Anonym bruker Skrevet 6. februar 2007 #1 Skrevet 6. februar 2007 var hos fastlegen min i dag for å få henvisning til fysioterapi pga stoore bekkenplager. humper rundt på krykker og kan knapt gå. drittsekken presterte å si at dette hadde ingenting med bekkenet å gjøre og at "det er jo ikke rart du har vondt så stor og tung som du har blitt. du burde jo ha tenkt på at det ikke er bra for kroppen din å legge på seg så mye, så dette kan du jo bare takke deg selv for. du kan gjerne få en henvisning, men siden det er fordi du har lagt på deg og ikke fordi du er gravid, så må du nok betale allt sammen selv. plagene vil jo gå vekk hvis du slanker deg litt......" drittsekken!!! så her sitter jeg da, og har jo overhodet ikke råd til å betale for fysio selv.....joda, jeg har riktig nok lagt på meg 17 kilo, men allikervel. har nå litt over 1 uke igjen til termin, og han hadde ingen intensjoner om å hjelpe meg. det var iallefall meningsløst når det bare var 1 uke igjen. han tenkte ikke mye på at jeg faktisk kan komme til å gå over. det er det jo ingen som vet. uff, måtte bare få det ut. jeg føler meg ikke mindre hval nå enn jeg gjorde før iallefall..... sukk..
Gjest Skrevet 6. februar 2007 #2 Skrevet 6. februar 2007 ehm...for en dust!!!! gå tilbake å få den henvisningen du,det er gratis så lenge du er gravid og 6 mnd etterpå!!! selvfølgelig er bekkenet problemet når du er gravid,hadde jo ikke fått vondt der om ikke!!!
Silker Skrevet 6. februar 2007 #3 Skrevet 6. februar 2007 At det går ann,foe en dritt!! 17 kg er for det første ikke mye, men det er egentlig helt uvesentlig, for sånn snakker man ikke til folk uanssett!!! Du burde virkelig bytte lege! Selv om det kanskje ikke hjelper deg så mye akkuratt nå men... Er du tilknyttet et legesenter, så kunne du kanskje fått time hos en annen lege der?
Anonym bruker Skrevet 6. februar 2007 #4 Skrevet 6. februar 2007 men 17 kilo er vel litt i overkant, eller??
Anonym bruker Skrevet 6. februar 2007 #5 Skrevet 6. februar 2007 Fy søren for en lege.... Er bare i uke 28 og har lagt på meg 15 kg til nå, hadde legen prøvd å si det til meg hadde jeg blitt fly forbanna.. Er 50 & sykmeldt for tiden sliter litt med noen extra kg, begynner å "røyne" på ryggen også np, men ikke no i bekkenet foreløpig.. Hvor gammel er du? Jeg er nok noen år eldre enn deg, så jeg tror ikke legen hadde turt å si noe om du var over 30-35 år.. Lykke til!
Silker Skrevet 6. februar 2007 #6 Skrevet 6. februar 2007 Det er ikke gratis hvis ikke legen har skrevet "bekkenplager men gangbesvær" på henvisningen...
2 gutter og 1 jente Skrevet 6. februar 2007 #7 Skrevet 6. februar 2007 Det er det verste. Jeg kommer garrantert til aa legge paa meg mer enn 17 kilo. er jo ikke uvanlig mye det da. er jo helt normalt. Jeg fikk bekkenplager for nesten 2 maaneder siden, og det er jo ikke pga vekta. (da hadde jeg jo knapt lagt paa meg 2-3 kilo. Men det der skal du ikke finne deg i. Gaa tilbake og spyt paa han!!!!!
Silker Skrevet 6. februar 2007 #8 Skrevet 6. februar 2007 Du mener det når man har en uke til termin eller???
Sommerfugler Skrevet 6. februar 2007 #9 Skrevet 6. februar 2007 Jeg er helt sjokkert jeg! 17 kg er jo ikke unormalt og han er tross alt allmennlege og ikke fysioterapeut, så han har uansett ikke grunnlag for å uttale seg... Jeg hadde byttet fastlege! Om det er noe trøst vedr BL, så ble jeg inmari mye bedre når hodet festet seg Lykke til
singingintherain Skrevet 6. februar 2007 #10 Skrevet 6. februar 2007 Synes han var utrolig frekk, ville ha byttet lege var jeg deg.. Min lege gav meg henvisning til fysio med engang jeg nevnte at jeg hadde hatt vondt i ryggen/bekken - hvis han er i tvil om det er bekkenløsning kan han jo sende deg til fysio for å bekrefte/avkrefte dette. Selv om det er kort tid til fødsel -kan man jo bli plaget med det lenge etter fødsel.. Finnes mange folk som er overvektige -men som går helt fint..nei..noen skulle aldri ha hatt yrker der de må jobbe med andre mennesker!!
Silker Skrevet 6. februar 2007 #12 Skrevet 6. februar 2007 Såpnne som deg tror jeg bare er ute etter å lage kvalm jeg... Stakkars
Anonym bruker Skrevet 6. februar 2007 #13 Skrevet 6. februar 2007 nei, faktisk ikke... jeg bare skriver det jeg mener... og jeg synes 17 kilo er i overkant...
fiona71*2pp Skrevet 6. februar 2007 #14 Skrevet 6. februar 2007 Åh herregud æ hadde blitt forbanna. 17 kg på ett svangersakp e alledeles ikke FOR mye. Æ har no venninne som har lagt på sæ både 20 og 30 kg, dæm har no uansett fått henvisning tell behandling på bekkene. Faken ta æ blir så irritert av sånn der. MEN, du treng ikke henvisning fra lege hvis du drar til en manuell terapaut! Dæm tar dæ sjøl inn for utredning og ser om du treng behandling, så æ trur æ ville gått direkte til dæm. Dæm både massere, knekke opp, teipe bekkene om det trengs osv. Har sjøl gått til manuell terapaut siden æ va i uke 13, og æ har termin i dag. Har ikke betalt ei krona, og får også gratis behandling inntil 6 mnd etter avslutta svangerskap hvis det ikke går over. Så, glem den møkka legen, få dæ en ny, og kom dæ på behandling. At du har lagt på dæ 17 kg, kan ikke være grunn tell bekken probleman dine. Skulle iallefall være veldi rart. Det e helt normalt å få problema me bekkene på tampen av graviditeten... Lykke til
Anonym bruker Skrevet 6. februar 2007 #15 Skrevet 6. februar 2007 Sjekk på nettet om det er en manuell terapeut i nærheten av der du bor. Da trenger du ikke henvisning fra lege heller! Gratis behandling! Jeg er + 20 kg!! Håper den m frekke kommentarer på vekt bobler over m væske på slutten, så blir d nok slutt på å rakke ned på andre!! Ikke noe en VELGER selv!!
Anonym bruker Skrevet 6. februar 2007 #17 Skrevet 6. februar 2007 ingen fare med meg... jeg er 2 dager på overtid og har lagt på meg 12 kilo... man kommer langt med et sunt kosthold og litt mosjon...
Anonym bruker Skrevet 6. februar 2007 #18 Skrevet 6. februar 2007 takk for mange svar:) joda, dette var dråpen for meg, kommer aldri mer til å gå til den legen der. han skrev jo en henvisning, men sørget for at det stod klart og tydelig at det var pga vekten og ikke hadde noe med svangerskapet å gjøre.... sukk.... han har jo ikke vært noe til lege fra begynnelsen av, men jeg har bare gått til han for å få forlenget sykemeldingene mine og når jeg hadde nyrebekken betennelse for noen måneder siden. fiona71 *TERMIN*: hva er manuell terapaut? og hvor finner jeg de? HI
Anonym bruker Skrevet 6. februar 2007 #19 Skrevet 6. februar 2007 til anonym: jeg HÅPER du ESER ut (overtid eller ikke)! beklager, men du irriterte meg. hva faen vet du om mitt kosthold og om jeg har vært i mye aktivitet i svangerskapet???? IKKE EN DRITT!!!!!! HI
Anonym bruker Skrevet 6. februar 2007 #20 Skrevet 6. februar 2007 det var myntet på anonym som kritiserte vektoppgangen min og ikke den andre anonym altså...... HI
Anonym bruker Skrevet 6. februar 2007 #21 Skrevet 6. februar 2007 nei, jeg vet ikke stort om ditt kosthold eller aktivitetsnivå.... men det virker ikke som du har vært av de mest aktive... og ja, jeg beklager at jeg synes at 17 kilo er i overkant, men les i bøkene og ANBEFALT vektøkning er mlm 12 og 14 kilo... mao. 17 er i overkant...
Anonym bruker Skrevet 6. februar 2007 #22 Skrevet 6. februar 2007 nei, det virker sikkert ikke sånn siden jeg har gått opp 17 kilo, men det vet du ingenting om. til din informasjon, så har jeg vært veldig aktiv, helt frem til jeg fikk stoore bekkenplager for noen uker siden. at jeg har vært sykemeldt mye av svangerskapet har ingenting med aktivitetsnivået mitt å gjøre.
2 barnsmor 81 Skrevet 6. februar 2007 #23 Skrevet 6. februar 2007 Herregud, anonym her er bare ute etter å lage bråk. Tipper det er ditt første barn og at du ikke er en dag over 19, ihverfall ikke når det kommer til utvikling i hjernen.. Kanskje du burde prøve å opplyse deg selv litt før du rakker ned på andre. Utrooolig umodent.
Anonym bruker Skrevet 6. februar 2007 #24 Skrevet 6. februar 2007 Jeg vil bare takke alle for støttende svar. måtte bare få ut litt frustrasjon over legen min. utrolig kjedelig at det ikke er mulig å legge inn et innlegg her uten at en eller annen må "rakke ned" på den det gjelder. men det er vel sånn det er. noen er jo bare så altfor mye bedre enn oss andre;) det er jo ikke mye vi kan gjøre med det. igjen, tusen takk til alle dere som kom med støttende svar. det setter jeg veldig stor pris på nå skal jeg se om ikke jeg kan finne meg en manuell terapaut, så jeg kan få orden på bekkenet mitt og komme meg i sving igjen. HI
Kristobal Skrevet 6. februar 2007 #25 Skrevet 6. februar 2007 Til anonym: Ærlig talt. I denne sammenhengen er det ingen grunn til å kritisere noen for å ha lagt på seg 17 kg. Jeg har vært heldig og lagt på meg 12-13 kilo i mitt tidligere svangerskap, men da hadde jeg ingenting væske i kroppen. noen kan jo legge på seg 5 kg væske på ei uke uavhengig av hvor mye en spiser og mosjonerer. Helt unødvendig å provosere når noen er ute etter å få hjelp og trøst. Til HI: håper du finner deg en forrnuftig manuellterapuet eller en annen lege og får hjelp. Nesten så det er fristende å be deg sende en klage på legens oppførsel til fylkeslegen. Uansett om legen mente det han sa, har man full anledning til å klage på manglende høflighet og etikk i forhold til pasienter.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå