatt celleprøve i løpet av de siste 3 årene så må man ha gu. Det var hvertfall det jeg fikk beskjed om.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

OK, så det er kanskje ikke så farlig med den kontrollen likevel da,hehe kan got gå hvis jg slipper underlivsundersøkelsen.

 

Sjeekker de fremdeles livmorens tilbaketrekking utenfra?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Er dette noe man bestiller time til selv..for dette er ikke noe jeg har hørt noe om..? Har kun fått time til vesla for 6 ukers kontroll jeg....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har vært på kontroll jeg. syntes det er greit å få tatt en kontroll...selv om det ikke er det morsomste akkurat...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vurderer å droppe den. Klarer ikke ta noen GU uansett og da er det jo ikke noen vits i å dra dit.

Men jeg synes jeg kjenner en hard klump/kul der nede så det kan jo være jeg ber legen se bare utenpå da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...