Gå til innhold

Gir dere babyen deres sukkervann???

Anbefalte innlegg

Skrevet

Eventuelt hvor mye og hvor mye sukker???

Gutten min er 6 uker, kan jeg gi han det da?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jepp, 1 ss sukker pr desiliter vann. 2,5 dl pr time. Evt oftere ved kolikkanfall.

Skrevet

Hvorfor vil du gi ham sukkervann????

Skrevet

Tenker kansje han bare er tørst noen ganger, og ikke sulten..

Skrevet

Trenger ikke gi en på 6 uker noe ekstra så lenge han legger på seg og er stort sett fornøyd, Sukkervann er til de med kollik eller veldig vond mage. Om du absolutt vil gi noe, kok vann og gi det. Jeg ha ikke tulla noe annent enn melk de første 4 mnd enda det var varmt og sommer. Mye mat og drikke i melken din eventuelt mme.

Skrevet

Gir kun ved magevondt. Evt om han hadde blitt syk og ikke fått i seg noe.

Skrevet

Så lenge han får morsmelk, så trenger han ikke annen tørstedrikk. Om han får erstatning, og du tror han er tørst så kan han få vann.

Sukkervann blir brukt som smertelindring.

Skrevet

Annen drikke er ikke nødvendig ved siden av mm eller mme. Evt kan du gi kokt og avkjølt vann. Men sukkervann blir mer som medisin å regne - det er bevist en viss smertestillende virkning. Det er overhodet ikke egnet som vanlig drikke til babyer.

Skrevet

Bruker sukkervann dersom lillejenta vår får vondt i magen, som en slags medisin. Ikke som tørstedrikk.

1 dl kokt vann blandes med 1 ss sukker. Jeg oppbevarer det i et lukket glass i kjøleskapet i 1 døgn før jeg skifter det ut.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...