Gå til innhold

dere som gir MME


tess27 jonathan kom 23.12.06

Anbefalte innlegg

lager dere opp for flere måltider av gangen?? jeg lager opp på 6 flasker av gangen og setter de i kjøleskapet.. det er vel ikke farlig det?? veninda mi sa at det ikek var bra... syntes det er greit og gjøre det sånn pga da slipper jeg og stresse med det når han er sulten..

 

oxo lurte jeg på om dere har prøvd denne HIPP mme?? så det bare var 450g i pakken hvor lenge varer den da ca?? bruker collet nå den er det 900g i pakken og den har jeg i ca 1 uke ( kansje litt over ) og hvor mye koster HIPP??

 

klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg lager ei og ei flaske, men hvis jeg kun hadde gitt mme hadde jeg nok laget opp et dagsforbruk. Slik jeg har forstått det kan mme kjøles ned og varmes opp en gang. Etter nedkjøling tåler den et døgn i kjølen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

vet ikke noe om hipp mme, vi bruker nan ha1 fra apoteket.. og vi lager også 4-6 flasker om gangen og setter i kjøleskapet... så lenge de ikke står lenger enn 1 døgn skal det gå bra. Ask har i hvert fall ikke problemer med det.. har faktsikt lagt merke til at han gulper mindre og får mindre magevondt av flasker som har stått i kjøleskapet, heh..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

 

Har du microbølgeovn?

Jeg koker opp vann som jeg heller på alle flaskene. Så setter jeg dem i kjøleskapet til avkjøling. Så når snupp skal ha mat varmer jeg vannet i microen, så har jeg i pulveret, så da får de "fersk" melk hver gang. Og det sparer meg for masse tid. Helt genialt forslag fra min mor :o)

 

Vi bruker HIPP nå. Vet ikke hvor mye den koster det var sambo som kjøpte den. Men skal kjøpe mer i morra, så da kan jeg sjekke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

vi koker vannet i kjele, vi... når man bruker microen koker vannet også, men det blir ikke "rent" hvis dere skjønner? det blir ikke sterilisert.. så jeg tørr ikke... :o overreagerer sikkert.. men for meg funker det best å koke vann og lage noen flasker ferdig, som står i kjøleskapet til jeg trenger dem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg å koker vann i kjele først. Ikke i microen, det tør jeg ikke. men jeg varmer vannet som er ferdig kokt i microen :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her går det i collett, så vet ikke hva Hipp sin koster.

Jeg koker opp vannet i vannkoker (det gjorde de på sykehuset), heller 250 ml over på to avant beholdere og blander ut pulver i dette etterhvert. Syns det er lettvindt å gjøre det slik.

Når jeg skal ut på noe tar jeg med rene flasker i stellebagen og så har jeg melkebeholderen i en beholder fra avant. Isopor med hardplast inni og skinn rundt. Der holder kald melk seg kald og evt varm melk seg varm. Men har alltid bare med meg kald jeg da.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg koker også vann og har i kjøleskapet. Varmer så opp i microen og har pulveret i. Veldig enkelt:)

 

Hipp kosta 45 på prixen hos oss. Noe dyrere i andre butikker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Måler opp flasker med ferdigkokt vann på kvelden, sånn at jeg slipper å måle opp til måltidet om natten og morgenen. Men blander ikke i pulveret. Gjør det etter at jeg har varmet opp vannet i mikroen. Bør helst ikke blande mer enn et måltid om gangen. Melken er ikke fersk når du gir den da.

 

Har nettopp begynt å gi HIPP nå. Lillegutt fikk mye vondt i magen og gulpet masse av både Collett og NAN. Er kjempefornøyd med HIPP. Men måtte gi et par måltider før han ble vandt med den. Varer kanskje 5-6 dager her i huset. Han drikker ikke så mye til hvert måltid. Kanskje 70-80ml hver gang. Kjøpte den på Mega. Der kostet den i underkant av en 50-lapp.

 

Fikk du svar på alt du lurte på nå? :)

Håper det:)

 

Klemz

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bra man kan lage flere flasker om gangen...

Til nå har jeg laget en og en flaske... det blir det slutt på nå...

...for når han våkner og er sulten ville han helst ha spist for 10 min siden...skikkelig utålmodig type... :))

Kjekt at det kan gå litt fortere..

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...