mie84 Skrevet 6. februar 2007 #1 Skrevet 6. februar 2007 Eventuelt hvor mye og hvor mye sukker??? Gutten min er 6 uker, kan jeg gi han det da?
Fødemaskinen Skrevet 6. februar 2007 #2 Skrevet 6. februar 2007 Jepp, 1 ss sukker pr desiliter vann. 2,5 dl pr time. Evt oftere ved kolikkanfall.
mie84 Skrevet 6. februar 2007 Forfatter #5 Skrevet 6. februar 2007 Tenker kansje han bare er tørst noen ganger, og ikke sulten..
jente 06/06 jente 08/08 Skrevet 6. februar 2007 #6 Skrevet 6. februar 2007 Trenger ikke gi en på 6 uker noe ekstra så lenge han legger på seg og er stort sett fornøyd, Sukkervann er til de med kollik eller veldig vond mage. Om du absolutt vil gi noe, kok vann og gi det. Jeg ha ikke tulla noe annent enn melk de første 4 mnd enda det var varmt og sommer. Mye mat og drikke i melken din eventuelt mme.
Fødemaskinen Skrevet 6. februar 2007 #7 Skrevet 6. februar 2007 Gir kun ved magevondt. Evt om han hadde blitt syk og ikke fått i seg noe.
litoja&Nemi♥ 13.05.06♥ Skrevet 6. februar 2007 #8 Skrevet 6. februar 2007 Så lenge han får morsmelk, så trenger han ikke annen tørstedrikk. Om han får erstatning, og du tror han er tørst så kan han få vann. Sukkervann blir brukt som smertelindring.
Anonym bruker Skrevet 6. februar 2007 #9 Skrevet 6. februar 2007 Annen drikke er ikke nødvendig ved siden av mm eller mme. Evt kan du gi kokt og avkjølt vann. Men sukkervann blir mer som medisin å regne - det er bevist en viss smertestillende virkning. Det er overhodet ikke egnet som vanlig drikke til babyer.
spagetti Skrevet 6. februar 2007 #10 Skrevet 6. februar 2007 Bruker sukkervann dersom lillejenta vår får vondt i magen, som en slags medisin. Ikke som tørstedrikk. 1 dl kokt vann blandes med 1 ss sukker. Jeg oppbevarer det i et lukket glass i kjøleskapet i 1 døgn før jeg skifter det ut.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå