Gå til innhold

Sjokkerende å lese om mødre som ønsker å få ut babyene sine flere uker for tidlig!

Anbefalte innlegg

Er virkelig sjokkert! At det går an! Ser flere mødre her i uke 33+ som snakker om hvor leie de er og vil ha ut barnet, og som sier at de skal gjøre ting for å få fødsel igang! Virkelig syk tankegang, har de noen snøring om hva det vil si å få og å VÆRE et prematurt barn?

Hilsen en som jobber med premature barn.

Fortsetter under...

Tenk dere litt om nå..

For noen er det jo reelt og måtte føde for tidlig av forskjellige årsaker.

Ja, det er ikke best for barnet.

Mennoen ganger må også hensyn taes til mor.

Det er vel ikke alt som kommer frem her på disse sidene, og noen av disse kan jo ha vondre reelle grunner for nettop dette ønsket .

Og det skjer jo at man får føde så tidlig nettop pga av mors sykdom/plager. Vi er ikke alle bygd likt.

Syns denne overskriften var provoserende jeg da..

Har selv hatt et svært problematisk svangerskap før der det var snakk om å ta ks mellom uke 30 og 33 av grunner for både mor og barn, var innlagt da.. heldigvis gikk det såpass greit at det ble uke 35 i steden.. men ikke uten problemer og skader i ettertid for oss begge.

Derfor er jeg litt mindre krass mot de som opplever det tøft etter uke 30, man kanheller ikke vite hv asom egentlig foregår.. vær så snill og ikke døm alle slik som ved dette her..

Det blir ekstr atøft for dem som må føde før også.. det er ille nok det..

Kansje det er bedre med oppmuntring, støtte og fakta til dem som sliter.. For ofte går man med ting alene..og her inne i cyberspace er det eneste stedet slike ting får utløp fordi man kan være litt anonym.

Det er mange som ikke vet hva som skjer med et prematurt barn.

Ja, men det står faktisk ikke så veldig mye på denne svangerskapskalenderen til bim heller, om du leser den får du inntrykk av at det er helt uproblematisk å føde et barn etter uke 33.

så vel... kommer også an på hva man har let og vet når man sier slike ting.. men noen har problemer med å gå i 40 uker av forskjellige årsaker..

vel...

• 3 uker senere...

til deg over her: Det gjelder jo selvfølgelig ikke de som har reelle grunner til å få i gang fødsel før tiden. Men de som ikke har noen annen grunn enn at de rett og slett ikke gidder mer. Jeg kan ikke svare for noen andre enn meg selv her, men jeg mente det i hvert fall ikke slik som du oppfattet det. Selvfølgelig har jeg forståelse for de tilfeller hvor igangsetting er nødvendig. Skulle bare mangle! Synes du tok litt på vei her jeg, men skjønner reaksjonen din likevel. Og det er greit at det er mange som ikke vet hva som skjer med et prematurt barn, men folk bør jo undersøke, og vite hva de gjør når de går så drastisk til verks at de prøver å få i gang en fødsel så pass tidlig. Og har de så sterke plager så bør jo de også da ta det opp med lege og jordmor og rådføre seg med dem først. Så det var ikke slike tilfeller som ditt det er snakk om provoserer, men de som rett og slett ikke har noe reell grunn til sette i gang fødselen!

Hei

D e grett nåkk at d e "teit" å sete å sei sånt vertfall i veke 33. Men ikke døm andre. D e kansje en grunn for at d e slitsomt for enkelte. Klart d e bedre at beibin e dr inne so lenge so muli(d veit alle),mn som regel so kjæm no beibian når dei e moden før d.

Men sjønna ka du meina,mn sett d inn i situasjonen t fålk før d bli uttalt om saken.

Mi meining om me sjøl da: e at ej vella aldri at beibin min sku kåmt altfor tili bære for dei plagen ej he da.

Men d e ej!

PS. E sjøl født som prematur beibi..

Annonse

Er selv i uke 31+3 og jeg er rimeli lei (pga bekkenløsning og svangerskapskløe) og spøker med at jeg vil ha ungen ut nå...Men ØNSKER det overhode ikke.

Vet at ungen har det best i magen min til han er klar for å komme ut.

Men tror alle kan si ting i ren fortvilelse...

Syns d er litt trist å lese at mange blir så provosert og d virker som folk dømmer andre utn egentli å vite alle detaljer.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...