Gå til innhold

13 uker tror dere en begynne å kjenne liv allerede da....????

ABC10

Anbefalte innlegg

Hei alle sammen !

Jeg har hørt at når en begynner å kjenne liv varierer svært er vel omtrent 10 uker forskjell på de jeg har hørt om tidligst - senere.

Mulig dette er ønsketenkning fra min side, men i går kveld når jeg hadde lagt meg så kjente jeg en rar følelse som jeg aldri har kjent før, var omtrent som en bitte-liten fisk som sprellet ....vanskelig å forklare. Kjente det to ganger à ca 3-4 sek. lå å ni-kjente etter på men merket ikke noe mer, men etter en god stund begynte magen å romle og da ble jeg brått litt usikker på om det var rett og slett en ny form for "luftsmerter" jeg hadde kjent.

Jeg har spist svært lite sukker i det siste men like før jeg la meg tok jeg en skikkelig runde med syrlige drops, så den lille fikk litt sukkersjokk kanskje...

Gyn. jeg var hos i forrige uke sa at jeg kunne begynne å kjenne noe nå fremover...men har hørt om flere som ikke har kjent noe før etter uke 20.

Det er mye en skal undre seg over i løpet av et svangerskap....he he..

Ha det fint alle sammen !

Mange klemmer

Fortsetter under...

Hei ABC!

Tror du ha kjent den lille jeg :) Jeg kjente liv første gang rundt uke 12. Var jo skikkelig usikker, men etterhvert ble jeg bare mer sikker. Kjente akkurat samme følelsen på de samme plassene. Jeg synes det kjennes ut som ett lite dytt innenfra. Som en liten finger som er borti liksom.

Vi slitere er jo blitt ganske kjent med kroppen vår etterhvert, så jeg kjenner godt hva som er mage/tarmer og hva som er underlivet.

Nå er det masse aktivitet i magen min. Kjempeartig! Og det er akkurat den samme følelsen, men har blitt mye sterkere. Er 18 uker i dag. I morra er det UL og da får jeg se bevegelsene samtidig som jeg kjenner det i magen. Gleder meg masse :)

PS Mine reagerer skikkelig på sukker. Da blir det kjempeaktivitet....

Jeg tror det er mulig.

Jeg er 12+5 i dag og tror at jeg har kjent liv såvidt det er i magen min. Er littt annerledes enn luft. Vanskelig å beskrive det jeg kjenner, men er et punkt på en cm som strammer seg på en måte, (litt over hårfestet) og det presser lsvakt svakt utover.

Da jeg var til ultralyd for ei uke siden spurte gyn om jeg hadde kjent noe enda, og da hun spurte om det tørr jeg å tro at det er mini jeg kjenner.

Gleder meg til mer konkrete bevegelser :)

Takk for hyggelige svar, da våger jeg meg på å tro dette jeg og. Gyn. jeg var hos for en uke siden så jo aktiviteten der inne på UL og hun sa at jeg kunne komme til å kjenne det iløpet av et par uker.. Gleder meg til å kjenne mer, det hele er så utrolig at det er vanskelig å forstå.

Klemmer

Det er helt sikkert babyen du kjenner.... så deilig...

Jeg kjente også tidlig liv og nå kjenner både jeg og samboer spark utenpå magen... er 18 uker nå.. skal sies at dette er 3 mann da..

lykke til videre.. snart buler det ur her og der på magen din

Annonse

Ja det er nok stor forskjell her...jeg var nok noe ivrig etter det jeg kjente som jeg trodde var første tegn...Har ikke kjent det igjen etterpå og nå er det to uker siden. Jeg spilte meg nok selv et puss der, sikkert fordi jeg er så spent og gleder meg til å kjenne liv.

Det beste er nok å stålsette meg på at det er først i uke 20-21 som jeg kommer til å kjenne noe, om det så skjer før så er jo det kjempefint.

Lykke til alle sammen !

Klem

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...