Gå til innhold

liv i magen

Anbefalte innlegg

Skrevet

dere som er andregangs fødende når begynte dere å kjenne liv? Jeg er i uke 18 nå og for et par uker siden så kjente jeg av og til at babyen liksom pressa litt. Ikke hver kveld men av og til når jeg la meg. Nå har jeg ikke kjent noe som helst på ei uke og jeg begynner å bli litt engstelig. Skal på ultralyd på mandag. Tenk om fosteret er dødt da?

I forrige svangerskap kjente jeg liv i uke 17. Synes det er så rart at jeg ikke kjenner noe!!

Har ikke hatt krampe, blødninger eller økt utflod. Alt er normalt. Eneste er at jeg har mye vondt i tissen, akkurat som det står kniver opp i, det har jeg hatt 2 -3 siste ukene. Vet at det kan være morkaken som ligger fremover som kan gjøre at man ikke kjenner liv enda. Er det noen som har noen beroligende ord? tankene spinner mer og mer....

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg venter nr 3 og forventet å kjenne liv veldig tidlig. Kjente jo kynnere og at "noe" skjer med livmora, men ingen tydelige spark. Ikke før uke 19-20 kom de helt tydelige sparkene, men nå i uke 23 er de der hele tiden, hver dag, i hele magen..

Har vært på ultralyd og alt er helt fint med vesla våres, men som du mistenker, morkaka dekker nesten hele fronten av livmora og den har vi ingen nerver i og kjenner derfor ingenting når bittelille sparker i den.

Skrevet

hm.

har du sjekket om du har urinveisinfeksjon?

For baby kan bli ganske rolig om du er syk på den ene eller andre måten! Ikke noe feil med baby, bare at den roer seg ned!

Du må heller ikke sammenligne svangerskapene dine, har hørt om mange som kjenner liv mye seinere med nr 2 også!

Du skal se at alt er helt i orden, ingen grunn til at det ikke skulle være det!

Skrevet

godt å høre! Lure på om jeg skal ringe helsestasjonen i morgen å spørre om å få komme og høre hjertelyden? jeg har ikke hørt den enda. Var med legen i uke 10 og det var jo for tidli til å høre noe. Har hatt sinnsyk hodepine hele dagen på jobb i dag og sliter med det fortsatt. Lurer på om jeg skal være hjemme i morgen å dra en tur på helsestasjonen. Er så vondt å gå rundt å være engsteli.

Skrevet

ja jeg har sjekka om jeg hadde urinveisinfeksjon men det hadde jeg ikke. Skjø¨nner ikke hva det er som gjør så vondt i skrittet, etter jobb må jeg ofte legge meg ned for jeg klarer ikke å stå eller gå. Jaja bare alt er bra med babyen så skal jeg ikke klage. Litt plage må en regne med. Jeg jobber 100 % i bhg så det er klart man blir litt ekstra sliten siden man har et barn fra før. Takk for svar i alle fall :-)

Skrevet

Ta deg er dag på egenmelding du, av og til må en bare ta litt hensyn til seg selv. Det er veldig godt å høre hjertelyden første gang, og ikke minst en beroligende samtale med jordmor. Føler meg alltid som et nytt menneske etter en samtale jeg, og ikke minst helt normal...

Lykke til!

Skrevet

hei...har kjent mye bevegelser ei stund,men etter fredag ble det så rolig..igår ringte i te legen,fikk komme inn til ul,alt var bra...babyen lå i tverrleie å det kan gjøre at en kjenner det litt dårligere...roet meg godt da når i så den lille sprelle og hoppe :-) men bare å ringe jm vis du vil det...vet det roer veldig...typen sa at ungen har sikkert en liten pause..men i klarte ikkje å roet meg helt før i så det med egne øyne..

har også sånn stikninger av og til...tror faktisk det e ungen som kommer borti urinblæra når den bevege seg..tror det...har ikke uvi jeg heller...

Skrevet

ålesund: lyst å skrive på msn???

Skrevet

dytter

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...