Gå til innhold

ryggsmerter og hodepine

Anbefalte innlegg

Skrevet

jeg er nå i uke 17+ 5. Har slitt en del med ekstrem kvalme tidligere, men det ser ut til å gi seg nå! Endelig! Men jeg sliter derimot nå med hodepine og ryggsmerter. Det er ikke hver dag, men når jeg får smerter er de så intense at jeg ikke vet hvor jeg skal gjøre av meg. Ryggsmertene er i korsryggen.

Noen som har erfaring med dette?

Leste nettopp om aborter og fikk angst når det står at man b.l.a. får ryggsmerter hvis fosteret dør i magen uten å komme ut!

Har heller ikke kjent noe liv inni magen min enda, så jeg er jo litt engstelig for om alt står bra til der inne.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har en del verking i ryggen. Var hos jordmor i forrige uke, og ho mente det skyldes hormonforandringer.. For noen utvikler det seg til bekkenløsning. Men hvis det bekymrer deg fælt burde du gå til jordmor. Kanskje ho kan finne hjertelyden - så klarer du å slappe bedre av etterpå.

Skrevet

Hei du:)

Hodepine er ganske normalt i det stadiet du er nå. Dette er hormonelt som regel og kan oppleves ganske intenst. Jeg hadde det også slik, men det ga seg rundt uke 19-20.

Smertene du har i korsryggen kan være bekkenløsning. Det er visst vanlig å få bekkenøsning rundt 4-5 mnd på vei. At du ikke kjenner liv, trenger ikke å bety at fosteret ditt er dødt. Det er nok bare litt tidlig ennå, Mange kjenenr ikke liv før der er 22-23 uker på vei.

Men vet du hva; ta deg en tur til legen eller jordmor. Det jeg sier er hva JEG tror og det er vel egenltig bare en lege eller Jordmor som kan si ting med litt større sikkerhet. Men jeg tror egentlig bare at du er litt redd og at alt er i skjønneste orden. Det er uansett bedre med en tur for mye til legen:)

Ønsker deg lykke til!

Skrevet

tusen takk! Er vel litt overbekymret...Dette er mitt første svangerskap og det har ikke vært lett. Har 2 kolleger som skal bli fedre og de forteller at dere damer ikke har noen plager. Nå skal jeg til ultralyd tirsdag om en uke, så får jo vite om alt er i orden da. Blir bare så urolig av og til når jeg leser triste historier og slikt.

Men det hjelper å høre at andre har slitt med det samme og at det mest sannsynlig er normalt!

Skrevet

Kanskje du har låsninger i bekkenet. (Altså LÅSNINGER, ikke løsning..) Dette kan gi smerter i korsrygg.. Jeg gikk til kiropraktor for det, og fortalte at jeg hadde mye hodepine også( hadde gått med det konstant i 1 mnd, holdt på å bli sprø..!!). Kiropraktoren fant ut at jeg hadde låsninger både i bekken og nakke, og allerede etter første behandling var hodepinen borte!!Fantastisk!!! ANBEFALES! Og om en har bekkenløsning, er det bare å si ifra til kirop. og så tar han/hun hensyn til dette i forhold til behandlinga. Det skader iallefall ikke å prøve, det kan hende du faktisk blir bedre..! :D Lykke til!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...