Anonym bruker Skrevet 6. februar 2007 #1 Skrevet 6. februar 2007 Det er helt for JÆVELIG å tenke på. Skal ned 40 kg 50 hadde vært helt alfaomega.... etter fødselen... har fem uker igjen og driver å manner meg opp til å starte etter fødselen... hvor lang tid vil det ta? hva funker/funker ikke? noen som har slanketips/oppskrifter på sund mat osv... treningsplan? noen som har råd ? takker for alle svar..
Anonym bruker Skrevet 6. februar 2007 #2 Skrevet 6. februar 2007 Grete Roede fungerte veldig bra for meg iallefall. Jeg gikk ned 30 kg på litt over et år. uten å være helt hysterisk. Kosa meg godt innimellom! Dessuten er det veldig mye mat, for de endret "opplegget " sitt for et par år siden, så jeg måtte faktisk kaste deler av middagen min den første tiden! Problemet for mange er at man rett og slett ikke vet om hvilke matvarer som kan erstatte de mindre sunne matvarene. Og at man spiser altfor sjelden,og forbrenningen går ned. Grete Roede har mange bra triks! Min kursleder gikk ned 54 kg på et år, men hun stod nok litt mer på enn meg. Men det er faktisk ikke så vanskelig, når en slipper å gå rundt sulten hele tiden! Slik det er med mange andre kurer. Jeg skal i allefall fortsette når vår baby er ute:) Lykke til!!
Anonym bruker Skrevet 7. februar 2007 #3 Skrevet 7. februar 2007 Jeg kan anbefale vektklubben til VG. Der får du lagt opp hvor mange kcal du skal ha hver dag for å gå ned ønsket mengde i løpet av en viss tid. Alt beregnes ut i fra høyde, vekt, aktivitetsnivå, kjønn osv. Er mange eksperter der man kan stille spørsmål til, i tillegg et forum alle medlemmene har tilgang til der man kan ta opp stort og smått, få tips osv. Er en dagbok der man fører inn alt man spiser og så ser man fordelingen av fett, protein og karbohydrat. Målet er å få det en perfekt fordeling med 60% karbohydrater, 15-20% fett og 15-20% protein. Man lærer utrolig mye av å bruke den dagbokkalkulatoren! Man legger også inn trening og kan se hvor mange kcal man har forbrent. Har vært med der 5mnd og gått ned 17,5kg Koster 598 for ett år. Billigere enn Grete Roede altså, men noen må jo ha den "offentlige fornedrelsen" det er å stå på vekt foran andre for å ta tak i ting. For meg fungerer det fint å legge inn ny vekt i vektklubben hver uke og så rapporterer man til klubber man er med i på forumet og får eventuell ris og ros der. Alt kan være anonymt der altså Adressen er www.vektklubb.no
Baila Skrevet 12. februar 2007 #4 Skrevet 12. februar 2007 Hei! Eg er bare på besøk her, men eg har et par råd som du kansje vil følge. Det som fungerer best er å få en sunn livsstil, som du klarer leve med. Det vil sei at du bør spise 5 små,sunne måltider til dagen. Dermed unngår du å bli sulten og du holder et stabilt blodsukker. Spis grovbrød med et pålegg du liker(unngå sjokolade pålegg) , frukt, grønnsaker, juice, melk og drikk 1- 2 liter vann til dagen. Ikkje bli for opphengt i kcal telling, for i det lange løp så blir det vanskelig. Og når lørdagen kommer, så kan du med god samvittighet unne deg litt godteri. Spis deg aldri "stapp mett" Dette gjer garantert vekt tap, fin hud og mye energi. Eg vett det er vanskelig, fordi eg gjorde likt selv i fjor. Gjekk ner fra 73kg - 64kg på 6mnd. Dess større me er, jo fleire kg vil fosvinne. Eg trente ikkje då, men det ska eg gjer itte denne fødselen (Er tyngre denne gang.. ) Velg en trening DU LIKER! Det skal være kjekt, og ikkje grusomt. Eg kommer til å gå turer, jogge, og danse til musikk i tillegg til noen mage/rumpe/lår/rygg øvelser. Både gleder å gruer meg til å begynne,for med bekkenløsn. så er min kondisjon på bunn. Men det blir enklere etter hvert, det tyngste er å begynna. Lykke til =)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå