Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det lekker hver gang jeg har vert på do, jeg tisser , tørker meg og reiser meg opp da har det plutselig rent en elv ned på hver fot. Er det tiss eller fostervann? Jeg var jo ferdig å tisse. Det har skjedd i dag og igår ett par ganger

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kan være fostervann.

Hadde ringt sykehuset for en sjekk. Så er du sikker.

Skrevet

Jeg har opplevd det samme i det siste. Trodde først jeg lakk tiss, men har egentlig konkludert med at det er tynn utflod. Har lest tidligere at man kan oppleve så tynn utflod at man tror det er fostervann. Men er ikke sikker. Flere erfaringer?

Skrevet

Synes også du skal sjekke, men det er veldig vanlig å lekke litt urin når en er gravid. Det er vanskelig å få tømt blæra, derfor er det lurt å bøye seg litt framover evt reise seg litt opp før en tørker når en har tisset. Jeg har det sånn, ikke noe kult akkurat.

Skrevet

jeg har og sånn.. var på sjekk på føden igår kveld, men der var det helt tett.. ;) de sjekket evt åpning og om det var nok fostervann med UL. ringte egentlig bare for å spørre og da ville de jeg skulle komme med en gang.. brukte sikkert ikke mer enn 5 min. på å sjekke, men det er godt å få avkreftet det! ring føden og spør, de er alltid hjelpsomme!

Skrevet

Samme her ! irriteranes !

Eg trur d e tiss...førr eg e ikke like stram i den muskelen som eg va før sv.skapet. D endra seg kjempefort...Kjempegøy å nyse uforberedt. hehe

Skrevet

Hvis man lekker fostervann vil det vel komme litt hele tiden? Jeg bare lekker en "liten" dose når jeg reiser meg fra do. Så er det over. Lekker ikke ellers, heller ikke bestandig når jeg har vært på do, bare noen få ganger. Hmm, ble litt bekymret nå...

Skrevet

takk for svar alle sammen. Satser på at det er tiss, skal til jormora i morgen og forhøre meg. Har seks uker igjen så er jo litt tidlig med fødsel enda.

Skrevet

Jeg er i uke 36 nå, og jeg begynte å lekke veldig i forbindelse med en fæl forkjølelse ved juletider: Hostet noe innmari og ved hver host kom det noen dråper i buksa .... Noen ganger temmelig mye! Det holdt ikke med truseinnlegg så lenge det var på det verste - veldig pinlig. Jeg ble nødt til å kjøpe Tena Lady "bleier". Heldigvis forsvant problemet med at jeg ble kvitt hosten. Hadde akkurat ny forkjølelsesrunde i forrige uke - på'n igjen med "damebleier"! Heldigvis ikke så langvarig som sist gang. Det hjalp ikke når jeg forsøkte å knipe samtidig med at jeg hostet. Jeg hadde ikke dette problemet i forrige svangerskap. Ikke særlig artig!

Skrevet

Jeg opplevde det samme under forkjølelsen. Tror en er mer utsatt for dette i 2. svangerskap. Jeg var plutselig veldig våt, uten at jeg merket at noe kom ut, og dette skjedde noen ganger. Derfor ringte jeg føden for sikkerhets skyld. Fikk til svar at dersom en lekket fostervann ville det ikke stoppe opp, men stadig sive litt ut. Så hvis du ikke lekker over lengre tid er det nok andre årsaker. Men er du usikker, så ring heller en gang for mye.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...