Gå til innhold

Familieskiferie....Geilo, Voss, Trysil???

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi har vært på Voss maaange ganger og storkoser oss der. I år vil vi prøve noe annet. Er snakk om neste torsdag til søndag.

Vi reiser med to barn på 2 og 5 år. Familie"ferie" med andre ord.

Noen flotte hoteller å anbefale og evt. hvor?

HJELP oss please...........

Skrevet

Hva med Gaustablikk?? kjempe flott!! også er det jo ett av landets beste badeland nede i byen på Rjukan.. :) jeg er der i fra og anbefaler jo selfølgelig det!! ikke så langt å kjøre dit heller.... (spørs jo hvor du er i fra da :))

Skrevet

jeg har hvert på trysil i alle år jeg da, tror dette blir det 18 eller 19året, så jeg anbefaler det da.. stort skianlegg, med bakker for alle... akebakke for to åringen og nok å gjøre for alle selv om dere ikke er i bakken. fine spisesteder, og hvis de ikke har forandret på det ( har aldri bodd på hotellet) så er det badebasseng der...

jeg trives veldig der oppe hvertfall.... koser meg alltid masse.....

Skrevet

med barn i den alderen, ville jeg valgt Geilo. Se www.geilo.no

Hotell;

www.bardola.no

www.vestlia.no

www.drholms.no

eller hytte / leilighet på www.geilofjellandsby.no

Utrolig fine skimuligheter for barn i alle aldere

Skrevet

Vi var i Trysil i helgen 2 gang jeg er der nå, synes det er veldig fint der:) Er ikke det Norges beste skiplass da tro?!

Vet ikke om noen fine Hoteller og slik, vi leide firma hytte!

Skrevet

Vestlia på Geilo er min favoritt med familie. Mye pent å si om stedet og hotellet, aller viktigst for meg er at det er skikkelig bra ski in ski out, slik at man kan dele på barnepass og skikjøring når de minste blir kalde og slitne, dessuten basseng og nyoppusset, veldig lekkert.

Skrevet

Vi ahr vært på Voss de siste gangene. Bodd på Park Hotel eller Fleischer (de har basseng). Ellers er det et supert basseng som brukes til bl.a babysvømming i nærheten av sentrum (37 grader i vannet, vanligvis er det i andre basseng 25). Da har vi vært på Voss ski og Fjellheiser-SUPERT. Egen barneavdeling osv.

http://www.voss-fjellheisar.no/

Men i Mykrdalen 30 min fra Voss sentrum er det komemt et nytt skiområde, geniale greier.... veldig barnevennlig. Mange nye hytter og mange hytter for utleie-dette er snakk om hytter med fantastisk standard, og alle hyttene er nye. Rene og pene og moderne. Kan anbefale på det varmeste. I Myrkdalen er det bare masse nye hytter, skiområde, skiskytterarena, turløyper osv., ja kan VIRKELIG anbefales......

http://www.vossfjellandsby.no/

Både Voss fjellandsby og Voss ski og fjellheiser er fantastisk, men Voss fjellandsby er NYTT, og veldig populært. Holder en knapp på det viss dere vil til fjells og omgås barnefamilier. Det er ingen fasiliteter der utenom en lite hotell like ved, varmestuer i tilknytning til heisene osv. men hyttene er så fine og moderne og anlegge så bra med ski in ski out at det gjør ikke noe. Dessuten er det bare 30 mion fra Voss sentrum med mange shoppingmuligheter.

Tilbake til meg...

Men i år vil vi en annen plass for variasjonen sin del...

Føler Trysil blir litt for partypreget....

Ungene våre er små, så vi trenger ikke svært slalombakker osv. Men en koselig familieferie der vi kan stå litt på ski osv. bade osv.

HI

Skrevet

Hallingskarvet er helt topp med så små barn, så er det ikke så veldig langt fra geilo heller... Det er ikke så utrolig mye folk....

Skrevet

Hei. Vi skal te hallingskarvet neste helg, skal bo på hytte ved skibyen..Satser på å få stått litt i bakken..GUllet e snart 7 mnd, så ho må nok bli på hytta, eller så får besteforldrene passe ho..hehe.. Ellers kan æ jo si at Geilo e en fin plass.Kan si ifra korsn d va på Hallingskarvet når vi kommer tebake, men da har nok dere vært på tur..God TUR iallefall uansett kor dere havner;O)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...