rampen_ Skrevet 6. februar 2007 #1 Skrevet 6. februar 2007 Jm sa til meg i dag at beibien kanskje ville være 4,8-5 kg ved termin... ooææææ hva er prosedyrene rundt igangsetting ved termin og sånn da??? Håper for Guds skyld de ikke lar meg få en beibi over 5 kg!!!
amazone76 Skrevet 6. februar 2007 #2 Skrevet 6. februar 2007 nå vet jeg jo ikke om du tik ul, men sist jeg var gravid, var jeg hos legen i uke 37, og han kjente på leie til babyen, og sa til meg att dette er en stoooor gutt. Jeg blei sååååå uvell, å gikk å tenkte på dette i ukene fram mot fødselen! Men 8 dager før termin kom en heller "tynn" gutt på 3320, så er ikke alltid dette stemmer, hvis dette kan være noen trøst??!!!!
Desembernisse Skrevet 6. februar 2007 #3 Skrevet 6. februar 2007 Heisann, hoppsann! Jeg venter en stor bror/søster. Var på ultralyd i uke 31 og da ble vekten estimert til 2500 g. Og med tanke på hvordan de legger på seg den siste tiden regnet legen med at babyen kom til og være rundt 5 kg ved terminen. Den blivende storebror var 5200g og 55 cm lang da han kom til ved keisersnitt for nesten 2 år siden. Da ville de ikke sette meg i gang fordi de mente at riene ikke ble like gode da. Og for å få ut slik en stor klump trenger man gode rier. Så da jeg gikk i fødsel 5 dager på overtid ble det keisersnitt. Helt greit for meg, da han var 39 cm rundt hode. Denne gangen blir jeg veldig godt fulgt opp. Får ultralyd en gang i mnd og er ganske titt hos jordmor. Hvis det viser seg at denne blir så stor som de tror blir det planlagt keisersnitt ca 14 dager før terminen:) Har egentlig hatt lyst til å føde normalt, men man skal jo leve etter fødselen også. Dessuten sitter nurket med rumpen godt nede i bekkenet, og viser egentlig ikke noen tegn på å snu seg! Lykke til med din store lille baby:)
Lucie*OgGuttaBoys* Skrevet 6. februar 2007 #4 Skrevet 6. februar 2007 Min forrige va nesten 5,3 kg og 54 cm og født på normalt vis.. Noe æ kunne halshugget de som bestemte det, for gutten som kom ut va så å si livløs, men i dag e han e flott normal 3 åring.. Håpe nuret som kommer e normal.. Krysser og håper..
Dr. Horrible Skrevet 11. februar 2007 #5 Skrevet 11. februar 2007 Denne gangen veit eg ikkje kva som skjer, har akkurat fått positiv test. Men forrige gang sa legen min heile tida at babyen kom til å bli stor. Det var likevel aldri snakk om ekstra oppfølging pga det. Småen blei født etter igangsetting 15 dagar over ul-termin (20 dagar over menstermin). Han var 4440g og 54cm. 37cm rundt hodet. Fødselen gjekk greit, men alt for fort (styrtfødsel, 1t 20min fra 3cm åpning) noko som førte til at det blei masse sying. Denne gangen skal eg holde meg så godt unna sukker som mulig i håp om at babyen ikkje skal bli så stor.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå