NewYorkMom_får_to_tette Skrevet 6. februar 2007 #1 Skrevet 6. februar 2007 Det staar saa mye forskjellige paa disse nettsidene som selger bleier, og det hadde vaert greit aa hoere erfaringer fra noen litt mer "noeytrale" kilder. Som jeg nevnte i et tidligere innlegg bor mannen min og jeg i USA men kommer til Norge rett foer foedsel. Vi kommer nok derfor til aa kjoepe bleier her og ta med til Norge. Disse "Fuzzi Bunz" bleiene ser jo veldig fine ut, men hvor mange trenger vi egentlig? Tenker at jeg kanskje kjoeper 18-20 i stoerrelse "small" (nyfoedt til 4-8 mnd) og 12 i stoerrelse "medium." Da blir det vel klesvask ca. annenhver dag tenker jeg. Men holder det? Kan jo evt. supplere med noen engangsbleier hvis det ikke blir nok, men hvor mange bleier pleier babyer aa bruke per dag?
Gjest Skrevet 6. februar 2007 #2 Skrevet 6. februar 2007 Eg har null erfaring, vil berre (igjen) anbefale deg å melde deg inn i tøybleieforumet på www.tettinntil.com (du må registrere deg som brukar på tettinntil først og så "søke" om tilgang til tøybleieforumet) Det er heilt genialt, masse meir liv enn her inne, og mange fleire engasjerte tøybleiebrukarar. Ei verkeleg gullgruve for oss nybyrjarar i faget
Lurifaksmammaen Skrevet 8. februar 2007 #3 Skrevet 8. februar 2007 Svarer der her jeg, selv om jeg ser at du har kommet inn på tettinntil også (velkommen!!) Det du vil erfare - er at det fort blir slitsomt å ha "for få" bleier. I hvertfall er det min erfaring. Jeg begynte med tøybleier som et prøveprosjekt - og fikk fort for få bleier.. Min erfaring er at for meg passer det å ha nok bleier til 3 dagers bruk. Nyfødte bruker ofte ganske mange bleier i starten - mine har brukt ca.10-12 bleier. Lurifaksveitja er nå 11 mnd - og bruker stort sett 4-5 bleier pr. dag.
NewYorkMom_får_to_tette Skrevet 8. februar 2007 Forfatter #4 Skrevet 8. februar 2007 Ja--naa har jeg endelig klart aa melde meg inn der ogsaa. (Det var ikke lett.) Takk for velkomsten, og for gode svar. Hmmmm...faar se om vi boer satse paa noen brettebleier i tillegg--eller evt. supplere litt med engangs i begynnelsen. Tror ikke jeg vil kjoepe mer enn 18 smaa--de er dyre, gitt!
Miniina Skrevet 11. februar 2007 #5 Skrevet 11. februar 2007 Jeg er reg bruker på tettinntil men hvordan kommer jeg meg videre til sidene om tøybleier??? Søke på kontrollpanel, hvor? Skjønner ingenting jeg!!!
Lumsk Skrevet 12. februar 2007 #6 Skrevet 12. februar 2007 Såvidt jeg husker så går du på kontrollpanel og trykker på gruppemedlemsskap nede på venstre side. Der skal du vel få til å søke om medlemsskap i gruppa.
Lumsk Skrevet 12. februar 2007 #7 Skrevet 12. februar 2007 FB-ene er ganske dyre ja, men mange skryter hemningsløst av dem. Vi har bestilt en for å prøve nå. Vi har brukt brettebleier og papirbleier i kombinasjon fram til nå for i begynnelsen så hadde han så ofte avføring at vi gikk gjennom ganske mange bleier. Nå som han er litt eldre blir det enklere å begynne rett på M/L i formdydde bleier - avhengig av hvilken bleie vi prøver.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå